Tíz magyarból nyolc kártyával vagy okoseszközzel fizet külföldön

2023. 06. 07., 19:18

Az idén külföldi nyaralásra induló magyarok 83 százaléka a helyszínen is bankkártyával, okostelefonnal vagy okosórával tervez fizetni. Ezzel Magyarország első a régióban a Visa nyolc közép- és kelet-európai országra, köztük hazánkra is kiterjedő, „Utazási és fizetési szokások 2023” címmel megjelent tanulmánya szerint.

A Visa folyamatos innovációval arra törekszik, hogy az új és a jövőbeli fizetési módokat, valamint csatornákat hatékonyabbá és elérhetőbbé tegye mindenki számára. A hagyományos bankkártyákon kívül a Visa hitelesítő adatok okostelefonokon és okosórákon is használhatók. A digitális fizetések a legnépszerűbbek a közép-kelet-európai megkérdezettek körében, és több mint háromnegyedük tervez így fizetni külföldi nyaralása során. Magyarország a felmért nyolc ország közül élen jár ezt a tendenciát tekintve: a külföldre utazó magyarok 83 százaléka kártyával, okostelefonnal vagy okosórával kíván fizetni a nyaralása során.

A hagyományos Visa-kártyával, vagy az okostelefonnal, illetve okosórával fizetni külföldön ugyanolyan gyors, kényelmes és biztonságos, mint saját hazánkban – a vizsgált országok válaszadói a külföldi kártyás fizetés előnyeiként a kényelmet (58 százalék), a biztonságot, így azt, hogy nem kell félnünk a készpénz elvesztésétől (53 százalék) és a gyorsaságot (52 százalék) nevezték meg.

A magyar utazók 21százaléka okostelefonnal vagy okosórával szeretne fizetni. A régióban a külföldi mobilfizetés a lengyel és a román turisták körében is népszerű, az arány 22 százalék mindkét nemzet esetében.

A fizetés egyik legnépszerűbb módja, többek között a külföldi nyaralások során, a mobiltárca, amelyet a Visa rendszerei és technológiái támogatnak” – nyilatkozta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.

„Amikor a felhasználó hozzáadja kártyáját egy okostelefon digitális pénztárcájához, a Visa az adatokat egy egyedi számsorral helyettesíti. Ez a tokenizálásnak nevezett technológia egy extra biztonsági réteget jelent. A Visa segítségével a fogyasztók védettek a csalás, a kártya elvesztése vagy ellopása ellen, mivel lehetőségük van visszatérítést kérni, ha valami probléma történik”tette hozzá Sármay Bence.

„A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint 2022-ben nagymértékben emelkedett a mobiltárcába regisztrált kártyák száma, így év végén már 1,7 millió kártya volt használható okostelefonnal. Ezeknek a szolgáltatásoknak a használata is dinamikusan bővült, 2022 utolsó negyedévében a kártyás fizetéseknek már közel az ötöde mobilba regisztrált kártyával történt. Ezek az adatok is mutatják, hogy az ügyfelek egy része nyitott az új technológiákra, ezek a szolgáltatások pedig itthon és utazás közben egyaránt egyszerűsíthetik a fizetéseket” – mondta Bartha Lajos, a Magyar Nemzeti Bank pénzügyi infrastruktúrákért és bankműveletekért felelős ügyvezető igazgatója.

Visa kártyával a világ több millió elfogadóhelyén, több mint 150 féle valutában lehet fizetni, és a turisták szívesen használják is ezt a lehetőséget. A magyarok leginkább éttermekben, élelmiszerboltokban, múzeumokban, ajándékboltokban és a tömegközlekedésen fizetnek kártyával vagy okostelefonnal.

A magyar utazók több mint fele (57 százalék) ugyanazt a fizetési kártyát tervezi használni külföldön, mint otthon. A magyar válaszadók 23 százaléka másik kártyára vált, ami még a románok (25 százalék) és a lengyelek (23 százalék) körében kedvelt megoldás. A bankkártyát váltó magyarok 33 százalékának multidevizás bankszámlája van. A közép-kelet-európai utazók háromnegyede már útrakelése előtt dönt a külhonban használandó fizetési módról.

A Visa betéti kártyái elérhetőek az MKB Bank és a Takarékbank egyesülésével nemrég létrejött MBH Bank kínálatában is.

„A gondtalan utazás érdekében javasoljuk ügyfeleinknek, hogy külföldi utazás előtt feltétlenül tájékozódjanak arról, hogy bankkártyájukhoz – legyen szó lakossági vagy vállalati, betéti vagy hitelkártyáról - kapcsolódik-e beépített utasbiztosítás, és ha igen, milyen feltételekkel”– javasolja az MBH Bank Lakossági termékmenedzsment vezetője, Kelemen Tamás.

„Amennyiben nincsen, vagy az adott utazáshoz magasabb térítési összegű biztosításra van szükség, a már meglévő beépített biztosítás mellé opcionális utasbiztosítás köthető. Opcionális utasbiztosítás igényelhető a VISA Fenntartható bankkártya mellé is, amely környezettudatos ügyfeleink számára lehet kiemelt választás, hiszen amellett, hogy kedvező feltételeket biztosít a vásárlásokhoz, külföldön, belföldön, online, vagy akár digitális formában a telefonon is, 100százalék-ban újrahasznosított anyagból készül” – mondta Kelemen Tamás.

Nyaralás az e-kereskedelem jegyében

Az e-kereskedelem elterjedésével egyre inkább az interneten vásárlunk különféle termékeket és szolgáltatásokat. Ezért nem meglepő, hogy a nyaralásért is online fizetünk. A hazai egyedi utazók 80 százaléka vásárol majd valamilyen szolgáltatást online: 69 százalékuk szállást, 27 százalékuk költ közlekedésre, 21 százalékuk pedig a belépődíjakra és a kirándulásokra költ. A közlekedés, a szállás vagy a további látnivalók kifizetésekor a magyarok jellemzően kártyával vagy digitális pénztárcával fizetnek.

A Visa tanulmánya szerint a külföldre szervezett utazási csomagot vásárló magyarok közel fele (49 százaléka) ezt az interneten teszi, az utazási irodák weboldalain vagy a számos utazásszervező ajánlatát összesítő platformokon keresztül. A szervezett utakat választó nyaralók 67százaléka kártyával vagy digitális pénztárcával fizet a utazásáért. Az üdülésük megvásárlását online intézők aránya Horvátországban, Szlovákiában és Szlovéniában a legmagasabb, a külföldre utazók háromnegyede online vásárol.

Az infláció ellenére a magyarok harmada külföldön akar nyaralni

A megkérdezett magyarok 32 százaléka tervezi, hogy idén külföldre megy nyaralni. Minden második magyar 200 és 400 euro közötti összeget tervez költeni személyenként külföldi nyaralásra, a tervezett utazások átlagos hossza pedig 7 nap.

A külföldre utazók 44 százaléka nem szeretne lemondani utazási terveiről még akkor sem, ha az infláció továbbra is magas maradna és a megélhetési költségek emelkednek. A külföldre utazó magyarok 55 százaléka azonban ebben az esetben gazdaságosabb szálláslehetőségek után nézne, 55 százalékuk pedig fontolóra venné az utazása lerövidítését.

A magyarok közel 50 százalékának külföldi nyaralási terveit nem befolyásolja a feszült geopolitikai helyzet, míg 37 százalékuk kijelentette, hogy idén végre elutazik egy korábban a Covid-19 világjárvány miatt elhalasztott útra – ez különösen igaz a legfiatalabb válaszadókra.

„A Visa hisz abban, hogy az utazás és a turizmus fontos szerepet játszik a gazdaság fejlődésében, valamint a munkahelyteremtésben, miközben lehetővé teszi számunkra, hogy megértsük és értékeljük a minket körülvevő világ kulturális gazdagságát. Felmérésünk azt bizonyítja, hogy a magyarok idén sem hagynak fel a világ felfedezésével”– tette hozzá Sármay Bence.

A magyarok a leggyakrabban Horvátországot (24 százalék), Olaszországot (20 százalék), valamint Ausztriát (19 százalék) és Görögországot (14 százalék) említették úticélként. Honfitársaink egyszerűen pihenni szándékoznak – a kikapcsolódást városnézéssel vegyítve. A megkérdezettek 13 százaléka aktívan, túrázással és sportolással tölti külföldi szabadságát.

„Az utazáshoz való visszatérés, legyen szó hosszabb nyaralásról vagy hétvégi városlátogatásról, azt sugallja, hogy a magyar fogyasztók pozitívabbak. Ez a helyi gazdaságnak, illetve számos iparágnak, köztük az idegenforgalmi ágazatnak is pozitív lökést adhat”– kommentálja Sármay Bence.

A külföldi utazást tervező magyarok kétharmada legalább kétszer akar külföldre menni idén, de a második utazás általában csak 1-2 napos lesz. Ezek főként városlátogatások, amelyek különösen népszerűek a millenialok és a Z generációhoz tartozók körében. Ilyenkor a kártyás, okostelefonos vagy okosórás fizetés különösen hasznos lehet. Londonban a tömegközlekedési jegyekért csak digitálisan lehet fizetni, a világ legkészpénzmentesebb országának tartott Svédországban pedig sok moziban, étteremben és üzletben a digitális fizetés lehet az egyetlen lehetőség.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-19 10:10:00
A munkaviszony általában határozatlan időre jön létre. A munkáltató és a munkavállaló érdeke azonban azt is diktálhatja, hogy határozott idejű munkaszerződést kössenek. Mi a teendő, ha a munkavállalóra az eredetileg tervezettnél hosszabb ideig van szükség? A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2024-03-18 21:10:59
A Budapesti Corvinus Egyetem közös kutatást indít az OPTEN-nel és a Grémium az Utódlásért Egyesülettel a hazai családi és nem családi tulajdonban lévő magánvállalatok professzionalizációjának feltérképezésére.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS