Hosszabb felkészülési időt kezdeményezett az MTÜ az NTAK-csatlakozására

2022. 05. 11., 14:57

Már több ezer turisztikai vállalkozás regisztrált a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központba az elmúlt hónapokban. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a megfelelő felkészülés érdekében az adatszolgáltatás kezdő időpontjának módosítását kezdeményezte. A hosszabb felkészülési idő több tízezer vendéglátó üzlet és turisztikai attrakció technikai felkészülését és a személyzet képzését is segíti.

Európában egyedülálló módon Magyarországon elsőként valósul meg a turisztikai szektorban az adatvezérelt ágazatirányítás. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) a szálláshelyek után a vendéglátó üzletekkel és a turisztikai attrakciókkal bővül. E két ágazat statisztikai adatainak integrálásával a teljes turisztikai szektor digitalizálásának újabb mérföldkövét érjük el – olvasható az NTÜ közleményében.

A turizmus törvény tavalyi módosításának egyik leglényegesebb eleme volt, hogy a szálláshelyek után a vendéglátó üzletek és a turisztikai attrakciók is csatlakoznak az NTAK-hoz. A rendszer bővítése azért kiemelten fontos, mert az adatszolgáltatásnak köszönhetően a teljes szektor forgalmi statisztikai adatairól valós kép áll majd rendelkezésre. Így pontos előrejelzések, stratégiai és akciótervek készíthetők nem csak az egyes területek fejlesztésére, hanem a marketingkampányok tervezéséhez is.

A statisztikai adatszolgáltatáshoz csatlakoznak többek között a múzeumok, kastélyok, várak, valamint a fesztiválok és a fürdők is, azaz minden, turisztikailag releváns terület, ahol jegyértékesítés zajlik. A vendéglátó üzletek és a turisztikai attrakciók csatlakozási folyamata 2021 novemberében elindult, már több ezer szolgáltató regisztrált. A Magyar Turisztikai Ügynökség az adatszolgáltatás kezdő időpontjának felülvizsgálatát kezdeményezte annak érdekében, hogy a vendéglátó üzletek és a turisztikai attrakciók számára megfelelő idő álljon rendelkezésre a szoftverek megismerésére és az adatszolgáltatás rendjének beépítésére mindennapi üzletviteli folyamataikba.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS