A siker titka a rendszerben való gondolkodás

2021. 03. 29., 10:30

Mindenkinek el kell döntenie, mit szeretne kihozni a vállalkozásából, az üzleti siker alapja ugyanis a rendszerben való gondolkodás – mondta Egerszegi Krisztián, a MiniCRM cégvezetője. A szakértő szerint nem szabad makacsul ragaszkodni a megszokott dolgokhoz, csak akkor lehetünk ugyanis sikeresek, ha jól tudunk alkalmazkodni. Az adásban arról is beszélt, mikor állhat vissza az irodai munka és egy évvel ezelőtt hogyan készültek fel arra az eshetőségre, hogy a bevételeik akár nullára is zuhanhatnak.

Az életben az a legfontosabb, hogy jó célokat tűzzünk ki magunk elé, de hogy pontosan mi ez a cél, azt mindenkinek magának kell eldönteni. Egerszegi Krisztián ismer olyanokat, akik nagyon jól érzik magukat egy multinacionális nagyvállalatnál alkalmazottként, de ő a vállalkozói világban találta meg a számításait.

A szakértő 2012-ben csatlakozott a MiniCRM csapatához cégvezetőként, ő volt a hetedik ember, 170 ügyféllel rendelkeztek és évi 50 millió forint körüli bevételük volt. Ma már 55-en vannak 1725 ügyféllel és 2020-ban meghaladta a 800 millió forintot a bevételük. Szűk egy évtized alatt tízszeres növekedést tudtak elérni, de ennek a fejlődésnek megvoltak a lépései.

„Mindenkinek el kell döntenie, mit szeretne kihozni a vállalkozásából, az üzleti siker alapja ugyanis a rendszerben való gondolkodás. Rengeteg üzlet bukik azon, hogy nincsenek rendszerezve a napi teendők, pedig akármilyen egyszerűen hangzik, ezzel óriásit lehet előre lépni. Ha van egy kisvállalkozásod 10 ügyféllel, azt még talán fejben lehet tartani, de ha nincs hozzákapcsolva egy rendszer és valami baj történik, akkor könnyen csődbe mehet a cég” – magyarázta az Üzlet & Utazás videójában.

Csináld szenvedéllyel, tudj eladni

Egerszegi Krisztián tapasztalatai szerint nem szabad azt gondolni, hogy minden kihívást azonnal és egyszerre meg tudunk oldani, mert az még senkinek nem sikerült. A cselekvés a fontos, mert csak a folyamat során tudunk fejlődni, tanulni, és lépésről lépésről megugrani ezeket a kihívásokat.

„Csináld szenvedéllyel, mert ha te csak egy vagy a sok közül, akkor miért lennél sikeres? Emellett tudni kell eladni, mert ha nem tudod eladni a terméked, szolgáltatásod, akkor a munkának nagyjából nulla az üzleti értéke. Ha ez megvan, van miről beszélni” – magyarázta Dallos Zoltánnak.

A cégvezető elmondta, nem szabad makacsul ragaszkodni valamihez, amit tanultunk, láttunk, olvastunk, mert csak akkor lehetünk sikeresek, ha jól tudunk alkalmazkodni. Ha ez nincs meg, egy járványhelyzet idején nehéz helyzetbe kerülhetünk.

Leghamarabb év végén térhetnek vissza az irodai munkához

A MiniCRM a 2008-as válságban indult. A cég olyan rendszert tud vinni a vállalkozások életébe, ami segít automatizálni a folyamatokat, átláthatóbbá teszi azokat, és megkönnyíti a napi munkát, legyen szó az adminisztrációról, értékesítésről, vagy akár a számlázásról. A járvány során különösen beigazolódott, hogy mekkora szükség van azokra a szolgáltatásokra, amik a távoli munkavégzést támogatják.

„Paranoidabb módon álltunk hozzá a koronavírus-járványhoz. Már tavaly februárban követtük a híreket. Megnéztük a legirreálisabb forgatókönyvet is, mi lesz akkor, ha az árbevétel nullára leesik, de felkészültünk lélekben a számok szintjén mindenre. Ha a legrosszabbra számítasz, akkor tudsz a legjobban alkalmazkodni a valós helyzethez”mondta Egerszegi Krisztián.

A cégnél 2020. májustól már újra vettek fel embereket és év végére többen lettek, mint év elején voltak. Sokáig azt vallották, hogy az irodai munkát az irodában kell végezni, de erre a járvány rácáfolt. A cégvezető szerint az idei év második felére rendeződhet leghamarabb olyan megnyugtatóan a helyzet, hogy ne legyen egészségügyi kockázata a visszatérésnek, de akkor is egy olyan hibrid módszer lehet eleinte a megoldás, ami félig irodai, félig otthoni munkavégzést tesz lehetővé.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS