Hamarosan a turizmusban landolnak a SZÉP-kártyás pénzek

2020. 07. 27., 13:00

„Olyan válság még nem volt, amiből a turizmus egy-két éven belül ne megerősödve jött volna ki” – mondta Priczinger Péter, az MTSZA elnöke.

A koronavírus miatti veszélyhelyzet kezdetén a cégek a pénzügyi egyensúlyt igyekeztek fenntartani, az adó- és járulékcsökkentési, hitelkönnyítési kormányzati intézkedéseket vették igénybe – nyilatkozta Priczinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) elnöke, akit a turizmus.com idéz.

Később a munkahelyek megtartása került fókuszba, itt lépett képbe a kormányzat Kurzarbeit-modell szerinti bértámogatási rendszere.

A harmadik nagy segítség az volt, hogy a versenyszférában 450 ezerről 800 ezer forintra, az állami szférában 250 ezerről 400 ezer forintra emelte a kabinet a SZÉP-kártyára feltölthető keretösszeg maximumát. Ehhez hozzájárult, hogy a kormány eltörölte a szociális hozzájárulási adót.

„Az emberek SZÉP-kártyáin 145 milliárd forint volt június végén, ez az összeg előbb-utóbb a turizmusban fog landolni” – hangsúlyozta a szakember.

„Mindenkinek ki kellett lépnie a komfort-zónájából az elmúlt időszakban, nem lehetett az összes probléma megoldását az államtól várni, az erőforrásokkal okosan gazdálkodva kellett átvészelni a nehézségeket” – fogalmazott Princzinger Péter.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS