Egyre több cég hirdet a TikTokon

Egyre több cég hirdet a TikTokon
2022. 05. 22., 11:43

Marketinges szakemberek szerint változik a TikTok közönsége és az alkalmazás megítélése is. A TikTok hirdetési felületként is egyre hatékonyabb.

„Amikor a TikTok bejött Magyarországra, először minden a játékokról, a táncról és a cicás videókról szólt. Ám ahogyan ezt a többi felület esetén is láthattuk, idővel megjelent az idősebb korosztály: ma már a harmincasok közül is rengetegen tiktokoznak, de cégek és vállalkozások is fenn vannak az appon. Bebizonyosodott, hogy a TikTok nem puszta divat és pénzkidobás” – mondja Kovács László, a Follow Marketing tulajdonosa.

Ma már Magyarországon is többmilliós a platform látogatottsága, és egyre többen látják: a TikTokon valóban érdekes, értékes tartalmak is helyet kapnak. Ilyenek például a booktokkerek könyvismertető videói, akiknek hála még egy-egy régebbi könyv eladásai is jelentősen megugrottak.

„Fontos a közösségi faktor is, hiszen ahogy korábban a Facebookon, majd az Instagramon, most a TikTokon a legaktívabbak a kommentelők. Ők azt a szabadságot is élvezik, hogy az egyelőre még nem mindenki által használt felületen szabadabban nyilvánulhatnak meg, mint máshol” – fűzi hozzá a marketinges szakember.

A TikTok rövid videós tartalmai révén magasabbra emeli a felhasználók dopaminszintjét, mint akár az Instagram, akár a Facebook. Ezzel arra motiválja őket, hogy minél több időt töltsenek a videók nézegetésével.

Kinek és hogyan éri meg a TikTokon hirdetni?

A Follow Marketing robbantotta be az Instagram-marketinget 2017-ben a magyar piacon, és megmutatta, hogy mekkora ezen a felületen a potenciál a Facebook mellett, most pedig arra hívják fel a figyelmet, hogy a TikTok néhány éven belül igazi aranybányává válhat a cégek számára. Gondoljunk csak arra, milyen követőbázist építettek a Facebookon azok, akik már a kezdetektől aktívak voltak rajta.

Kovács László szerint a videómegosztón már most is szép számban képviseltetik magukat ruhamárkák, beauty- és divatcégek, de életviteli tanácsot kínáló coachok és pszichológusok is.

„Érdemes hosszú távon gondolkodnunk akkor is, ha kezdetben kísérleteznünk kell azzal, hogy mire hogyan reagálnak a felhasználók. Ha következetesen posztolunk, néhány hónapon belül komoly eredményeket tapasztalunk majd. Egy kreatívan összerakott, 10 másodperces videó hatékonyabban ösztönözhet a vásárlásra, mint egy jól megkomponált kép” – teszi hozzá a szakértő.

Ezt alátámasztja, hogy egy kutatás során a megkérdezettek fele vallotta azt, hogy vásárolt már TikTok-hirdetéseknek köszönhetően.

A szakértő tanácsai kezdőknek

Ezzel együtt csak akkor érdemes a TikTokon hirdetni, ha a célközönségünk nagyobb része 40 év alatti, illetve ha már kiismertük magunkat a felületen, és sejtjük, mi kelti fel az emberek figyelmét. Alapszabály például, hogy a videóban az első 3 másodpercnek meg kell ragadnia a figyelmet, különben a nézők tovább görgetnek. A legfontosabb szempont, hogy olyan hirdetés videókat kell gyártanunk, amelyek teljesen beleilleszkednek a pörgetett videók sorába. Azt kell elérni, hogy a felhasználó észre se vegye, hogy hirdetést néz, arra csak másodpercek után jöjjön rá.

„Ha egy tartalom nem fut nagyot, akkor se csüggedjünk: ez önmagában nem jelenti azt, hogy a következő sem fog” – teszi hozzá Kovács László, aki szerint jelenleg a beauty és a ruházati kategóriás termékek fogynak a legjobban az appon, valamint a szolgáltatók is kiválóan tudják népszerűsíteni magukat.

„Érdemes átgondolnunk, hogy megfelelő-e a kommunikációnk a platformon. Így kevesebb kudarcélmény ér, és nem veszítjük el a lelkesedésünket. Ez érvényes a Facebook-, a Google- és az Instagram-hirdetésekre is: ha úgy érezzük, nem működnek jól, megéri hozzáértővel konzultálni” – mondja a szakember.

(Fotók: Follow Marketing és Pixabay)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-06-28 15:37:00
2021-ben az országnak három olyan megyéje volt, ahol a természetes fogyás ellenére a belföldi és a nemzetközi vándorlás együttes hatásának köszönhetően a lakosság lélekszáma ténylegesen nőtt – olvasható a statisztikai hivatal „Népmozgalom, 2021” című kiadványában.
2022-06-28 10:27:00
Nehézségekbe ütközhet, ha a lakást jogtalanul elfoglaló személy, volt bérlő vagy más használó nem kívánja elhagyni az ingatlant. Ekkor jogi úton kell őt kiköltöztetni. Bizonyos esetekben ez valóban hosszabb pereskedést jelenhet a bíróságon. Ám vannak olyan esetek, amikor peres eljárás mellőzésével is kiüríthető a lakás.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerőpiacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Magyarország Zrt. elnök-vezérigazgatója válaszol.
2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.
2022. 05. 30., 12:00
epizód: 2022 / 5   |   hossz: 21:41
Mi vár a vendéglátóiparra a Covid-járvány végén és az ukrajnai háború közben? Miként lesznek a konkurensekből partnerek? Miért a 3. év a legkritikusabb az ágazatban? Hogyan lehet visszacsábítani a pályaelhagyókat? Hány főnök tud kiszabadulni a napi rutinból a hetenkénti feladatmegbeszélésre a csapattal? Bánhalmi Kata, a több ezer tagot számláló Piqniq Budapest szakmai szervezet társalapítója válaszol a kérdésekre.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS