A siker titka a rendszerben való gondolkodás

2021. 03. 29., 10:30

Mindenkinek el kell döntenie, mit szeretne kihozni a vállalkozásából, az üzleti siker alapja ugyanis a rendszerben való gondolkodás – mondta Egerszegi Krisztián, a MiniCRM cégvezetője. A szakértő szerint nem szabad makacsul ragaszkodni a megszokott dolgokhoz, csak akkor lehetünk ugyanis sikeresek, ha jól tudunk alkalmazkodni. Az adásban arról is beszélt, mikor állhat vissza az irodai munka és egy évvel ezelőtt hogyan készültek fel arra az eshetőségre, hogy a bevételeik akár nullára is zuhanhatnak.

Az életben az a legfontosabb, hogy jó célokat tűzzünk ki magunk elé, de hogy pontosan mi ez a cél, azt mindenkinek magának kell eldönteni. Egerszegi Krisztián ismer olyanokat, akik nagyon jól érzik magukat egy multinacionális nagyvállalatnál alkalmazottként, de ő a vállalkozói világban találta meg a számításait.

A szakértő 2012-ben csatlakozott a MiniCRM csapatához cégvezetőként, ő volt a hetedik ember, 170 ügyféllel rendelkeztek és évi 50 millió forint körüli bevételük volt. Ma már 55-en vannak 1725 ügyféllel és 2020-ban meghaladta a 800 millió forintot a bevételük. Szűk egy évtized alatt tízszeres növekedést tudtak elérni, de ennek a fejlődésnek megvoltak a lépései.

„Mindenkinek el kell döntenie, mit szeretne kihozni a vállalkozásából, az üzleti siker alapja ugyanis a rendszerben való gondolkodás. Rengeteg üzlet bukik azon, hogy nincsenek rendszerezve a napi teendők, pedig akármilyen egyszerűen hangzik, ezzel óriásit lehet előre lépni. Ha van egy kisvállalkozásod 10 ügyféllel, azt még talán fejben lehet tartani, de ha nincs hozzákapcsolva egy rendszer és valami baj történik, akkor könnyen csődbe mehet a cég” – magyarázta az Üzlet & Utazás videójában.

Csináld szenvedéllyel, tudj eladni

Egerszegi Krisztián tapasztalatai szerint nem szabad azt gondolni, hogy minden kihívást azonnal és egyszerre meg tudunk oldani, mert az még senkinek nem sikerült. A cselekvés a fontos, mert csak a folyamat során tudunk fejlődni, tanulni, és lépésről lépésről megugrani ezeket a kihívásokat.

„Csináld szenvedéllyel, mert ha te csak egy vagy a sok közül, akkor miért lennél sikeres? Emellett tudni kell eladni, mert ha nem tudod eladni a terméked, szolgáltatásod, akkor a munkának nagyjából nulla az üzleti értéke. Ha ez megvan, van miről beszélni” – magyarázta Dallos Zoltánnak.

A cégvezető elmondta, nem szabad makacsul ragaszkodni valamihez, amit tanultunk, láttunk, olvastunk, mert csak akkor lehetünk sikeresek, ha jól tudunk alkalmazkodni. Ha ez nincs meg, egy járványhelyzet idején nehéz helyzetbe kerülhetünk.

Leghamarabb év végén térhetnek vissza az irodai munkához

A MiniCRM a 2008-as válságban indult. A cég olyan rendszert tud vinni a vállalkozások életébe, ami segít automatizálni a folyamatokat, átláthatóbbá teszi azokat, és megkönnyíti a napi munkát, legyen szó az adminisztrációról, értékesítésről, vagy akár a számlázásról. A járvány során különösen beigazolódott, hogy mekkora szükség van azokra a szolgáltatásokra, amik a távoli munkavégzést támogatják.

„Paranoidabb módon álltunk hozzá a koronavírus-járványhoz. Már tavaly februárban követtük a híreket. Megnéztük a legirreálisabb forgatókönyvet is, mi lesz akkor, ha az árbevétel nullára leesik, de felkészültünk lélekben a számok szintjén mindenre. Ha a legrosszabbra számítasz, akkor tudsz a legjobban alkalmazkodni a valós helyzethez”mondta Egerszegi Krisztián.

A cégnél 2020. májustól már újra vettek fel embereket és év végére többen lettek, mint év elején voltak. Sokáig azt vallották, hogy az irodai munkát az irodában kell végezni, de erre a járvány rácáfolt. A cégvezető szerint az idei év második felére rendeződhet leghamarabb olyan megnyugtatóan a helyzet, hogy ne legyen egészségügyi kockázata a visszatérésnek, de akkor is egy olyan hibrid módszer lehet eleinte a megoldás, ami félig irodai, félig otthoni munkavégzést tesz lehetővé.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS