„A skandináv látogatók kiemelten érdeklődnek a gasztronómiai kínálatunk iránt, a magas minőség és a kedvező ár-érték arány miatt.”
A „Discover Central Europe” szakmai program keretében Norvégiában és Svédországban szervezett rendezvénysorozatot a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).
A két állomásos rendezvénysorozat lehetőséget biztosított az aktuális turisztikai tapasztalatok megosztására. Az MTÜ meghívására a résztvevő közel 40 skandináv partner négy hazai, utazásszervezéssel foglalkozó céggel (TOUR EAST TOUR Hungary, Zenia Hotels, Hard Rock Hotel Budapest, BDPST Group) tárgyalhatott, építhetett kapcsolatot.
Az üzleti workshopokat és egyeztetéseket követően a V4-es országok turisztikai ügynökségei adtak elő, a vendégországok pedig egyedi gasztronómiai hagyományukat is megmutatták. Hazánk híres boraiból és ételeiből, valamint likőrjeiből is ízelítőt adott, de a vendégországok egyedi sörkínálata is szerepet kapott a programban. Mindkét rendezvény a visegrádi négyek „Discover Central Europe” kezdeményezés keretében valósult meg, amelynek célja, hogy a négy ország közös ernyőmárka alatt, közös termékként jelenjen meg azokon a küldő piacokon, ahol a hasonló vonások miatt így vonzóbb ajánlatot kínálhatnak.
Az eseményen Izbriszov Vitalij, az MTÜ nemzetközi piacszakértője kiemelte: „A szakmai workshopokat azzal a céllal szerveztük, hogy támogassuk a skandináv piacok fellendülését, amelyek a pandémia után a vártnál lassabban épülnek vissza, de kedvező tendenciát mutatnak. Ezért fontos, hogy megismerjük az országspecifikus igényeket, és ezek alapján állítsuk össze az egyes piacokon megjelenő termékeket. Az általunk elemzett utazási adatok alapján a skandináv látogatók kiemelten érdeklődnek a gasztronómiai kínálatunk iránt, a magas minőség és a kedvező ár-érték arány miatt. Továbbá környezettudatosak, szívesen töltik szabadidejüket a természetben, ezért érdemes olyan turisztikai csomagokat kínálni számukra, amiben fontos szerepet kap a fenntarthatóság és az aktív kikapcsolódás.”
A fejlődési lehetőséget a turisztikai adatok is alátámasztják. A hazánkba érkező svéd turisták száma 2022 első 8 hónapjában több mint három és félszeresére, míg a vendégéjszakák száma több mint négyszeresére nőtt az azt megelőző év azonos időszakához képest. 2022 eddig eltelt időszakában több mint 80 százalékkal több svéd vendég érkezett, és több mint 80 százalékkal több svéd vendégéjszakát töltöttek nálunk, mint tavaly egész évben. Hasonlóan kedvezően alakultak a norvég vendégek adatai is az elmúlt időszakban. 2022 eddig eltelt időszakában közel háromszor annyi norvég vendég érkezett hazánkba és több mint kétszer annyi vendégéjszakát töltöttek nálunk, mint tavaly egész évben. A skandináv országokból elsősorban Budapestre érkeznek a látogatók.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.