Horváth Péter: az atlétikai vb „valóságos turistamágnes”

2023. 07. 03., 17:23

Változatlan körülményeket feltételezve az év egészére a tavalyit meghaladó vendégforgalomra és a bevételek reálértéken vett növekedésére számít Horváth Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója.

A vg.hu online gazdasági újságban hétfőn megjelent interjúban Horváth Péter elmondta: a fővárosi és a külföldi vendégforgalmat tekintve a tavalyi évhez képest 10-15 százalékos növekedésre számítanak, ami a járvány előtti szint 90-95 százalékának felel meg.

Az év első öt hónapjában tavalyhoz képest 4 százalékkal több, 12,2 millió vendégéjszakát regisztráltak a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK) a magyarországi szálláshelyek, ami leginkább a nagymértékben erősödő külföldi vendégforgalomnak köszönhető – emlékeztetett Horváth.

„A tíz legnagyobb küldőpiacunk mindegyikéből többen érkeztek hozzánk január-május között, mint tavaly ugyanekkor” – mondta a vezérigazgató. Az olasz vendégéjszakák száma csaknem kétszeresére, az izraeli és lengyel csaknem másfélszeresére nőtt. Németországból negyedével, az Egyesült Királyságból pedig harmadával jött több turista eddig idén, mint tavaly májusig. Ezek az országok adják az összes külföldi vendégéjszaka mintegy 60 százalékát. A külföldi turisták a korábbiaknál nagyobb arányban jelennek meg vidéken és nem csak a Balatonon, hanem Gyulán, Győr-Pannonhalma és Pécs-Villány turisztikai térségében is.

A legfrissebb, hét országra kiterjedő, turisztikai motivációkat vizsgáló kutatásuk szerint a külföldi turisták elsősorban a városnézés, a kultúra, a termál- és gyógyfürdők és a gasztronómiai kínálat miatt választják Magyarországot. A szomszédos országok vendégei például a vidéki fürdővárosokat vagy a Balatont, míg a távolabbi országokból érkezők elsősorban Budapestet részesítik előnyben; az olyan nagy nemzetközi sport- és kulturális rendezvények, mint az atlétikai vb is, „valóságos turistamágneseknek számítanak”.

A nemzetközi vendégforgalom emelkedésével szemben a belföldi, ha minimálisan is, de csökkent. Idén január-május között 6 millió éjszakát töltöttek el a belföldi vendégek a szálláshelyeken, ez 6 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.

Horváth Péter az NTAK adatszolgáltatás szakaszos bevezetéséről elmondta, ennek hátterében az a szándék húzódott, hogy most csak a legnagyobb szolgáltatók kezdjék meg az adatszolgáltatást. Ugyanakkor legalább ilyen fontos volt, hogy bekapcsolják az NTAK-ba a vendéglátó üzleteket és a turisztikai attrakciókat is. Július 1-jéig közel 27 ezer turisztikai szolgáltató: mintegy 26 ezer vendéglátó üzlet és ezer attrakció regisztrált. Hozzátette, hogy 2024. január 1-jétől a 12–100 millió forint közötti nettó árbevételt elért turisztikai vállalkozások is bekapcsolódnak az adatküldésbe, és akkortól tulajdonképpen láthatóvá válik szinte a teljes turisztikai ökoszisztéma gazdasági teljesítménye. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 03., 15:55
Több mint 900 jelölést mérlegelve választották ki azt a 30 művészt, sportolót, újságírót, oktatót és tudóst, akik közül tízen vehetik majd át a Prima Primissimákat és húszan a Primákat megillető kisplasztikát és az idén jelentősen megemelt pénzdíjat december 6-án a Művészetek Palotájában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS