Sikeres nyári szezont zárt a belföldi turizmus

2021. 10. 08., 11:30

Fellendült a hazai vendéglátó- és szálláshelyek forgalma. A 2020-as évhez képest jóval többen indultak útnak az idei nyári szezonban. Klemm Balázs, a magyarországi és székelyföldi szállodákat üzemeltető cégcsoport, a Hotel & More Group vezérigazgatója beszélt a 2020-as és a 2021-es turisztikai nyári idényről és a szektor jövőbeli kilátásairól.

„Magasabb foglaltsággal működtek az általunk üzemeltetett szállodák a 2020-as évhez képest, főként a balatoni régióban. Büszkén mondhatjuk, hogy a budapesti és a vidéki szállodáink is jól teljesítettek. Budapest iránti érdeklődés leginkább júliusban lódult meg, míg augusztusban a 2019-es csúcsév nettó árbevételét sikerült megközelíteni. Minden jel arra mutat, hogy sokan külföld helyett hazánkban töltötték el nyári szabadságukat” – mondta Klemm Balázs.

„Nagy öröm számunkra, hogy nem csak külföldi, hanem belföldi turistákkal is lehet sikeres nyári szezont zárni. A statisztika szerint az idei nyári szezonban, a balatoni régióban, 95 százalékban belföldi vendégek vettek igénybe szállásszolgáltatást. A cégcsoportunkba tartozó szállodák forgalmi adatait tekintve, az árbevétel 30 százaléka SZÉP Kártya felhasználása révén realizálódott” – tette hozzá a vezérigazgató.

Az őszi szezon is fellendülőben
Klemm Balázs úgy látja: „A nyári hónapok után nem esett vissza az érdeklődés a szálláshelyeink iránt, ehhez a belföldi turisták foglalásai mellett az őszi rendezvényszezon beindulása is hozzájárult, hiszen a vállalatok most pótolják be azokat a csapatépítőket, képzéseket és partnertalálkozókat, amelyeket a tavaszi hónapokban kénytelen voltak elhalasztani. Továbbá most kerülnek megrendezésre a szokásos éves tudományos konferenciák és a kisebb szakkiállítások is. Ami pedig a privát eseményeket illeti, megnőtt a házasulási kedv, és az esküvőtartás láthatóan nem szűkült le idén a szokásos május – szeptember közötti időszakra, hanem népszerűek még az októberi és novemberi lakodalmak is.

Az egyéni utazók körében továbbra is közkedveltek a wellness szolgáltatások és a szállodák környékén a kirándulási lehetőségek. A szállodáik változatos csomagajánlatokkal nem csupán magukat, hanem az adott régiót és várost is igyekeznek vonzóbbá tenni.

(Fotó: hmhotels.hu)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2021. 12. 01., 16:04
A gyerekeink a legjobb coachok: megtanítanak rá, hogyan kell bánni másokkal, ráadásul azonnal visszajelzik, ha valamit rosszul csinálsz – mondta az Üzletemnek Izsák Miklós, a JCDecaux Hungary kereskedelmi és marketingigazgatója.
2021. 12. 02., 09:26
Az Amway 30 éve működik sikeresen a magyarországi piacon, ezt a sikertörténetet szeretném továbbvinni, célom a direkt értékesítésnek, mint iparágnak nagyobb elismertséget szerezni – mondta az Üzletemnek Kiss-László Dalma, az Amway Hungária marketing és PR igazgatója.
2021-12-05 14:52:55
A munkavállalók a hibrid munkamodellt részesítik előnyben, derül ki a Skanska harmadik, a kelet-közép-európai régióban szervezett kutatásából, amelyet az irodákban történő munkavégzéssel kapcsolatos attitűdök feltérképezése érdekében végeztek el.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Európa-szerte egyre több ország ismeri fel, hogy a zavartalan, klímabarát, megfizethető árú energiaellátás érdekében szükség van az áramtermelésben az atomenergiára. Legutóbb Hollandia és Franciaország döntött új atomerőmű építése mellett.