Pihenéssel kezdték a nyarat az OTP SZÉP kártyások

2020. 08. 15., 10:00

Erős nyári szezonra számíthat a belföldi turizmus az OTP SZÉP kártya június-júliusi eredményei alapján. A több mint másfél millió kártyabirtokos a nyár első két hónapjában közel 40 százalékkal költött többet, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban. A legkedveltebb vidéki célpontok a Balaton, valamint az észak-alföldi és a dél-alföldi régiók voltak. A dél-dunántúli régió népszerűsége nőtt a legnagyobbat, ahol idén júniusban és júliusban 57 százalékkal többet költöttek a nyaralók, mint tavaly, de a Balatonon is közel másfélszeres volt a költés.

A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzet megszűnése után a hazai turisztikai szektor különösen aktív nyarat zárhat, hiszen a költési adatok alapján a magyar munkavállalók esősorban belföldön üdülnek. Az OTP SZÉP kártyabirtokosok több mint 100 milliárd Ft-ot költöttek az év első hét hónapjában, ráadásul a teljes költés közel fele a két nyári hónapra esett.

A belföldi nyaralási tervek megvalósítását segítették azok a munkáltatók is, akik a korábbi éveknél magasabb béren kívüli juttatásokat utaltak munkavállalóiknak. Az OTP SZÉP kártya adatai szerint idén június-júliusban a munkáltatók mintegy 60 százalékkal több pénzt utaltak el a dolgozóik SZÉP-kártyáira, mint tavaly. Ez a jelentős növekedés nagyban köszönhető a belföldi turizmus és vendéglátás megsegítését célzó tavaszi rendkívüli jogszabály-változásoknak, amelyek szerint idén a szokásosnál sokkal kedvezőbb adózás mellett jóval nagyobb összeget lehet a SZÉP-kártyákra utalni.

„Azt látjuk, hogy idén a megszokottnál is többen pihenik ki itthon, belföldön a zűrzavaros tavasz fáradalmait. Erre enged következtetni, hogy kártyabirtokosaink a nyár első két hónapjában 47 milliárd forintot költöttek pihenésre, feltöltődésre, ami 38%-os emelkedés a tavalyi év azonos időszakához képest”– emelte kiVargáné Jandrasits Ildikó, az OTP SZÉP kártyát kibocsátó OTP Pénztárszolgáltató Zrt. vezérigazgatója.

Nemcsak többet, hanem több mindenre is költöttek az OTP SZÉP kártya birtokosai, amit a tranzakciószámok emelkedése is mutat. Idén június-júliusban ugyanis 11 százalékkal több tranzakciót indítottak a kártyabirtokosok, mint 2019 azonos időszakában. A belföldi nyaralási kedv a vendéglátókat és kereskedőket is ösztönözte, ugyanis idén a nyári hónapokban csaknem kétszer annyian szerződtek és váltak elfogadóhelyekké, mint tavaly ilyenkor, a Pénztárszolgáltató adatai szerint.

A júniusi-júliusi költési adatok alapján, az OTP SZÉP kártya birtokosai főleg az észak- (1,85 milliárd) és dél-alföldi (1,6 milliárd), valamint a balatoni régiót (1,5 milliárd) látogatják szívesen.  Az előző évhez képest figyelemre méltó, hogy a dél-dunántúli régióban 57 százalékkal, költöttek többet a kártyabirtokosok, mint egy évvel korábban.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 05. 30., 18:05
A tervek szerint július 1-jén életbe lépő törvényjavaslat már most változásokat indított el a hazai ingatlanpiacon. A szabályozás különösen az agglomerációs településeken, valamint a kiemelt nyaralóövezetekben, a Balaton és a Velencei-tó környékén okozott árakban és keresletben is fordulatot. A Duna House ezért a helyi viszonyokat jól ismerő ingatlanszakértőket is megkérdezte.
2025-05-29 18:40:00
Több beszámoló, kevesebb működő cég – ez az ellentmondásos tendencia jellemezte az elmúlt évek májusi zárását. A kata-változás utórezgései még érződtek 2024-ben, de jövőre már inkább a cégszámfogyás nyomai lesznek hangsúlyosak. Az OPTEN összefoglalója.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.
2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.
2025. 04. 21., 20:15
epizód: 2025 / 8   |   hossz: 27:33
Bár a dolgozók nem kizárólag a bér miatt állnak tovább a munkahelyükről, kár lenne tagadni, hogy a nem versenyképes fizetés a legfőbb oka annak, ha új állás után néznek. Sinka Judit, a Jobtain Munkaerő-kölcsönző HR vezetője ebben az epizódban elárulja, hogy a felméréseik szerint hazánkban mennyivel nő a bérigény, és hogy van-e realitása a fizetések emelkedésének a 2025-re várható gazdasági körülmények, illetve a várható infláció mellett. A szakértő arra is választ ad, hogy a magasabb béren kívül még milyen módszerekkel lehet megtartani a tehetséges dolgozókat.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS