Pihenéssel kezdték a nyarat az OTP SZÉP kártyások

2020. 08. 15., 10:00

Erős nyári szezonra számíthat a belföldi turizmus az OTP SZÉP kártya június-júliusi eredményei alapján. A több mint másfél millió kártyabirtokos a nyár első két hónapjában közel 40 százalékkal költött többet, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban. A legkedveltebb vidéki célpontok a Balaton, valamint az észak-alföldi és a dél-alföldi régiók voltak. A dél-dunántúli régió népszerűsége nőtt a legnagyobbat, ahol idén júniusban és júliusban 57 százalékkal többet költöttek a nyaralók, mint tavaly, de a Balatonon is közel másfélszeres volt a költés.

A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzet megszűnése után a hazai turisztikai szektor különösen aktív nyarat zárhat, hiszen a költési adatok alapján a magyar munkavállalók esősorban belföldön üdülnek. Az OTP SZÉP kártyabirtokosok több mint 100 milliárd Ft-ot költöttek az év első hét hónapjában, ráadásul a teljes költés közel fele a két nyári hónapra esett.

A belföldi nyaralási tervek megvalósítását segítették azok a munkáltatók is, akik a korábbi éveknél magasabb béren kívüli juttatásokat utaltak munkavállalóiknak. Az OTP SZÉP kártya adatai szerint idén június-júliusban a munkáltatók mintegy 60 százalékkal több pénzt utaltak el a dolgozóik SZÉP-kártyáira, mint tavaly. Ez a jelentős növekedés nagyban köszönhető a belföldi turizmus és vendéglátás megsegítését célzó tavaszi rendkívüli jogszabály-változásoknak, amelyek szerint idén a szokásosnál sokkal kedvezőbb adózás mellett jóval nagyobb összeget lehet a SZÉP-kártyákra utalni.

„Azt látjuk, hogy idén a megszokottnál is többen pihenik ki itthon, belföldön a zűrzavaros tavasz fáradalmait. Erre enged következtetni, hogy kártyabirtokosaink a nyár első két hónapjában 47 milliárd forintot költöttek pihenésre, feltöltődésre, ami 38%-os emelkedés a tavalyi év azonos időszakához képest”– emelte kiVargáné Jandrasits Ildikó, az OTP SZÉP kártyát kibocsátó OTP Pénztárszolgáltató Zrt. vezérigazgatója.

Nemcsak többet, hanem több mindenre is költöttek az OTP SZÉP kártya birtokosai, amit a tranzakciószámok emelkedése is mutat. Idén június-júliusban ugyanis 11 százalékkal több tranzakciót indítottak a kártyabirtokosok, mint 2019 azonos időszakában. A belföldi nyaralási kedv a vendéglátókat és kereskedőket is ösztönözte, ugyanis idén a nyári hónapokban csaknem kétszer annyian szerződtek és váltak elfogadóhelyekké, mint tavaly ilyenkor, a Pénztárszolgáltató adatai szerint.

A júniusi-júliusi költési adatok alapján, az OTP SZÉP kártya birtokosai főleg az észak- (1,85 milliárd) és dél-alföldi (1,6 milliárd), valamint a balatoni régiót (1,5 milliárd) látogatják szívesen.  Az előző évhez képest figyelemre méltó, hogy a dél-dunántúli régióban 57 százalékkal, költöttek többet a kártyabirtokosok, mint egy évvel korábban.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 03. 26., 23:45
epizód: 2023 / 3   |   hossz: 19:51
Mi kerül akár több tízmillió forintba egy nagy teljesítményű hangsugárzón és miben különbözik a hagyományos értelemben vett hangfalaktól? Hogyan lehetséges, hogy nem vastagabb egy faliképnél, mégis úgy szólaltat meg analóg és digitális zenét, mint semmi más? A világhír felé haladó márka sztoriját Kiss Imre, a Popori Acoustics értékesítési és marketingvezetője mutatja be.
Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A fehér proseccóhoz hasonlóan a rozék is csak akkor nevezhetők proseccónak, ha a régió kilenc jól meghatározott tartományában termesztett szőlőből készülnek, illetve legalább 60 napig kell érlelődniük.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

2023. március 25-én a reggeli órákban a Paksi Atomerőmű 1., 2. és 3. blokkjai a rendszerirányító MAVIR kérésére tercier szabályozásokban vettek részt.