Hogyan népszerűsítsük online az üzletünket?

2019. 05. 03., 09:31

A vállalkozások online népszerűsítése egyszerűbb, mint gondolnánk, ehhez ad pár hasznos tanácsot a Rackhost.hu.

Bizonyára sokan vagyunk, akik indítottunk vagy indítanánk egy vállalkozást, viszont felmerülhet a kérdés, hogy a kezdeti időszakban honnan lesz elég forrás marketing tevékenységre. Ugyanakkor, ha nem népszerűsítjük az üzletet, hogyan lesz egyre több vásárlónk és bevételünk? Ez nehéz kérdés, viszont szerencsére az online térben elég sok lehetőségünk van, hogy kis büdzsével vagy akár ingyen is reklámozzuk vállalkozásunkat.

Közösségi média

A közösségi média oldalak fénykorában egy üzleti oldallal már nagy lépést tehetünk az ismertség irányába. Ingyenesen létrehozhatjuk cégünk számára a profilt, majd kezdhetjük is a márkaépítést különféle tartalmak létrehozásával, majd megosztásával.

Magyarországon a legnagyobb népszerűségnek örvendő közösségi média oldalak a következők:

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

Ezenkívül természetesen létezik számos további oldal – mint például a Pinterest, vagy LinkedIn –, amely speciálisabb területre koncentrálódik és bizonyos területeken, üzletágakban hatékonyabban szolgálhatja vállalkozásunk tevékenységét. Minden esetben saját céljaink függvényében válasszunk egy vagy több platformot, melyeket aktívan és helyesen használva elérhetjük az ismertséget, népszerűbbé tehetjük üzletünket.

Ahogyan már említettük, az ingyenes megjelenés minden közösségi média oldal esetén járható út. Amennyiben tudunk kreatív, sok embert érdeklő tartalmakat közzétenni, azok gyorsan eljuthatnak nagy közönséghez. Ehhez arra van szükség, hogy aktivitásra ösztönözzük őket, azaz hozzászóljanak a bejegyzéshez, vagy önszántukból szívesen megosszák, továbbítsák ismerőseiknek. Ezenkívül viszont lehetőség van hirdetésekre is saját magunk által meghatározott költségkerettel, így már bármilyen alacsony költésnek is lehet hatása. Ráadásul bizonyos csoportoknak vagy területre is tudjuk célozni a tartalmakat, így csak azokat érjük el, akik valóban relevánsak számunkra.

Saját weboldal

Amennyiben ennél többre vágyunk, készíthetünk saját weboldalt is. Egyáltalán nem olyan nagy feladat, és nem jár akkora költséggel sem, mint azt először gondolnánk, főleg, ha megpróbáljuk magunk elkészíteni.

  • Domain

Ehhez elsőként egy domain nevet kell regisztrálni, ez lesz az oldalunk címe, melyen megtalálhatnak minket a látogatóink.

  • Tárhely

Továbbá egy webtárhelyre is szükségünk lesz, ezen fog tárolódni a weboldalunkra feltölteni kívánt tartalom. Ezek mindössze évente ezres nagyságrendű kiadások és amennyiben magunk készítjük el az oldalt, ennél többet nem is kell ráfordítanunk az időnkön kívül.

Léteznek ingyenes sablonok – amilyen például a WordPress –, amelyek segítségünkre lehetnek a weboldal összeállításában. Néhány beállítást követően könnyedén fel tudjuk építeni a honlapot a saját igényeinknek megfelelően. A lehetőségek száma szinte végtelen, csak képzeletünk és időnk szabhat határt a megvalósításnak.

Láthatjuk tehát, hogy az online térben számos eszköz van arra, hogy kis költségvetésből egy induló vállalkozást is népszerűsíteni lehessen. Válogassunk tevékenységi körünknek és kapacitásainknak megfelelően, majd az idő múlásával és a fellendüléssel együtt nagyobb fokozatra kapcsolhatunk a marketing tevékenységekkel kapcsolatban is!

Forrás: Rackhost.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-25 16:44:25
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS