Itt vannak az első hazai brand safety adatok

2020. 11. 03., 10:30

Közzétette az első adatokat a Syntax magyar fejlesztésű brand safety rendszerből a DOT Creative. Milyen képet is fest valójában a hazai híroldalakról az ad verification területét betörni próbáló startup?

A Syntax az alábbi 10 híroldal 2020. augusztusi cikkeit vizsgálta:

  • 168ora.hu
  • 24.hu
  • 444.hu
  • 888.hu
  • hgv.hu
  • index.hu
  • magyarnemezte.hu
  • népszava.hu
  • origo.hu
  • pestisrácok.hu

Az oldalakon 12 márkabiztonsági kategória jelenlétét vizsgálták:

  • baleset & haláleset
  • bűncselekmény
  • gyűlöletbeszéd
  • illegális & erősen szabályozott termékek
  • káromkodás
  • katasztrófák & járványok
  • konfliktusok & háborúk
  • ezotéria & okkultizmus
  • pornográfia
  • szexuális & fizikai erőszak
  • terrorizmus
  • vallás.

„A brand safety kategóriákat a nemzetközi normáknak megfelelően alakítottuk ki, ugyanakkor az egyes kategóriák kockázatossága nem minden márkára egyértelmű és azonos mértékű. Az objektív adatok elemzése remélhetőleg ösztönzi mind a hirdetőket, mind a tartalomszolgáltatókat, hogy komolyabban foglalkozzanak a márkabiztonság kérdéskörével. A jelenlegi bevett gyakrolat sajnos ehelyett az, hogy ki se mondjuk a „kockázat” szót hiszen akkor az már értéktelen inventory-t és negatív márkaértékű megjelenéseket jelent, ami egyszerűen nem igaz. A téma szőnyeg alá söprésével viszont a márkák csak elveszítik a kontrollt hirdetések kiszolgálása felette.” – nyilatkozta Kassitzky Attila, a DOT Creative ügyvezetője.

A 10 vizsgált híroldalon 26 459 tartalmat elemzett ki a Syntax rendszere. Ez azt jelenti, hogy az adott hírsite-okon kevesebb, mint 2 percenként új cikk jelent meg augusztus hónapban. A legtöbb tartalom – 8 570 cikk – az Origo.hu-n jelent meg, míg a legkevesebb – 575 darab – a Népszaván. A fenti számokból is látszik, hogy az alma és a körte esete áll fenn. Az elemzés készítői is kiemelik, hogy a weboldalak szerkesztési és strukturális különbségei miatt nem lehetséges egy az egyben összehasonlítani az oldalakat.

Kockázatos tartalmak

A különbségek a kockázatos tartalmakon is meglátszanak. A legnagyobb számú kockázatos tartalom a legtöbb tartalmat publikáló oldalakon jelenik meg abszolút értékben, ugyanakkor ezeken az oldalakon arányukat tekintve kevesebb részét teszi ki a kockázatos tartalom az összes tartalomhoz képest. A kevesebb tartalmat megjelenítő, fókuszáltabb oldalakon, mint a 444.hu, Nápszava vagy 888.hu ezzel ellentétben magas a kockázatos tartalmak aránya.

 „A célunk az volt, hogy stimuláljuk a párbeszédet a brand safety körül. Ez az első visszajelzések alapján mondhatnám, hogy akár túl sikeres is lett. Nem hiszem, hogy bárki csodálkozna azon, hogy az egyes szereplők a megjelenő adatokat üzleti vagy poltikai érdekek mentén próbálják a maguknak megfelelő módon értelmezni, ez egy velejárója a piacnak, amivel együtt kell élnünk. Ami viszont kifejezetten fontos, hogy végre vannak konkrét számok, adatok, amiről beszélni és vitatkozni lehet és nem csak egy absztrakt képződményként kezeljük végre a márkabiztonságot” – folytatta Kassitzky Attila.

A kockázatos tartalmak közel 2/3-át két kategória adta ki: a Katasztrófák és Járványok (39%) és a Balesetek és Halálesetek (22%). Az előbbi nem meglepő senkinek sem, a koronavírus nagyjából minden szegletét átjárja a gazdasági, politikai híreknek is. Az elemzés arra is kitér, hogy az egyes site-ok között bizonyos tematikák megjelenésében is nagy eltérések vannak, nem minden oldal azonos arányban közöl híreket az egyes tematikákról, ami szintén egy fontos tényező az hirdetők megfontolásait tekintve.

A Syntax

A Syntax az első haza fejlesztésű brand safety eszköz, mely blokkolás helyett előtérbe helyezi a webes tartalmak proaktív vizsgálatát, lehetővé téve a hirdetők számára a biztonságos környezetre való célzást. A Syntax a piac minden szereplőjének elérhető, 19 nyelvet és nyelvjárást kezel, és 100%-os transzparenciát biztosít.

A jövőben további feltáró anyagokat ígér a cég, brand safety és más területeken is, így várhatóan nem fog egyhamar eltűnni a piaci közbeszédből a téma.

További információ: syntax.click.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-09-21 21:51:00
Budapest után Siófok, Hajdúszoboszló, Hévíz, Balatonfüred, Bük, Zalakaros, Gyula, Sárvár, Szeged, Eger voltak a legnépszerűbb fürdővárosok az NTAK első féléves adata alapján – írja a turizmus.com.
2023-09-21 20:21:00
A debreceni lakáspiacon is jellemző a túlkínálat és a csökkenő forgalom, ezért a ténylegesen fizetni tudó vevők határozzák meg a piacot, azok az eladók tudják sikeresen értékesíteni a lakásukat, akik hajlandók az alkura, amely jelenleg elérheti akár a 10–15 százalékot is – mondta el Dupka Melinda, a Melinda Ingatlan tulajdonosa az ingatlan.com-nak.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egy igazán kreatív szakács, Szatmári Ferenc, alias Főzelékes Feri elárulja, hogyan építi forradalmi megoldásokkal a vállalkozását. A hartai gasztroblogger és influenszer több szakácskönyvvel a háta mögött, unokatestvérével közösen hívta életre a HIPPEACE főzelékbárt, amelynek alapjait a vásárlók is segítenek lerakni, közösségi finanszírozással. Ez az a helyzet, amikor a kedves vendég a receptet is hazaviheti az étteremből, de bőven van még újítás, amivel a franchise-ban szintén gondolkodó szakács előállt. Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
2023. 09. 04., 12:00
epizód: 2023 / 13   |   hossz: 27:16
Az epizódban cégvezető- és szervezetfejlesztésről, a munkahelyi kommunikáció gyógyításáról és csapatok összehangolásáról beszélgetünk Szopkó Beatrixszal. Az [eureka] consulting üzletágvezetője 20 év szakmai tapasztalattal rendezi vállalatok működési struktúráját és konfliktushelyzeteit, vagy hozza helyre a döntések lehetséges negatív következményeit.
2023. 08. 06., 10:25
epizód: 2023 / 12   |   hossz: 28:19
Vajon hogyan vizsgázunk napjainkban stresszkezelésből és időmenedzsmentből – pont akkor, amikor a karrierünkre gazdasági nehézségek lehetnek hatással? Hogyan segíthet ezen az irányított játék, az ún. gamifikált fejlesztési folyamat, és hogyan gyógyít vele munkahelyi közösségeket, döntéshozó stratégiákat, karrier és magánélet egyensúlyában keletkezett zavarokat a „Mit játsszunk?” vlog egyik vezetője, Győri-Nádai Réka? A kreatív szakembert a vállalati soft skill tréningek és a játszva megoldható céges folyamatok sajátosságairól is faggattuk.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS