„Korszakváltó lépés” a magyar turizmus történetében az NTAK bevezetése

2022. 07. 01., 15:23

„Az adatvezérelt ágazatirányítás a magyar turizmus stratégiájának egyik legfontosabb pillére, amely alapvetően határozza meg a szektor fejlődését 2030-ig, sőt várhatóan azon túl is.”

A Magyar Turisztikai Ügynökség a célzott marketing és értékesítési döntéshozatalt is támogató adatvezérelt ágazatirányításról tartott szakmai rendezvényt 2022. június 29-én, Budapesten.

Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese elmondta: „A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) bevezetése a magyar turizmus történetében korszakváltó lépés volt, amely megalapozta az adatvezérelt ágazatirányítást, és lehetővé tette, hogy döntéseket ma már nem intuíciók, hanem konkrét, naprakész, széleskörű adatok alapján hozzunk. Az adatvezérelt ágazatirányítás a magyar turizmus stratégiájának egyik legfontosabb pillére, amely alapvetően határozza meg a szektor fejlődését 2030-ig, sőt várhatóan azon túl is.

A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta, hogy a rendszer segítségével célzottan lehet megszólítani az egyes célcsoportokat, ezáltal hatékonyabb turisztikai kampányokat lehet lebonyolítani hazánkban és külföldön egyaránt. „A kitűzött cél, hogy összehangolt szakmai tevékenységgel még több turistát hozzunk Magyarországra, és 2030-ig hazánk legyen Közép-Európa legnépszerűbb turisztikai célpontja” – tette hozzá Jakab Zsófia.

Czelleng Ádám kutatási és ágazati képzési igazgató előadásában részletesen ismertette a magyar turisztikai ágazat eddigi legnagyobb és legátfogóbb digitális fejlesztését, az NTAK-ot, amelybe ma már 45 ezer szálláshelytől érkeznek naponta forgalmi és statisztikai adatok.  Az igazgató elmondta, hogy a digitális platform lehetővé teszi, hogy ma már valós időben lássuk, hogy hol, milyen dinamikák és magatartások körvonalazódnak, hol célszerű marketinggel segíteni a térséget. Látványos vizualizáció kíséretében mutatta be, hogy az NTAK segítségével nemcsak a múltat, de – a szálláshelyekre beérkező előfoglalások alapján – a jövőt is megismerhetjük. Látjuk a trendeket, változásokat, ami tovább segíti a tervezést és a felkészülést.

Miklós István kreatív és média igazgató prezentációjában kitért arra, hogy a 11 hazai turisztikai térség idén májusban kapott önálló, egyedi arculatot annak érdekében, hogy a desztinációk karaktere még ismertebbé váljon a piacon.  Az új arculat hangsúlyozza az egyes térségek erősségeit, kifejezi egyedi karakterét, ugyanakkor egységesen illeszkedik a turisztikai márkastratégiához, valamint a belföldi és nemzetközi turisztikai országmárkához. Az igazgató kiemelte, hogy az önálló arculattal rendelkező térségi márkák elősegítik Magyarország egyes szegleteinek népszerűsítését és beazonosíthatóságát, javítják a turisztikai fogadóterületek versenyképességét.

Szégner Zsuzsa nemzetközi kapcsolatok igazgató előadásában az értékesítési területet érintő stratégiai szemléletváltásról beszélt, amelynek fókuszában az adatok elemzése, a küldőpiacok megváltozott igényeinek beazonosítása és a termékfejlesztés fontossága áll. Az igazgató rámutatott, hogy az új termékfókuszú szemlélet bevezetésével célzottabban, és hatékonyabban érhetők el a külföldi partnerek, ez pedig elősegíti, hogy a kiemelt partnerek által összeállított csomagajánlatokat gyorsabban értékesíthessék. Előadásában részletesen ismertette azokat az idei évre tervezett aktivitásokat (roadshow, study tour, workshop), amelyekhez a szakmai partnerek is csatlakozhatnak.

MTÜ

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 08. 17., 09:05
A gazdaság teljesítménye – a nyers, illetve a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok szerint egyaránt – 6,5 százalékkal növekedett az előző év azonos negyedévéhez mérten – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
2022-08-18 13:27:00
„Könnyen előfordulhat, hogy a való életben megjelenő márkanevünket engedélyünk nélkül, de teljesen jogszerűen használják majd mások a metaverzumban a termékeink/szolgáltatásaink digitális megfelelőin.”

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.

  Rovathírek: GUSTO

A fenntartható életmód fontosságára hívja fel a figyelmet a világ első ültethető ceruzája, amiből bazsalikom, zsálya, koriander növényt nevelhetünk, paradicsomot termeszthetünk.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS