Svédasztalra és szabadidős programokra vágynak a magyarok a hazai szállodákban

2021. 05. 06., 11:30

A magyarok közel fele hazai szállodában üdülne a koronavírus-korlátozások feloldása után – mutat rá a Danubius Hotels és Opinio piackutató friss, reprezentatív felmérése. Legjobban egy tóparti pihenésre, egy új város felfedezésére és egy étteremre vágynak a nyaralást tervezők. A hotelek által nyújtott élmények közül leginkább a svédasztalt, a teljeskörű kiszolgálást, valamint a szabadidős programokat és a szórakozási lehetőségeket várják a válaszadók. A Danubius Hotels május 13-án nyitó vidéki szállodáiban az igényekre reagálva rugalmas foglalással, kedvezményekkel és bajnoki fogadtatással készülnek: díjmentes korai érkezéssel, meglepetés szobai bekészítéssel, helyi programokkal, és olimpiai bajnokokkal fogadják az első vendégeket.

Magyarországon a lakosság negyede (27 százalék) üdült rendszeresen szállodában az elmúlt 3 évben, tavaly pedig minden tizedik megkérdezett a járványveszély miatt döntött úgy, hogy a külföldi pihenés helyett egy belföldi hotelt választ a kikapcsolódáshoz. A felmérés szerint jelenleg már a magyarok 43 százaléka tervezi, hogy hazai szállodában üdül a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos korlátozások feloldását követően.

A veszélyhelyzet következtében sokáig nélkülözött szállodai élmények közül leginkább a helyi és nemzetközi fogásokat kínáló svédasztalt várják a magyarok (41 százalék), de nagy arányban hiányolják már a teljeskörű kiszolgálás kényelmét (32 százalék), valamint a hotelek által nyújtott programokat és szórakozási lehetőségeket (30 százalék) is.

Az első idei nyaraláskor legjobban arra vágynak honfitársaink, hogy megpihenjenek egy tóparton (48 százalék), felfedezzenek egy új várost (44 százalék), beüljenek egy étterembe (38 százalék), igénybe vegyenek egy wellness szolgáltatást (38 százalék), valamint együtt koccintsanak a barátokkal (31 százalék).

A válaszadók döntő többsége (83 százalék) elsősorban az interneten néz utána a szabadidős programoknak, de sokan spontán (42 százalék), vagy ismerősök ajánlásai alapján (31 százalék) választanak szabadidős tevékenységet. Minden ötödik nyaraló viszont (18 százalék) a hotel recepcióján is érdeklődik a lehetőségekről.

Az idei nyaralást a magyarok a családdal (43 százalék) vagy a párjukkal kettesben (31 százalék) kívánják eltölteni, viszont alig akadnak olyanok, akik a rég nem látott családtagokkal (2 százalék) pótolnák be az elmaradt üdüléseket. A megkérdezettek ötöde (19 százalék) nem tervez nyaralást az idei évben. 

„Mind a tapasztalataink, mind a kutatás azt mutatják, hogy hatalmas az igény a magyar lakosság részéről, hogy végre kimozduljanak otthonról, és újra felszabadultan, kényelmes körülmények között pihenhessenek, ismét belevethessék magukat az életbe. A május 13-án megnyíló vidéki szállodáinkban is ennek megfelelően biztonságos körülmények között, a tőlünk megszokott vendégszeretettel, helyi programokkal, ráadásul igazi bajnoki fogadtatással várjuk vendégeinket” – mondta Kovács Balázs, a Danubius Hotels vezérigazgatója.

A Danubius Hotel Bük és Danubius Hotel Marina szállodákba, a nyitás hetén érkezőket díjmentes korai érkezéssel, meglepetés szobai bekészítéssel, a nyitási napon háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázókkal fogadják a szállodákban, közös fotózással és játékkal.  A Danubius Hotel Rába továbbra is fogad vendégeket és csatlakozik a májusi kampányhoz – meglepetés bekészítéssel, ingyenes korai érkezéssel, várja vendégeit ebben az időszakban.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS