A járvány sem veszi el a magyarok utazási kedvét

2020. 10. 29., 13:00

Nagyrészt a 35-50 év közöttiek tervezik, hogy utaznak, rögtön utánuk az 50-65 év közötti korcsoport szeretne pihenni a belföldi hotelekben. Többek között ez derült ki az Eventrend Grouphoz tartozó Eventrend Hotels online felméréséből, amelyet 3647-en töltöttek ki és küldtek vissza. Ezek alapján úgy tűnik, hogy tízből hat ember utazási kedvét a pandémia sem tudta csorbítani: akár most csomagolnának!

A járványhelyzet miatt vált szükségessé a kutatás elvégzése, hiszen a szállodaipart hasonlóképpen megviselte az élet teljes leállítása vagy részleges újjáéledése, mint a rendezvénypiacot vagy vendéglátást. A hazai hotelágazat – a határok jelenlegi zárva tartása miatt – elsősorban a belföldi vendégekre számíthat, ezért lehet fontos információ a szállodapiac számára, hogy kik azok, akik utaznak, mit preferálnak és mi az, amit a biztonsági intézkedések közül zokszó nélkül elfogadnak.

A „Szállodai körkép 2020” című kérdőívet korosztályos bontásban, 9 százalékban a 18-35, 11 százalékban a 65 feletti, 32 százalékban az 50-65, 48 százalékban pedig a 35-50 korcsoportba tartozók töltötték ki és küldték vissza.

Arra a kérdésre, hogy milyen hatással van az utazási kedvükre a vírushelyzet, 25 százalékuk válaszolta, hogy terveiket egyáltalán nem befolyásolja a kialakult állapot, ám sokan vannak, akiket óvatosságra int a fertőzésveszély. Az eredmény: tízből hat ember indulási kedvét nem szegi a járványhelyzet. Korosztályos bontás szerint a legóvatosabbak a 65+-os korcsoportba tartozók, 62 százalékuk utazási kedvét befolyásolja a járványhelyzet, őket követik 56 százalékkal a 35-50, majd a 18-35-ös és 54 százalékkal az 50-65 éves korcsoport képviselői. Szintén nagyobb körültekintés figyelhető meg a családosoknál, mint a párban utazóknál. Előbbieknél 60 százalék gondolja át, hogy becsomagol-e, míg a párban utazók 54 százaléka teszi függővé az útnak indulást járványhelyzet függvényében.

Az óvatosság ellenére igenis sokan tervezik a szállodai pihenést idehaza: tízből heten tervezik, hogy hosszabb-rövidebb időre belföldi szállodában töltődnek fel. A válaszadók 48 százaléka például határozott igennel válaszolt arra, hogy tervez utat a közeljövőben. A párok itt is hajszálnyival megelőzik a családosokat, csak 25 százalékuk nem tervez utat, míg a családosoknál 29 százalék veti el a szállodai pihenés lehetőségét a pandémia miatt.

Szintén meglepő adat, hogy tízből hét embernek nem jelentenek akadályt az anyagiak. A pénzügyi kihívásokat csupán a válaszadók 8 százaléka érezte elég erősnek ahhoz, hogy lemondjanak az utazásról és a belföldi szállodai élményekről.

A biztonság természetesen a szállodákban is elsőrendű kérdéssé vált, ezért az Eventrend Hotels fontosnak érezte, hogy a szűrések és biztonsági intézkedések tűréshatárát is felmérjék. A járványügyi intézkedések meglétéről a válaszadók 63 százaléka előzetesen tájékozódik, a válaszadók 87 százaléka egyetért az egészségügyi nyilatkozat kitöltésével, 89 százalékuknak pedig egyáltalán nem okoz gondot, hogy szállodai tartózkodása során többször is ellenőrizzék a hőmérsékletét. Azok, akik utazni akarnak, elfogadják, hogy megváltozott a világ és az ezzel járó következményeket nem érzik túlzónak vagy zavarónak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS