Öt tipp kkv-knak az online csalások elkerülésére

2020. 06. 09., 10:15

Hogyan tudnak a kisvállalkozások az e-kereskedelem bővülésével megjelent csalások ellen védekezni? A Visa szakértőinek javaslatai.

Az elmúlt hónapokban a digitális kereskedelemre való rohamos áttérés drámai növekedést hozott az online csalások számában. Az első negyedévben a világ összes tranzakciójának több mint egynegyede csalási kísérlet volt.

Nem könnyű megtalálni a megfelelő egyensúlyt a tranzakciók elfogadása – az üzleti vállalkozás fejlesztése, valamint az ügyfelek támogatása – és a csalások kockázatának kezelése között. Világszerte a kisvállalkozások hirtelen abban a helyzetben találták magukat, hogy gyorsan biztosítaniuk kell ügyfeleik online támogatását, amelynek kulcsfontosságú eleme a megfelelő e-kereskedelmi eszközök elérhetővé tétele – a biztonság érzésének fenntartása mellett. A tapasztalt csalók tudják, hogy egyes kisvállalkozások hajlamosak inkább a csalásellenes intézkedések lazítása mellett dönteni, ha a kereskedelmi és csalásellenes kapacitásaik túlterheltté válnak. A következő hetek kritikusak lesznek ilyen tekintetben, mivel a csalók megpróbálják kihasználni ezt a lehetőséget, ezért a kisvállalkozásoknak most átfogó csalásellenes stratégiát kell kidolgozniuk.

Öt tipp a saját stratégiák sikeres megtervezéséhez és végrehajtásához

  1. Legyen proaktív a kettős hitelesítés terén!Számos olyan új fiókprofilt hoznak egyszerre létre, amely ugyanazon felhasználóhoz tartozik. Ez lehetőséget teremt az olyan csalásokra, amikor egy fiók legitimnek tűnik, miután egy ideig nem mutatott aktivitást. Amint a fiók legitimmé válik a kereskedő rendszerében, csalás forrásává válhat. Kérjék meg ügyfeleiket, hogy adjanak meg másodlagos e-mail címet vagy mobilszámot, hogy megerősítsék a fiókok létrehozását és a vásárlásokat. Továbbá érdemes a fiók vásárlási előzményeinek áttekintése.
  2. Védekezzen a kártyatesztelés ellen!A csalók számára a kártya tesztelése hatékony módszer lehet annak kiderítésére, hogy az ellopott kártya hitelesítő adatai érvényesek-e, a kis- és középvállalkozások pedig gyakran válnak a kártyatesztelési támadások célpontjaivá. Napjainkban a csalók már számítógéppel generált szkripteket használnak, hogy egyszerre több ezer hitelesítő adatot tesztelhessenek. Győződjön meg arról, hogy a fizetési és a kártya-kiegészítő oldalak (vagy bármely más olyan oldal, amelyen a kártyákat érvényesítik) tartalmaznak olyan technológiákat, amelyek felismerik és megakadályozzák az automatikus szkriptek benyújtását a tranzakciók során. Ezen megelőző technológiák némelyike magában foglalja az alapvető botnet-észleléshez használt tűzfalakat, illetve a CAPTCHA-kat – egy olyan vizuális feladatot, amely megkülönbözteti az embereket az automatizált szkriptektől.
  3. Folyamatosan figyeljen a fiókátvételekre!A csalók a „card-on-file” modelleket célozzák meg, és átveszik a fájlban újonnan létrehozott, valamint alvó állapotú fiókokat, hogy csaló megrendelésekhez felhasználják azokat. Fiókátvételre utaló jel például a szállítási cím rövid időn belüli gyakori változtatása, vagy egy régebbi, inaktív fiók megrendeléseinek hirtelen megnövekedése.
  4. Ellenőrizze a szállítási információkat!A csalók gyakorlatai közé tartozik a szállítási cím fizetési oldalon történő manipulálása, vagy a kiszállítás lakatlan házakba, esetleg új épületekbe történő kérése lehetővé téve számukra, hogy az adott ingatlanon kívül maradt csomagokat észrevétlenül felvegyék. Tartsa szem előtt azokat a szállítási címek 2. vagy 3. sorában található részleteket, amelyek felhasználhatók a csomagok átirányítására, megkerülve a csak a cím első sorát figyelembe vevő kockázati stratégiákat.
  5. Tegye lehetővé az érintkezés nélküli kiszállításokat!A legtöbb szállítási partner most támogatja az érintkezés nélküli kézbesítéseket, mind a futár, mind az ügyfelek védelme érdekében, ami viszont vezethet ahhoz, hogy a vásárló panasszal fordul a kereskedőhöz a kézbesítés elmaradása miatt. Ha saját árut szállít, készítsen fényképet a kézbesítés igazolására, hogy védekezni tudjon az ilyen jellegű panaszok ellen.

A Visa CyberSource megoldása számos eszközt kínál a kisvállalkozások számára, hogy a mostani időszakban és a jövőben is – felismerve a fogyasztók változó online vásárlási szokásait – képesek legyenek digitális váltásokra és fejlődésre. Soha nem volt ilyen fontos, hogy megbizonyosodjon arról, hogy vállalkozása biztonságosan működik. További információ itt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 03., 23:03
Közzétették az ESG törvény újabb módosításának tervezetét, amely jelentős egyszerűsítéseket ígér a vállalkozások számára a fenntarthatósági célú átvilágítási kötelezettségek teljesítésének területén. A változások – a módosító törvény elfogadása esetén – a kihirdetés után 30 nappal lépnének hatályba, míg a módosult bírságolási rendelkezések csak 2026-tól válnának alkalmazhatóvá. A javaslat által bevezetni kívánt legfőbb változtatásokról a DLA Piper Hungary készített összefoglalót.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS