Így éri meg legjobban a munkáltatóknak a húsvéti ajándékozás

2021. 03. 29., 14:15

A hazai vállalkozások egyre szélesebb körében jellemző gyakorlat, hogy nem csupán év végén, hanem kiemelt évközi alkalmakkor, így például húsvétkor is megajándékozzák dolgozóikat. Az idei ajándékok körét a jelenlegi járványhelyzet és az aktuális adójogszabályok egyaránt alapvetően befolyásolják – hívja fel a figyelmet a Moore Hungary tanácsadó és könyvvizsgáló cég.

Amennyiben az ajándékokra egy meghatározott keretösszeg áll rendelkezésre, az adott vállalkozásnak mindenképpen célszerű olyan lehetőséget választani, amely kedvezőbb közteher mellett valósítható meg, ily módon is növelve a munkavállalónak jutó értéket.

„Alapesetben az ajándék munkaviszonyból származó jövedelemnek minősül, ez pedig akár megduplázhatja az ajándékozó költségét – mutat rá Kocziha Andrea, a Moore Hungary adótanácsadási partnere. – Ha azonban az ajándék besorolható az egyes meghatározott juttatások körébe, az ajándék értéke után a kifizetőnek csupán 35,99 százalékos összesített adó- és járulékfizetési kötelezettsége keletkezik.”

Egyes meghatározott juttatásnak minősül a csekély értékű ajándék a munkavállalók és hozzátartozók részére. A csekély értékű ajándék személyenként évi egy alkalommal, a minimálbér 10 százalékáig (16.740 forint) adható. Csekély értékű ajándék lehet termék, szolgáltatás, vagy ezekre beváltható utalvány, feltéve, hogy az csak konkrét termékre, szolgáltatásra fordítható és pénzre nem váltható.

Céges rendezvényen a kifizető ennél jóval magasabb összegű, a minimálbér 25 százalékáig terjedő (41.850 forint) egyedi értékű ajándéktárgyat is adhat „egyes meghatározott juttatásként”, amennyiben a rendezvény jellege vendéglátás vagy szabadidős program. Fontos kritérium, hogy az ajándék ez esetben nem lehet utalvány, és az ajándéktárgyat a rendezvényen át is kell adni.

Céges rendezvényt a jelenlegi covid-veszélyhelyzetben is lehet tartani – online formában. Online rendezvényen a NAV tájékoztatása szerint elegendő, ha az ajándékot csak „szóban” adják át, azaz közlik, hogy mi a juttatás tárgya és az hogyan érhető el. A megajándékozott pedig azt később kézbesítéssel vagy a kifizetőtől személyesen is átveheti.

„Adómentes ajándékozásra a munkáltatónak ugyan nincs lehetősége, de pandémia idején különösen motiváló lépés lehet, ha a munkáltató húsvét alkalmából új, munkavégzéshez szükséges eszközöket biztosít a munkavállalók részére. Ez esetben az eszköz ugyan a munkáltató tulajdona marad, de azt a dolgozó használhatja a munkavégzés során, sőt részben magáncélra is. Ilyen juttatás lehet például egy új computer, egér, egérpad, laptop-táska, egy értékes toll vagy mobil telefonkészülék, de a sor még hosszan folytatható” – tette hozzá Kocziha Andrea.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.
2024-04-19 20:10:18
A 2023-2027. közötti időszakra vonatkozó, magyar Közös Agrárpolitika Stratégiai Tervvel összefüggő információk megújult formában új honlapon, a kap.gov.hu oldalon érhetőek el.
2024-04-19 17:10:00
A kutatás-fejlesztés nyomán létrejövő szellemi alkotások hatékony védelmének és hasznosításának elősegítése a célja a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és a HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat megújított együttműködésének.
2024-04-19 16:10:00
Az Országos Atomenergia Hivatal elindította Instagram oldalát, amelynek célja az ismeretterjesztés: rövid, szórakoztató posztok formájában mutatja be az atomenergia és annak békés célú alkalmazásához kapcsolódó érdekességeket elsősorban a diákoknak, illetve mindenkinek, aki az atomenergia iránt érdeklődik.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Az Országos Atomenergia Hivatal elindította Instagram oldalát, amelynek célja az ismeretterjesztés: rövid, szórakoztató posztok formájában mutatja be az atomenergia és annak békés célú alkalmazásához kapcsolódó érdekességeket elsősorban a diákoknak, illetve mindenkinek, aki az atomenergia iránt érdeklődik.