Így mentenék meg a turizmust Európában

2020. 10. 22., 13:00

A turizmusnak helyet kell kapnia az európai nemzeti helyreállítási és ellenálló-képességi tervekben – hívják fel a figyelmet a legfrissebb, immár 3. Turisztikai Kiáltvány szerzői.

Október 12-én megbeszélést tartottak az Európai Bizottság, az Európai Turisztikai Kiáltvány Szövetség (Tourism Manifesto) és az európai nemzetállamok képviselői a turizmus holnapjáról és a 2050-ig tartó hosszú távú fejlődés kilátásairól. Ennek nyomán született meg a kiáltvány – írja a turizmus.com.

Úgy fogalmaznak, hogy a turizmusnak helyet kell kapnia a nemzeti helyreállítási és ellenálló-képességi tervekben. Ha nincs benne a tervben, nincs benne a költségvetésben sem: az Európai Turisztikai Kiáltvány Szövetség, az európai utazási és turisztikai szektor hangja arra ösztönzi az Európai Unió tagállamait, hogy a turizmust tegyék nemzeti helyreállítási terveik stratégiai elemévé.

A Helyreállítási és Ellenálló-képességi Eszköz célja, hogy nagyszabású pénzügyi támogatást nyújtson a tagállamok által végrehajtott reformokhoz és beruházásokhoz, enyhítse a koronavírus-járvány gazdasági és társadalmi hatásait, fenntarthatóbbá és ellenállóbbá téve az EU gazdaságait.

Ennek a soha nem látott finanszírozási lehetőségnek a kihasználása érdekében a tagállamoknak 2020. október 15-től 2021 áprilisáig be kell nyújtaniuk a Bizottsághoz helyreállítási és ellenálló-képességi terveik vázlatát, amelyek a két stratégiai célkitűzéssel: a digitalizációval és a fenntarthatósággal összhangban felvázolják a nemzeti beruházási és reformprogramokat.

A kisebb vállalkozások mindig gyorsabban építik vissza a gazdaságba a foglalkoztatást, mint a nagyobb vállalatok: a rövid távú finanszírozáshoz való hozzáférés így hosszú távú munkahelyteremtést jelent.

(Fotó: Szerdahelyi Csaba)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Van egy apró kis bolt a Liliom utcában, ahol a gasztronómia szerelmesei garantáltan elérzékenyülnek. Fekete Antonio szakácskönyvboltja majd’ kétszáz kiadó legjobbját kínálja azoknak, akik nem elégszenek meg a középszerrel.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS