Sikeres nyári szezont zárt a belföldi turizmus

2021. 10. 08., 11:30

Fellendült a hazai vendéglátó- és szálláshelyek forgalma. A 2020-as évhez képest jóval többen indultak útnak az idei nyári szezonban. Klemm Balázs, a magyarországi és székelyföldi szállodákat üzemeltető cégcsoport, a Hotel & More Group vezérigazgatója beszélt a 2020-as és a 2021-es turisztikai nyári idényről és a szektor jövőbeli kilátásairól.

„Magasabb foglaltsággal működtek az általunk üzemeltetett szállodák a 2020-as évhez képest, főként a balatoni régióban. Büszkén mondhatjuk, hogy a budapesti és a vidéki szállodáink is jól teljesítettek. Budapest iránti érdeklődés leginkább júliusban lódult meg, míg augusztusban a 2019-es csúcsév nettó árbevételét sikerült megközelíteni. Minden jel arra mutat, hogy sokan külföld helyett hazánkban töltötték el nyári szabadságukat” – mondta Klemm Balázs.

„Nagy öröm számunkra, hogy nem csak külföldi, hanem belföldi turistákkal is lehet sikeres nyári szezont zárni. A statisztika szerint az idei nyári szezonban, a balatoni régióban, 95 százalékban belföldi vendégek vettek igénybe szállásszolgáltatást. A cégcsoportunkba tartozó szállodák forgalmi adatait tekintve, az árbevétel 30 százaléka SZÉP Kártya felhasználása révén realizálódott” – tette hozzá a vezérigazgató.

Az őszi szezon is fellendülőben
Klemm Balázs úgy látja: „A nyári hónapok után nem esett vissza az érdeklődés a szálláshelyeink iránt, ehhez a belföldi turisták foglalásai mellett az őszi rendezvényszezon beindulása is hozzájárult, hiszen a vállalatok most pótolják be azokat a csapatépítőket, képzéseket és partnertalálkozókat, amelyeket a tavaszi hónapokban kénytelen voltak elhalasztani. Továbbá most kerülnek megrendezésre a szokásos éves tudományos konferenciák és a kisebb szakkiállítások is. Ami pedig a privát eseményeket illeti, megnőtt a házasulási kedv, és az esküvőtartás láthatóan nem szűkült le idén a szokásos május – szeptember közötti időszakra, hanem népszerűek még az októberi és novemberi lakodalmak is.

Az egyéni utazók körében továbbra is közkedveltek a wellness szolgáltatások és a szállodák környékén a kirándulási lehetőségek. A szállodáik változatos csomagajánlatokkal nem csupán magukat, hanem az adott régiót és várost is igyekeznek vonzóbbá tenni.

(Fotó: hmhotels.hu)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS