„Korszakváltó lépés” a magyar turizmus történetében az NTAK bevezetése

2022. 07. 01., 15:23

„Az adatvezérelt ágazatirányítás a magyar turizmus stratégiájának egyik legfontosabb pillére, amely alapvetően határozza meg a szektor fejlődését 2030-ig, sőt várhatóan azon túl is.”

A Magyar Turisztikai Ügynökség a célzott marketing és értékesítési döntéshozatalt is támogató adatvezérelt ágazatirányításról tartott szakmai rendezvényt 2022. június 29-én, Budapesten.

Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese elmondta: „A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) bevezetése a magyar turizmus történetében korszakváltó lépés volt, amely megalapozta az adatvezérelt ágazatirányítást, és lehetővé tette, hogy döntéseket ma már nem intuíciók, hanem konkrét, naprakész, széleskörű adatok alapján hozzunk. Az adatvezérelt ágazatirányítás a magyar turizmus stratégiájának egyik legfontosabb pillére, amely alapvetően határozza meg a szektor fejlődését 2030-ig, sőt várhatóan azon túl is.

A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta, hogy a rendszer segítségével célzottan lehet megszólítani az egyes célcsoportokat, ezáltal hatékonyabb turisztikai kampányokat lehet lebonyolítani hazánkban és külföldön egyaránt. „A kitűzött cél, hogy összehangolt szakmai tevékenységgel még több turistát hozzunk Magyarországra, és 2030-ig hazánk legyen Közép-Európa legnépszerűbb turisztikai célpontja” – tette hozzá Jakab Zsófia.

Czelleng Ádám kutatási és ágazati képzési igazgató előadásában részletesen ismertette a magyar turisztikai ágazat eddigi legnagyobb és legátfogóbb digitális fejlesztését, az NTAK-ot, amelybe ma már 45 ezer szálláshelytől érkeznek naponta forgalmi és statisztikai adatok.  Az igazgató elmondta, hogy a digitális platform lehetővé teszi, hogy ma már valós időben lássuk, hogy hol, milyen dinamikák és magatartások körvonalazódnak, hol célszerű marketinggel segíteni a térséget. Látványos vizualizáció kíséretében mutatta be, hogy az NTAK segítségével nemcsak a múltat, de – a szálláshelyekre beérkező előfoglalások alapján – a jövőt is megismerhetjük. Látjuk a trendeket, változásokat, ami tovább segíti a tervezést és a felkészülést.

Miklós István kreatív és média igazgató prezentációjában kitért arra, hogy a 11 hazai turisztikai térség idén májusban kapott önálló, egyedi arculatot annak érdekében, hogy a desztinációk karaktere még ismertebbé váljon a piacon.  Az új arculat hangsúlyozza az egyes térségek erősségeit, kifejezi egyedi karakterét, ugyanakkor egységesen illeszkedik a turisztikai márkastratégiához, valamint a belföldi és nemzetközi turisztikai országmárkához. Az igazgató kiemelte, hogy az önálló arculattal rendelkező térségi márkák elősegítik Magyarország egyes szegleteinek népszerűsítését és beazonosíthatóságát, javítják a turisztikai fogadóterületek versenyképességét.

Szégner Zsuzsa nemzetközi kapcsolatok igazgató előadásában az értékesítési területet érintő stratégiai szemléletváltásról beszélt, amelynek fókuszában az adatok elemzése, a küldőpiacok megváltozott igényeinek beazonosítása és a termékfejlesztés fontossága áll. Az igazgató rámutatott, hogy az új termékfókuszú szemlélet bevezetésével célzottabban, és hatékonyabban érhetők el a külföldi partnerek, ez pedig elősegíti, hogy a kiemelt partnerek által összeállított csomagajánlatokat gyorsabban értékesíthessék. Előadásában részletesen ismertette azokat az idei évre tervezett aktivitásokat (roadshow, study tour, workshop), amelyekhez a szakmai partnerek is csatlakozhatnak.

MTÜ

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS