Folytatódik a kampány a Balaton turizmusáért

2020. 09. 09., 14:30

A következő uniós pályázati ciklusban fókuszba kerülhet a fürdők fejlesztése, az energiafelhasználástól a hatékonyság és a szolgáltatások színvonalának növeléséig – mondta a Magyar Fürdőszövetség debreceni közgyűlésén Könnyid László, az MTÜ vezérigazgató-helyettese.

A szakember emlékeztetett arra, hogy rendkívüli helyzetben van a hazai turizmus. Mint felidézte, tavasszal 60 nap alatt teljesen padlóra került az ágazat, nyáron jött egy viszonylag jó időszak, most pedig újra egy nehezebb szakasz következik.

Tavaly a turizmus 13,5 százalékkal járult hozzá a GDP-hez, és az ágazat 400 ezer főt foglalkoztatott. A 12 legjelentősebb hazai fürdőtelepülés közel 7 millió vendégéjszakát ért el, ami az országos összes forgalom ötödét adta. A fürdők árbevétele elérte tavaly a 70 milliárd forintot, a foglalkoztatottak száma 16-18 ezer fő volt – írja a turizmus.com.

„A csúcsév számai ma ismét egy célkitűzést jelentenek, azon dolgozunk, hogy ezeket az adatokat újra elérjük. Ugyanakkor a belföldi turizmus nyári fellendülése alapján bízni lehet a pozitív folytatásban” – hangsúlyozta Könnyid László.

Számos turisztikai fejlesztés zajlott és zajlik országszerte, strandok, csúszdák, Tourinform-pontok újultak meg, a Kisfaludy program keretében 14 ezer magánszálláshely fejlesztése történik most.

Augusztusban a belföldi turistaforgalom rekordot döntött, összesen 1,4 millió magyar szállt meg a hazai szálláshelyeken, ami 15 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor.

A sikeres nyári és most is zajló Balaton-kampány után hamarosan indul egy intenzívebb belföldi kampány, amely a belföldi pihenésre, ezen belül a fürdőélményekre hívja fel a figyelmet.

(Fotó: Szerdahelyi Csaba)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS