Országos Tourinform Találkozót tartottak Nyíregyházán

Országos Tourinform Találkozót tartottak Nyíregyházán
2022. 06. 10., 18:27

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szervezésében június 7–8. között Nyíregyházán rendezték meg az Országos Tourinform Találkozót az irodahálózat munkatársai számára, akik az ország közel 100 pontjáról érkeztek az eseményre. A szakemberek tájékoztatást kaptak az MTÜ képviselőitől a Tourinform-hálózatot és a magyar turizmust érintő eredményekről és tervekről.

A rendezvényt Bődi Ivett turizmus stratégiai megvalósításért felelős vezérigazgató-helyettes nyitotta meg, akinek legfontosabb feladata az MTÜ-nél megalkotott turizmusfejlesztési stratégia által meghatározott feladatok végrehajtása és koordinálása. A vezérigazgató-helyettes beszédében kiemelte, hogy a munka során nagyban támaszkodik a Tourinform-hálózat szakértelmére, és biztosította az irodák képviselőit az ő szakmai támogatásáról is. Kiemelte a Tourinformok adatgyűjtő szerepét, melynek köszönhetően ma egy stabil, friss és validált információkat tartalmazó Nemzeti Turisztikai Adatbázis (NETA) létezik, mely az MTÜ összes digitális platformjának tartalmi alapját képezi.

Szintén köszöntötte a résztvevőket dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere, a város turisztikai fejlődésének egyik irányítója, akit az idei évben a hazai turizmus kiemelt alakjai között a TOP 10 polgármester közé választottak.

Az eseményen Juhász Szabolcs turizmus szakmai igazgató bemutatta a turisztikai térségek pozícionálásának szakmai hátterét, aktualitásait és irányait, valamint rávilágított a pályázatból megvalósuló projekt kulcselemeire is. Ehhez kapcsolódott Miklós István kreatív- és média igazgató prezentációja, aki a kialakított térségi márkák hátterét és annak kommunikációját mutatta be.

Csizmadia Eszter kutatási és ágazati képzési igazgatóság csoportvezető az adatvezérelt turizmusirányításról tartott prezentációt, melyben a térségi és települési Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatait ismertette a résztvevőkkel.

Az eseményen bemutatkozott a Magyar Kertörökség Alapítvány is, amelyet Sólyom Barbara projektvezető képviselt, aki a kertekről, mint turisztikai vonzerőkről beszélt.

A találkozót Molnár Anita, a Tourinform Koordinációs Iroda vezetője zárta, aki ismertette a hálózatot érintő aktualitásokat. Előadásában kiemelte a Tourinformok személyes információszolgáltatási tevékenységét, melynek valóban erős versenytársa lehet az Internet, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a Tourinform verhetetlen a komplex problémák és a személyes igények felmérése terén. Rendszeresen szerveznek tréningeket a proaktív ajánlattétel érdekében, ezáltal az irodák hatékonyabban hozzájárulnak a térségi keresztpromóciós munkáihoz. Tízből három utazó előnyben részesíti a személyes információszerzést, keresi a bennfentes, helyismerettel rendelkező embereket, nyitottak a verbális kommunikációra, jó élményeik kapcsán rendszeresen keresik utazásaik során a Tourinformokat.

A találkozón elismerésben részesültek az 5, 10, 15, 20, 25 vagy 30 éves jubilálást ünneplő Tourinform-irodák is. A második napon a Tokaj-Nyíregyháza turisztikai térségben tettek kirándulást a szakemberek országismeret bővítése céljából. (MTÜ)

A fotón Bődi Ivett.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS