Skandináviában népszerűsítette Magyarországot az MTÜ

2022. 10. 19., 16:12

„A skandináv látogatók kiemelten érdeklődnek a gasztronómiai kínálatunk iránt, a magas minőség és a kedvező ár-érték arány miatt.”

A „Discover Central Europe” szakmai program keretében Norvégiában és Svédországban szervezett rendezvénysorozatot a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).

A két állomásos rendezvénysorozat lehetőséget biztosított az aktuális turisztikai tapasztalatok megosztására. Az MTÜ meghívására a résztvevő közel 40 skandináv partner négy hazai, utazásszervezéssel foglalkozó céggel (TOUR EAST TOUR Hungary, Zenia Hotels, Hard Rock Hotel Budapest, BDPST Group) tárgyalhatott, építhetett kapcsolatot.

Az üzleti workshopokat és egyeztetéseket követően a V4-es országok turisztikai ügynökségei adtak elő, a vendégországok pedig egyedi gasztronómiai hagyományukat is megmutatták. Hazánk híres boraiból és ételeiből, valamint likőrjeiből is ízelítőt adott, de a vendégországok egyedi sörkínálata is szerepet kapott a programban. Mindkét rendezvény a visegrádi négyek „Discover Central Europe” kezdeményezés keretében valósult meg, amelynek célja, hogy a négy ország közös ernyőmárka alatt, közös termékként jelenjen meg azokon a küldő piacokon, ahol a hasonló vonások miatt így vonzóbb ajánlatot kínálhatnak.

Az eseményen Izbriszov Vitalij, az MTÜ nemzetközi piacszakértője kiemelte: „A szakmai workshopokat azzal a céllal szerveztük, hogy támogassuk a skandináv piacok fellendülését, amelyek a pandémia után a vártnál lassabban épülnek vissza, de kedvező tendenciát mutatnak. Ezért fontos, hogy megismerjük az országspecifikus igényeket, és ezek alapján állítsuk össze az egyes piacokon megjelenő termékeket.  Az általunk elemzett utazási adatok alapján a skandináv látogatók kiemelten érdeklődnek a gasztronómiai kínálatunk iránt, a magas minőség és a kedvező ár-érték arány miatt. Továbbá környezettudatosak, szívesen töltik szabadidejüket a természetben, ezért érdemes olyan turisztikai csomagokat kínálni számukra, amiben fontos szerepet kap a fenntarthatóság és az aktív kikapcsolódás.”

A fejlődési lehetőséget a turisztikai adatok is alátámasztják. A hazánkba érkező svéd turisták száma 2022 első 8 hónapjában több mint három és félszeresére, míg a vendégéjszakák száma több mint négyszeresére nőtt az azt megelőző év azonos időszakához képest. 2022 eddig eltelt időszakában több mint 80 százalékkal több svéd vendég érkezett, és több mint 80 százalékkal több svéd vendégéjszakát töltöttek nálunk, mint tavaly egész évben. Hasonlóan kedvezően alakultak a norvég vendégek adatai is az elmúlt időszakban. 2022 eddig eltelt időszakában közel háromszor annyi norvég vendég érkezett hazánkba és több mint kétszer annyi vendégéjszakát töltöttek nálunk, mint tavaly egész évben. A skandináv országokból elsősorban Budapestre érkeznek a látogatók.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS