Önnek van ideje kísérletezni a vállalkozásával?

2021. 11. 21., 13:07

Számos vezető találkozhatott azzal a jelenséggel, hogy bár azt gondolja, mindent megtesz cége sikeres működése érdekében, valami mégsem jó, eredményei nem tükrözik a befektetett munkát. Ilyen esetben a túlélés egyik módja a gyors reagálás és változtatás. A hatékonyságot tudatos, eredményorientált rendszerépítés segítségével rövid időn belül elő lehet mozdítani.

Egy működő vállalkozás akár 100 százalékos készültségi állapotú is lehet, miközben a rendszerei 50-60 százalékos szinten üzemelnek. Ennek növelésével közel megduplázható a cég teljesítőképessége.

Hogy mi a rendszer? Ez a fogalom egy cég esetében számos komponenst takar: eszközöket, iratokat, információkat, szabályokat, utasításokat, különböző folyamatokat, de a rendszer része az energia, a pénz és legfőképpen az emberi erőforrás is. Sok esetben ezek valamelyikének hiányos vagy hibás alkalmazása nehezíti meg a napi szintű működést, a növekedést, a célok megvalósítását, sőt, bizonyos esetekben a túlélést is.

„Minden rendszer más célt szolgál, ugyanazokból a főbb elemekből épül fel, de más feladatot végez, ezért másképpen kell tartalommal megtölteni. A rendszerek összeállítása sokak számára könnyen megy, de a működés optimalizálásához ismerni kell a törvényszerűségeket, módszereket, a hatékony fejlesztéshez szükséges speciális tudnivalókat" – avatott be Tomán József hatékonyságnövelési specialista.

Jó ember, jó helyen

A sikeres cég egyik ismérve, hogy minden pozícióban olyan ember található, aki arra a munkakörre leginkább alkalmas. Ez egyszerűnek hangzik, mégsem az. Furcsa ellentmondás, hogy a vállalkozók egy része arra panaszkodik, hogy nem talál megfelelő munkaerőt, a munkavállalók pedig a számukra ideális munkahelyet nem lelik. Ezt a patthelyzetet a vállalkozás vezetői oldhatják fel, egyfelől azzal, hogy a céget, a munkakört vonzóvá teszik a munkaerőpiacon, másfelől azzal, hogy olyan munkaerő felvételi folyamatot alakítanak ki, amelyben jó döntéseket tudnak hozni az új munkavállalókkal kapcsolatban. Tiszta kommunikációval világossá teszik, hogy mik az elvárásaik és a munkavégzés feltételei, biztosítják a jó a csapatot és a hiteles vezetőket.

„Egy jó vezető tudja, ahhoz, hogy dolgozói a kívánt szinten teljesítsenek, fontos, hogy jól és biztonságban érezzék magukat a munkahelyükön” – emelte ki Tomán József. Hozzátette, hogy a munkaköri teljesítmény növelésének több szintje van, amelyek közül az első és a legfontosabb a munkaköri minimum biztosítása. Ennek keretében olyan tényezőkről látja el információkkal az alkalmazottait, amelyek hozzásegítik őket a magabiztos, célirányos munkavégzéshez.

Középpontban az ügyfél

Egy vállalkozás számára kulcsfontosságúak az ügyfelek. Rájuk is igaz, hogy nem megszerezni nehéz őket, hanem megtartani. Ha a vevők azt látják, hogy a cégben akadozik a működés, nem áramlanak kellően az információk, nem tartják fontosnak az ő elégedettségét vagy akár sorozatosan hibáznak, könnyen elpártolhatnak tőle.

„Ha ilyen jellegű problémák miatt a napi működésben a vezető állandó jelenléte válik szükségessé, az belső konfliktusokat szülhet, ami nem csupán a munkatársak összetartására van bomlasztó hatással, az ügyfelek felé is negatív képet tükröz. A magas költségen megszerzett vevők megtartása elsődleges cél kell, hogy legyen, hiszen ők biztosítják a cég számára a létfontosságú bevételeket" – hívta fel a figyelmet a szakember.

Mindig minden kontroll alatt

A vezetőknek másodpercre pontosan képben kell lenniük a vállalkozásban zajló folyamatokkal, annak érdekében, hogy ha probléma merül fel, azonnal közbe tudjanak avatkozni. Így lehet garantálni, hogy a munkafolyamat során mindig megfelelő minőségű és mennyiségű eredmény jöjjön létre, figyelmetlenség miatt ne merüljön fel pluszköltség és főként, ne okozzon más területen fennakadást.

„Sokan későn vesznek észre olyan jelentős hatású eseményeket, amelyeket korábban következmények nélkül orvosolni lehetett volna. Ugyanis a cég szintű katasztrófák nem egy pillanat alatt történnek. Ezért van különösen fontos szerepe a kontrollnak, ami által a kiváltó okok komplex rendszerét időben fel lehet tárni és változtatásokkal a hatékonyság irányába terelni a folyamatokat" – tudtuk meg Tomán Józseftől.

A késlekedés nehezíti a kilábalást

Tomán József vállalkozási rendszerek optimalizálásával foglalkozik, amelyet hatékonyságnövelés útján lehet elérni. Személyes tanácsadási tapasztalatiból olyan vállalkozásfejlesztési módszereket és rendszereket dolgozott ki, amelyek magyar kis és közepes méretű vállalkozások működési és munkatársi problémáinak kezelésével javítja az adott cég hatékonyságát.

A hatékonyság javulásával nyereségessé válnak a piaci túlkínálattól és az igények lecsökkenésétől küszködő cégek. A nyereséget a megfelelő fejlesztésekre fordítva, törvényszerűen megindul a növekedés. Rendszerei a vállalkozás menedzselésére, a vezetők kompetensebb vezetővé válására és az információ áramlási és kommunikációs területekre fejtik hatásukat.

(Fotó: Tomán József)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS