Résen vannak a netezők: egyre nehezebb az adathalászoknak

2019. 09. 26., 17:01

Az internetezők 97 százaléka nem dől be a csalásra kitalált webáruházaknak és titkolja a jelszavát – többek között ez derült ki a K&H e-dukáció információbiztonsági programjához készült online tesztből.

Szeptemberig több mint 16 ezren tették próbára tudásukat és a kitöltők 46 százaléka jól vizsgázott: 90 százalék feletti eredményt ért el. A legkevesebb helyes válasz a jelszómenedzselő programok használatára érkezett, legtöbben pedig a vírusirtók fontosságával vannak tisztában.

Egyre nagyobb a biztonságra törekvés netezés közben, igaz, vannak még hiányosságok – ez derült ki a K&H e-dukáció információbiztonsági programjához készült online tesztből. A június közepén indult program keretében bárki kitölthet egy online tesztet, a kitöltés után a felhasználók értékelést kapnak arról, mennyire ismerik az online világ veszélyeit, illetve azt is megtudhatják, milyen területeken kell még jobban elmélyíteni a tudásukat. A teszt többek között olyan hétköznapi szituációkban tette próbára a kitöltők tudását mint a biztonságos jelszóhasználat, a vírusírtók, a nyilvános wifik veszélyei, vagy éppen az adathalász-kisérletek. A tesztet eddig több mint 16 ezren csinálták végig. A kitöltők 31 százaléka 20 év alatt volt, 43 százalékuk pedig a 21-40 éves korosztályba tartozott.

A vírusokra figyelünk, a jelszavainkra kevésbé

A tesztet kitöltők 46 százaléka ért el 90 százalék feletti eredményt. A legtöbb helyes válasz a vírusirtók használatára, a jelszavak titokban tartására érkezett, a tesztet kitöltők 97 százaléka felelt jól ezekre a kérdésekre. Kedvező, hogy ugyanennyien vannak tisztában a biztonságos netes vásárláshoz szüksége alapvető lépésekkel: azaz, ha egy webáruház személyes adatokat, PIN-kódot vagy bankkártya-adatokat kér, akkor azonnal be kell csukni az oldalt, hiszen csalásra létrehozott adathalász oldalról van szó.

Jóval kevesebb helyes válasz érkezett azonban arra a kérdésre, hogy a különböző szolgáltatások használatánál egyetlen jelszóval érdemes-e belépni vagy többel. A megoldás az úgynevezett jelszómenedzselő program vagy jelszószéfek használata jelenti, ezek nyújtják a legnagyobb biztonságot. Ebben a témában a kitöltők 66 százaléka adott jó választ.

Hasonló eredményre jutott a jelszavak esetében a programhoz készült reprezentatív felmérés is. Ebből kiderült többek között, hogy az internetezők 76 százaléka jellemzően odafigyel arra, hogy a jelszavaiban legyenek számok és speciális karakterek 72 százalékuk pedig arra is, hogy kis- és nagybetűk is szerepeljenek benne. Azonban a többség sok helyen ugyanazt a jelszót használja, 19 százalék szerint pedig jellemző rá, hogy gyakran elfelejti a jelszavait. Ennek ellenére mindössze 11 százalék használ ezek menedzselésére jelszókezelő programot.

Együtt az online biztonságért

A K&H számára fontos, hogy ügyfelei ne csak a pénzügyekben, de a digitalizáció világában is jól eligazodjanak. Az online térben megadott adatok ugyanis könnyedén befolyásolhatják az ügyfelek pénzügyeinek, értékeinek biztonságát. A K&H ezért indította el információbiztonsági programját K&H e-dukáció néven. A program célja, hogy az ügyfelek kellőképpen fel legyenek készülve a digitális világ kihívásaira, és az ő oldalukon szükséges biztonsági lépéseket megtegyék. A programhoz tartozó teszt kitöltése segít azonosítani azokat a területeket, ahol nem árt még jobban elmélyíteni az ismereteket. Az online tudástár pedig olyan gyakran előforduló biztonsági témákkal foglalkozik, mint a jelszóhasználat, a vírusvédelem vagy éppen az adathalászati kísérletek felismerése és kivédése. A K&H szakmai partnere a Sicontact Kft., az ESET termékek kizárólagos magyarországi forgalmazója, akik szintén elkötelezettek a digitális biztonság iránt. 

A teszt itt érhető el.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS