Keresőoptimalizálás: tippek kisvállalkozásoknak

2020. 09. 18., 17:30

Szerencsére egyre több kkv ismeri fel, hogy mekkora az online jelenlét szerepe és nem csak közösségi média oldalt, hanem saját weboldalt is indítanak. Ez egy jó kiindulási alap, viszont sokkal többet ér egy olyan honlap, mely jó helyen is szerepel a keresőben, azaz bizonyos kulcsszavakra keresve maguktól is megtalálják az emberek, nem csak akkor, ha reklámozzuk.

Keresőoptimalizálás

Mi is ez és miért fontos? A keresőoptimalizálásnak kulcsszerepe van a potenciális vásárlók megszerzésében. Hiszen számos weboldal lehet, akik ugyanazokat az embereket célozzák és akár még szinte ugyanazt a terméket, szolgáltatást is árulják. Viszont ha a felhasználók a Google-ben keresnek megoldást a problémájukra és a mi weboldalunk nem szerepel a találati lista első oldalán, akkor valószínűleg sosem találnak meg minket és a konkurenciát választják. A keresőoptimalizálás pont ebben segít, azaz a megfelelő szempontok figyelembevételével és különböző praktikák alkalmazásával előrébb kerülhetünk a keresők találatai között, ezáltal pedig több látogatót, több vásárlót szerezhetünk.

Weboldal felépítése

A keresőoptimalizálás már a tervezési fázisban el kell, hogy kezdődjön, ugyanis egyik fontos szempont a weboldal felépítése. A látogatók és a keresőrobotok számára is elengedhetetlen, hogy átlátható és logikusan felépített legyen a weboldal, könnyen megtalálják, amit keresnek. Egyszóval a honlapunk legyen felhasználóbarát.

Kulcsszavak

Határozzuk meg a számunkra fontos kulcsszavakat, melyekre minél előrébb szeretnénk megjelenni a keresőkben, majd használjuk ezeket a domain nevünkben, URL-ekben, menüpontokban, H1 tag-ekben, szövegekben és képek címében. Viszont arra figyeljünk, hogy ne halmozzuk feleslegesen a kulcsszavakat, természetesen jelenjenek meg a szövegben és kínáljunk hasznos tartalmat a látogatóknak, miközben használjuk a fő kulcsszavainkat.

Jó minőségű tartalom

Tulajdonképpen ha az előbb említett utolsó szempontot betartjuk, azaz egy üzletünk szempontjából fontos témában osztunk meg hasznos és mély információkat, akkor valószínűleg elég kulcsszót is fogunk közben használni, és ezek természetesen fordulnak elő a szövegben, nem pedig erőltetetten. Ezt pedig a látogatók szívesen olvassák, vagy más oldalak szívesen osztják meg.

Linkek

Végül, de nem utolsó sorban vegyük sorra a linkek szerepét. Hivatkozzunk a saját aloldalainkra, cikkeinkre, azaz használjunk belső linkeket, mely a felhasználókat és a keresőrobotokat egyaránt segíti a tájékozódásban és a számukra fontos információk megtalálásában. Valamint a ránk mutató hivatkozásoknak is rendkívül nagy szerepe van, ez a hitelességet jelenti. Minél több megbízható oldal hivatkozik ránk, annál hitelesebbé válik a mi oldalunk, ezáltal pedig előrébb kerülünk a keresőben. Mindezt úgy érhetjük el, ha valóban hasznos cikkeket írunk, melyeket szívesen megosztanak, felhasználnak mások is. Amire figyeljünk, hogy a horgonyszöveg is tartalmazzon kulcsszavakat, hogy még sikeresebbek legyünk a keresőoptimalizálásban.

Forrás: Rackhost.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS