Online pénzkeresési lehetőségek

2020. 03. 18., 19:02

Sokan a szabad időbeosztás érdekében online végezhető munkát szeretnénk, vagy mindezt másodállásként csinálnánk a több lábon állás jegyében, de nem várt körülmények is előfordulhatnak – mint például a jelen helyzet –, amelyek miatt nem tudjuk folytatni a megszokott munkánkat és otthonra kényszerülünk. Ebben az esetben is vannak lehetőségek, melyeket otthonról el tudunk végezni.

  • Sokan a szabad időbeosztás érdekében online végezhető munkát szeretnénk, vagy mindezt másodállásként csinálnánk a több lábon állás jegyében, de nem várt körülmények is előfordulhatnak – mint például a jelen helyzet –, amelyek miatt nem tudjuk folytatni a megszokott munkánkat és otthonra kényszerülünk. Ebben az esetben is vannak lehetőségek, melyeket otthonról el tudunk végezni.

Az internet és az otthonról végezhető munka kéz a kézben járnak. Nem véletlen, hogy leginkább az utolsó pár évtized az, mely a legnagyobb növekedést mutatta ezen a területen, főleg a közösségi média széleskörű elterjedése eredményeként. Mi szükséges hozzá, hogy valaki internetes munkákat tudjon vállalni? Nyilvánvalóan internet és egy internet hozzáférésre alkalmas eszköz, a készségeket tekintve viszont nehéz általánosan megfogalmazni az elvárásokat. Ahhoz, hogy sikeresek legyünk az online munka világában, többek között az elhivatottság és a kitartás fontos, mint elsőrangú tényezők.

Blogger

Talán a legrégebb óta létező internetes foglalkozás, hátránya, hogy sok időbe telik felépíteni, és egyáltalán nem biztos, hogy a sok belefektetett idő és energia meghozza a gyümölcsét. Előnye viszont, hogy kötetlenül lehet témát választani a blogunkra, az egészséges életmódtól kezdve, a kisállattartáson keresztül egészen az ejtőernyőzésig gyakorlatilag bármiről indíthatunk egy blogot, amihez ráadásul egy domaint regisztrálni pár kattintás. Hirdetési felületként használva lesz belőle bevételünk, melyre különböző partner programokon  keresztül van lehetőségünk. Ahhoz, hogy az oldalt ilyen szinten monetizálni tudjuk, természetesen szükséges egy bizonyos szintű forgalom és nem másodlagos az sem, hogy a hirdetett termék vagy szolgáltatás rezonáljon az oldal látogatóival. Itt a bevétel 30 és 70 százalék közötti lehet. Másik –talán még egyszerűbb– módszer a Google Adsense, ahol regisztráció után a Google algoritmusa besorolja az oldalunkat egy bizonyos kategóriába, és ennek megfelelően helyez el releváns hirdetéseket a blogon. Például ha egészséges életmód kategóriában írjuk bejegyzéseinket, akkor ilyen témájú hirdetések is fognak megjelenni. Pénzt a kattintások után szerzünk, témánként eltérő összeggel.

Vlogger

Nem csak hangzásban hasonlít az előző ponthoz, fel is fogható gyakorlatilag egy “modern blogger” foglalkozásként. Hasonlóan a bloghoz, itt is szinte bármilyen témában alkothatunk szabadon, határt itt csak képzelet tud húzni. A médiában találjuk a különbséget, ugyanis míg a blogger írott formában kommunikál olvasóival, addig a vlogger videós formában örökíti meg nézői számára a tartalmat. Fáradhatatlanul növekszik napról-napra a vloggerek száma a leghíresebb videómegosztó oldalakon, illetve a közösségi média felületeken, így sokkal több versenytárssal találhatjuk magunkat szembe, ha vloggerként szeretnénk érvényesülni. Előnye azonban, hogy az utóbbi években a tartalomfogyasztási szokások megreformálódtak, így sokkal több emberhez jutunk el ezen út mentén. A Youtube Partnerprogramhoz minimum 1000 feliratkozó és 4000 megnézett óra szükséges, ráadásul ezután is át kell esnie egy felülvizsgálati eljáráson a csatornának, de innentől monetizálhatjuk a videóinkat, és többféle bevételi forrásunk lehet belőle. Nézettségért, feliratkozók után, és a Google Adwords-ön keresztül –kattintásonként– kapunk részesedést a szolgáltatótól.

Fordító

Az otthoni fordító munka hátránya, hogy sokkal szorosabb határidőkkel kell dolgozni és sok esetben egyetemi diploma is kell a hiteles fordításhoz, így nem vállalhatunk bármilyen munkát – például okiratokat, hivatalos dokumentumokat többnyire csak hivatalos fordítóiroda fordíthat. Ideális felületként szolgálnak erre különböző online platformok, ahol az eladói és vevői igények találkoznak. Általános igények esetén –tehát nem szakfordítói munka– fordítóként hirdethetjük az általunk kínált szolgáltatás(oka)t, megjelölve hogy pontosan milyen nyelv(ek)ről milyen nyelv(ek)re kínálunk fordítást, milyen bérezés ellenében. Itt közvetlenül a vevőtől érkezik a bevétel, tehát nem szükséges hozzá partner program.

Webáruház tulajdonos

Saját online vállalkozást is indíthatunk, ha egy egész webáruház tulajdonosai szeretnénk lenni, ami elsőre talán meredeken hangzik, de számtalan ingyenes oktatóanyagot találunk, melyek lépésről lépésre elvezetnek minket egy sikeres webshop megnyitásához. Szintén rendkívül mobilis vállalkozási forma, gyakorlatilag bármilyen terméket –természetesen a legális kereteken belül– eladásra kínálhatunk, legyen az általunk készített kézműves darab, vagy akár viszonteladói szerződés alapján működő partnerség.

Természetesen a felsoroltakon túl még találhatunk más online végezhető munkákat is, saját érdeklődésünknek megfelelően. Sok sikert kívánunk!

Forrás: Rackhost.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS