Guller Zoltán: „itt vagyunk és dolgozni szeretnénk”

2021. 05. 27., 19:00

Elfogadta a kormány a megújult Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiát, amely erős és biztos alapot jelent a turizmus újjáépítéséhez – jelentette be Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója.

A dokumentum kidolgozásában részt vevő 49 szakmai szervezet és 5 történelmi egyház képviselői közös nyilatkozatot írtak alá csütörtökön a Várkert Bazárban az összefogásról, együttműködésük megerősítéséről.

Guller Zoltán kiemelte: a stratégia közös gondolkodás és javaslatok eredménye, az adatokra, és az adatok helyes elemzésére épül. A célok nem változtak:

  • évi 20 millió vendég,
  • 50 millió vendégéjszaka, illetve, hogy
  • a turizmus legyen ismét a magyar gazdaság húzóágazata, és
  • 2030-ig Magyarország legyen Közép-Európa legnépszerűbb turisztikai célpontja.

A vezérigazgató felidézte: az elmúlt bő egy évben soha nem látott nehézségekkel kellett szembenéznie a szektornak és a benne dolgozóknak az egyik pillanatról a másikra. Minden nehézség ellenére azonban „itt vagyunk, és dolgozni szeretnénk” – fogalmazott, hozzátéve, hogy nem gazdasági mentőcsomagot vagy jogszabályokat szeretnének készíteni, hanem vendéget fogadni.

A sajtótájékoztatón a dokumentum legfontosabb irányvonalai között a digitalizációt, az adatvezérelt ágazatirányítás kiteljesítését, az ágazat további fehérítését, a fogyasztói szempontú marketing és értékesítés megvalósítását, a szakmai képzések és az oktatás fejlesztését emelték ki. A stratégiában külön fejezetben jelenik meg a vendéglátás, az egészségturizmus, az üzleti és konferenciaturizmus és a vallási turizmus.

A stratégia fő üzenete, hogy a turizmus és a vendéglátás nem csak foglalkozás, hanem hivatás. Az a közös cél, hogy a szektor képviselői másoknak is átadjanak abból az élményből, amelyet Magyarország jelent számukra, és azért dolgoznak, hogy megoszthassák az ország iránti szeretetet - hangzott el a sajtótájékoztatón. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS