Keresőoptimalizálás: tippek kisvállalkozásoknak

2020. 09. 18., 17:30

Szerencsére egyre több kkv ismeri fel, hogy mekkora az online jelenlét szerepe és nem csak közösségi média oldalt, hanem saját weboldalt is indítanak. Ez egy jó kiindulási alap, viszont sokkal többet ér egy olyan honlap, mely jó helyen is szerepel a keresőben, azaz bizonyos kulcsszavakra keresve maguktól is megtalálják az emberek, nem csak akkor, ha reklámozzuk.

Keresőoptimalizálás

Mi is ez és miért fontos? A keresőoptimalizálásnak kulcsszerepe van a potenciális vásárlók megszerzésében. Hiszen számos weboldal lehet, akik ugyanazokat az embereket célozzák és akár még szinte ugyanazt a terméket, szolgáltatást is árulják. Viszont ha a felhasználók a Google-ben keresnek megoldást a problémájukra és a mi weboldalunk nem szerepel a találati lista első oldalán, akkor valószínűleg sosem találnak meg minket és a konkurenciát választják. A keresőoptimalizálás pont ebben segít, azaz a megfelelő szempontok figyelembevételével és különböző praktikák alkalmazásával előrébb kerülhetünk a keresők találatai között, ezáltal pedig több látogatót, több vásárlót szerezhetünk.

Weboldal felépítése

A keresőoptimalizálás már a tervezési fázisban el kell, hogy kezdődjön, ugyanis egyik fontos szempont a weboldal felépítése. A látogatók és a keresőrobotok számára is elengedhetetlen, hogy átlátható és logikusan felépített legyen a weboldal, könnyen megtalálják, amit keresnek. Egyszóval a honlapunk legyen felhasználóbarát.

Kulcsszavak

Határozzuk meg a számunkra fontos kulcsszavakat, melyekre minél előrébb szeretnénk megjelenni a keresőkben, majd használjuk ezeket a domain nevünkben, URL-ekben, menüpontokban, H1 tag-ekben, szövegekben és képek címében. Viszont arra figyeljünk, hogy ne halmozzuk feleslegesen a kulcsszavakat, természetesen jelenjenek meg a szövegben és kínáljunk hasznos tartalmat a látogatóknak, miközben használjuk a fő kulcsszavainkat.

Jó minőségű tartalom

Tulajdonképpen ha az előbb említett utolsó szempontot betartjuk, azaz egy üzletünk szempontjából fontos témában osztunk meg hasznos és mély információkat, akkor valószínűleg elég kulcsszót is fogunk közben használni, és ezek természetesen fordulnak elő a szövegben, nem pedig erőltetetten. Ezt pedig a látogatók szívesen olvassák, vagy más oldalak szívesen osztják meg.

Linkek

Végül, de nem utolsó sorban vegyük sorra a linkek szerepét. Hivatkozzunk a saját aloldalainkra, cikkeinkre, azaz használjunk belső linkeket, mely a felhasználókat és a keresőrobotokat egyaránt segíti a tájékozódásban és a számukra fontos információk megtalálásában. Valamint a ránk mutató hivatkozásoknak is rendkívül nagy szerepe van, ez a hitelességet jelenti. Minél több megbízható oldal hivatkozik ránk, annál hitelesebbé válik a mi oldalunk, ezáltal pedig előrébb kerülünk a keresőben. Mindezt úgy érhetjük el, ha valóban hasznos cikkeket írunk, melyeket szívesen megosztanak, felhasználnak mások is. Amire figyeljünk, hogy a horgonyszöveg is tartalmazzon kulcsszavakat, hogy még sikeresebbek legyünk a keresőoptimalizálásban.

Forrás: Rackhost.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS