Skandináviában népszerűsítette Magyarországot az MTÜ

2022. 10. 19., 16:12

„A skandináv látogatók kiemelten érdeklődnek a gasztronómiai kínálatunk iránt, a magas minőség és a kedvező ár-érték arány miatt.”

A „Discover Central Europe” szakmai program keretében Norvégiában és Svédországban szervezett rendezvénysorozatot a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).

A két állomásos rendezvénysorozat lehetőséget biztosított az aktuális turisztikai tapasztalatok megosztására. Az MTÜ meghívására a résztvevő közel 40 skandináv partner négy hazai, utazásszervezéssel foglalkozó céggel (TOUR EAST TOUR Hungary, Zenia Hotels, Hard Rock Hotel Budapest, BDPST Group) tárgyalhatott, építhetett kapcsolatot.

Az üzleti workshopokat és egyeztetéseket követően a V4-es országok turisztikai ügynökségei adtak elő, a vendégországok pedig egyedi gasztronómiai hagyományukat is megmutatták. Hazánk híres boraiból és ételeiből, valamint likőrjeiből is ízelítőt adott, de a vendégországok egyedi sörkínálata is szerepet kapott a programban. Mindkét rendezvény a visegrádi négyek „Discover Central Europe” kezdeményezés keretében valósult meg, amelynek célja, hogy a négy ország közös ernyőmárka alatt, közös termékként jelenjen meg azokon a küldő piacokon, ahol a hasonló vonások miatt így vonzóbb ajánlatot kínálhatnak.

Az eseményen Izbriszov Vitalij, az MTÜ nemzetközi piacszakértője kiemelte: „A szakmai workshopokat azzal a céllal szerveztük, hogy támogassuk a skandináv piacok fellendülését, amelyek a pandémia után a vártnál lassabban épülnek vissza, de kedvező tendenciát mutatnak. Ezért fontos, hogy megismerjük az országspecifikus igényeket, és ezek alapján állítsuk össze az egyes piacokon megjelenő termékeket.  Az általunk elemzett utazási adatok alapján a skandináv látogatók kiemelten érdeklődnek a gasztronómiai kínálatunk iránt, a magas minőség és a kedvező ár-érték arány miatt. Továbbá környezettudatosak, szívesen töltik szabadidejüket a természetben, ezért érdemes olyan turisztikai csomagokat kínálni számukra, amiben fontos szerepet kap a fenntarthatóság és az aktív kikapcsolódás.”

A fejlődési lehetőséget a turisztikai adatok is alátámasztják. A hazánkba érkező svéd turisták száma 2022 első 8 hónapjában több mint három és félszeresére, míg a vendégéjszakák száma több mint négyszeresére nőtt az azt megelőző év azonos időszakához képest. 2022 eddig eltelt időszakában több mint 80 százalékkal több svéd vendég érkezett, és több mint 80 százalékkal több svéd vendégéjszakát töltöttek nálunk, mint tavaly egész évben. Hasonlóan kedvezően alakultak a norvég vendégek adatai is az elmúlt időszakban. 2022 eddig eltelt időszakában közel háromszor annyi norvég vendég érkezett hazánkba és több mint kétszer annyi vendégéjszakát töltöttek nálunk, mint tavaly egész évben. A skandináv országokból elsősorban Budapestre érkeznek a látogatók.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a "női energiák" mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet "veganizálni" megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS