Önnek van ideje kísérletezni a vállalkozásával?

2021. 11. 21., 13:07

Számos vezető találkozhatott azzal a jelenséggel, hogy bár azt gondolja, mindent megtesz cége sikeres működése érdekében, valami mégsem jó, eredményei nem tükrözik a befektetett munkát. Ilyen esetben a túlélés egyik módja a gyors reagálás és változtatás. A hatékonyságot tudatos, eredményorientált rendszerépítés segítségével rövid időn belül elő lehet mozdítani.

Egy működő vállalkozás akár 100 százalékos készültségi állapotú is lehet, miközben a rendszerei 50-60 százalékos szinten üzemelnek. Ennek növelésével közel megduplázható a cég teljesítőképessége.

Hogy mi a rendszer? Ez a fogalom egy cég esetében számos komponenst takar: eszközöket, iratokat, információkat, szabályokat, utasításokat, különböző folyamatokat, de a rendszer része az energia, a pénz és legfőképpen az emberi erőforrás is. Sok esetben ezek valamelyikének hiányos vagy hibás alkalmazása nehezíti meg a napi szintű működést, a növekedést, a célok megvalósítását, sőt, bizonyos esetekben a túlélést is.

„Minden rendszer más célt szolgál, ugyanazokból a főbb elemekből épül fel, de más feladatot végez, ezért másképpen kell tartalommal megtölteni. A rendszerek összeállítása sokak számára könnyen megy, de a működés optimalizálásához ismerni kell a törvényszerűségeket, módszereket, a hatékony fejlesztéshez szükséges speciális tudnivalókat" – avatott be Tomán József hatékonyságnövelési specialista.

Jó ember, jó helyen

A sikeres cég egyik ismérve, hogy minden pozícióban olyan ember található, aki arra a munkakörre leginkább alkalmas. Ez egyszerűnek hangzik, mégsem az. Furcsa ellentmondás, hogy a vállalkozók egy része arra panaszkodik, hogy nem talál megfelelő munkaerőt, a munkavállalók pedig a számukra ideális munkahelyet nem lelik. Ezt a patthelyzetet a vállalkozás vezetői oldhatják fel, egyfelől azzal, hogy a céget, a munkakört vonzóvá teszik a munkaerőpiacon, másfelől azzal, hogy olyan munkaerő felvételi folyamatot alakítanak ki, amelyben jó döntéseket tudnak hozni az új munkavállalókkal kapcsolatban. Tiszta kommunikációval világossá teszik, hogy mik az elvárásaik és a munkavégzés feltételei, biztosítják a jó a csapatot és a hiteles vezetőket.

„Egy jó vezető tudja, ahhoz, hogy dolgozói a kívánt szinten teljesítsenek, fontos, hogy jól és biztonságban érezzék magukat a munkahelyükön” – emelte ki Tomán József. Hozzátette, hogy a munkaköri teljesítmény növelésének több szintje van, amelyek közül az első és a legfontosabb a munkaköri minimum biztosítása. Ennek keretében olyan tényezőkről látja el információkkal az alkalmazottait, amelyek hozzásegítik őket a magabiztos, célirányos munkavégzéshez.

Középpontban az ügyfél

Egy vállalkozás számára kulcsfontosságúak az ügyfelek. Rájuk is igaz, hogy nem megszerezni nehéz őket, hanem megtartani. Ha a vevők azt látják, hogy a cégben akadozik a működés, nem áramlanak kellően az információk, nem tartják fontosnak az ő elégedettségét vagy akár sorozatosan hibáznak, könnyen elpártolhatnak tőle.

„Ha ilyen jellegű problémák miatt a napi működésben a vezető állandó jelenléte válik szükségessé, az belső konfliktusokat szülhet, ami nem csupán a munkatársak összetartására van bomlasztó hatással, az ügyfelek felé is negatív képet tükröz. A magas költségen megszerzett vevők megtartása elsődleges cél kell, hogy legyen, hiszen ők biztosítják a cég számára a létfontosságú bevételeket" – hívta fel a figyelmet a szakember.

Mindig minden kontroll alatt

A vezetőknek másodpercre pontosan képben kell lenniük a vállalkozásban zajló folyamatokkal, annak érdekében, hogy ha probléma merül fel, azonnal közbe tudjanak avatkozni. Így lehet garantálni, hogy a munkafolyamat során mindig megfelelő minőségű és mennyiségű eredmény jöjjön létre, figyelmetlenség miatt ne merüljön fel pluszköltség és főként, ne okozzon más területen fennakadást.

„Sokan későn vesznek észre olyan jelentős hatású eseményeket, amelyeket korábban következmények nélkül orvosolni lehetett volna. Ugyanis a cég szintű katasztrófák nem egy pillanat alatt történnek. Ezért van különösen fontos szerepe a kontrollnak, ami által a kiváltó okok komplex rendszerét időben fel lehet tárni és változtatásokkal a hatékonyság irányába terelni a folyamatokat" – tudtuk meg Tomán Józseftől.

A késlekedés nehezíti a kilábalást

Tomán József vállalkozási rendszerek optimalizálásával foglalkozik, amelyet hatékonyságnövelés útján lehet elérni. Személyes tanácsadási tapasztalatiból olyan vállalkozásfejlesztési módszereket és rendszereket dolgozott ki, amelyek magyar kis és közepes méretű vállalkozások működési és munkatársi problémáinak kezelésével javítja az adott cég hatékonyságát.

A hatékonyság javulásával nyereségessé válnak a piaci túlkínálattól és az igények lecsökkenésétől küszködő cégek. A nyereséget a megfelelő fejlesztésekre fordítva, törvényszerűen megindul a növekedés. Rendszerei a vállalkozás menedzselésére, a vezetők kompetensebb vezetővé válására és az információ áramlási és kommunikációs területekre fejtik hatásukat.

(Fotó: Tomán József)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 07. 16., 15:40
Az inflációérzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben a munkaerőpiaci hangulat tartósnak látszik. Talán a beruházások volumene is visszaáll az egy évvel ezelőtti szintre – hangzott el a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) üzleti hangulat-indexének második negyedéves felmérésének eredményeit bemutató beszélgetésen.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A szeptemberben induló qvik elektronikus fizetési alternatíva szolgáltatási díjtól és tranzakciós illetéktől mentesen, egyfajta átutalási formaként nyújthat kedvezőbb feltételeket a vevőknek, míg a boltok, webáruházak is jobban járnak vele – állítja ebben az epizódban Luspay Miklós. A Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi infrastruktúrák és pénzforgalom igazgatóságának vezetője egyértelművé tette: az új rendszernek fontos célja a banki verseny élénkítése, amit kiválóan szolgálhat a bankkártyától független, számlák közötti, azonnali, biztonságos és olcsó fizetési megoldást kínáló qvik infrastruktúra. Hogyan teheti ez könnyebbé mindenki életét?
2024. 07. 03., 08:25
epizód: 2024 / 13   |   hossz: 20:51
Az OFA Nonprofit Kft. „Az év felelős foglalkoztatója” pályázat keretében évről évre összegyűjti és díjazza azokat a hazai munkáltatókat, akik kiemelkedő tevékenységet folytatnak a foglalkoztatás területén. A cég közzé is teszi azokat a jó gyakorlatokat, amelyek hozzájárulnak a terület fejlődéséhez. A díjakat, amelyekre 2024-ben július 19-ig lehet pályázni, öt kategóriában osztják ki: kisvállalkozások, középvállalkozások, nagyvállalatok I-II., illetve egyéb gazdálkodó szervezetek. Kiosztanak különdíjakat is, amelyek különösen érdekesek, hiszen gyakran olyan innovatív ötleteket takarnak, amelyeket nem feltétlenül a pénz motivált – mondta el Endrész Alexandra programvezető.
2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Élelmiszerbiztonsági szempontból a nyár mindig kritikus időszak, főleg, ha olyan extrém hőhullám köszönt ránk, mint most.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS