Pihenéssel kezdték a nyarat az OTP SZÉP kártyások

2020. 08. 15., 10:00

Erős nyári szezonra számíthat a belföldi turizmus az OTP SZÉP kártya június-júliusi eredményei alapján. A több mint másfél millió kártyabirtokos a nyár első két hónapjában közel 40 százalékkal költött többet, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban. A legkedveltebb vidéki célpontok a Balaton, valamint az észak-alföldi és a dél-alföldi régiók voltak. A dél-dunántúli régió népszerűsége nőtt a legnagyobbat, ahol idén júniusban és júliusban 57 százalékkal többet költöttek a nyaralók, mint tavaly, de a Balatonon is közel másfélszeres volt a költés.

A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzet megszűnése után a hazai turisztikai szektor különösen aktív nyarat zárhat, hiszen a költési adatok alapján a magyar munkavállalók esősorban belföldön üdülnek. Az OTP SZÉP kártyabirtokosok több mint 100 milliárd Ft-ot költöttek az év első hét hónapjában, ráadásul a teljes költés közel fele a két nyári hónapra esett.

A belföldi nyaralási tervek megvalósítását segítették azok a munkáltatók is, akik a korábbi éveknél magasabb béren kívüli juttatásokat utaltak munkavállalóiknak. Az OTP SZÉP kártya adatai szerint idén június-júliusban a munkáltatók mintegy 60 százalékkal több pénzt utaltak el a dolgozóik SZÉP-kártyáira, mint tavaly. Ez a jelentős növekedés nagyban köszönhető a belföldi turizmus és vendéglátás megsegítését célzó tavaszi rendkívüli jogszabály-változásoknak, amelyek szerint idén a szokásosnál sokkal kedvezőbb adózás mellett jóval nagyobb összeget lehet a SZÉP-kártyákra utalni.

„Azt látjuk, hogy idén a megszokottnál is többen pihenik ki itthon, belföldön a zűrzavaros tavasz fáradalmait. Erre enged következtetni, hogy kártyabirtokosaink a nyár első két hónapjában 47 milliárd forintot költöttek pihenésre, feltöltődésre, ami 38%-os emelkedés a tavalyi év azonos időszakához képest”– emelte kiVargáné Jandrasits Ildikó, az OTP SZÉP kártyát kibocsátó OTP Pénztárszolgáltató Zrt. vezérigazgatója.

Nemcsak többet, hanem több mindenre is költöttek az OTP SZÉP kártya birtokosai, amit a tranzakciószámok emelkedése is mutat. Idén június-júliusban ugyanis 11 százalékkal több tranzakciót indítottak a kártyabirtokosok, mint 2019 azonos időszakában. A belföldi nyaralási kedv a vendéglátókat és kereskedőket is ösztönözte, ugyanis idén a nyári hónapokban csaknem kétszer annyian szerződtek és váltak elfogadóhelyekké, mint tavaly ilyenkor, a Pénztárszolgáltató adatai szerint.

A júniusi-júliusi költési adatok alapján, az OTP SZÉP kártya birtokosai főleg az észak- (1,85 milliárd) és dél-alföldi (1,6 milliárd), valamint a balatoni régiót (1,5 milliárd) látogatják szívesen.  Az előző évhez képest figyelemre méltó, hogy a dél-dunántúli régióban 57 százalékkal, költöttek többet a kártyabirtokosok, mint egy évvel korábban.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 12. 05., 10:10
Nálunk nem csupán a szavak szintjén érvényes az, hogy egy hajóban evezünk, hanem tényleg közösen, csapatként jutunk át egyik partról a másikra – mondta az Üzletemnek Csuhay Attila, az ingatlanprojektek menedzselésével foglalkozó GPM Kft. ügyvezető igazgatója.
2023-12-11 16:10:00
Míg a „scoring” csak bizonyos feltételek mellett megengedett, a fennálló tartozás elengedésére vonatkozó információk huzamos ideig történő tárolása ellentétes az általános adatvédelmi rendelettel– mondta ki ítéleteiben az Európai Unió Bírósága.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  Rovathírek: GUSTO

Elkészült a magyar fejlesztésű, kézzel készült borospohár, amely teljesen új, kifinomult arcát mutatja meg a világ egyik legjobb édes borának, az aszúnak. Megérkezett az ASZÚGLASS!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS