A marketing tíz törvénye, avagy a piac néha a fenekedbe harap

2018. 11. 15., 13:28

Hét év tapasztalatait foglalta össze a Fiatal Vállalkozók Hete budapesti rendezvényén Vavrek Balázs, a Kreatív Kontroll Kft. marketingvezetője.

A fiatalok gyakran úgy gondolják, „mindent tudok, nincs szükségem tankönyvekre” – kezdte előadását a Fiatal Vállalkozók Hete budapesti rendezvényén Vavrek Balázs, a Kreatív Kontroll Kft. marketingvezetője. „A marketing 10 törvénye” hét év tapasztalatát foglalja össze, hogy segítsen elkerülni a leggyakoribb buktatókat.

Időnként evezz új vizekre!

Mindenki a legjobb terméket, a legjobb ügyfélkört akarja a magáénak, amihez meg kell találni a megfelelő csatornát. Eközben helye van az újjal való kísérletezésnek is. Aki az Instagramot három éve kezdte használni, az időben lépett, ma viszont ez a csatorna már telített. „Ne várd meg, amíg a Forbes.com-on megjelenik a »Tíz új tipp, hogy…«, akkor ugyanis már késő lesz” – javasolta a szakember.

Nem minden kampány jön össze

„Akinek 100 százalékos az eredményessége, az vagy a harmadik kampányánál tart, vagy hazudik. Van olyan, amikor a fenekedbe harap a piac.” (Nem szó szerinti idézet – a szerk.) Ez nem veheti el a kedvünket – figyelmeztetett Vavrek Balázs.

A játékot árbevételre játsszák

Vannak persze kampányok, amelyeknek az a céljuk, hogy minél több emberhez eljussanak. Ez Ha azonban a nap végén nem csörög a kassza, akkor semmit sem érnek.

Az ügyfeled a hős

A kampányokban nem azt kell bemutatni, hogy „milyen fasza csávók vagyunk”. Ha egy fogorvos honlapján véres fogcsonkokat látunk, az akkor is elriaszt, ha egyébként szakértelemről tanúskodik. Mi a megoldást – a fájdalommentes mosolyt – szeretnénk látni.

Nem számít a véleményed

„Sok olyan hírlevelet küldtem már ki, ami nem tetszett – de én írtam.” Ezt az érzést le kell tudni nyelni – tanácsolta az előadó.

A negatív reklám nem reklám

Talán a negatív árbevétel is árbevétel? – tette fel a kérdést az előadó, hozzátéve: Donald Trump a szabályt erősítő kivétel, aki nagyon tudatosan használta a médiát.

Oszd el a kockázataidat!

Bármilyen jó a Facebook, máshol is meg kell jelenni.

Nem árat vásárolunk, hanem értéket

Érték lehet az idő is, vagy éppen a fájdalom megszűnése – a hangsúlyt mindig ere kell helyezni.

A sebesség mindent üt

Ebben a tekintetben a kis cégek előnyben vannak a nehézkes működésű multikkal szemben, amelyeknél egy kampány előkészítése hónapokig is eltarthat.

Hazudni tilos

Hosszú távon az őszinteség a kifizetődő stratégia, a vevő ma már nagyon gyorsan észreveszi, ha átverték. A marketing jó hírneve is csak ezen a módon szerezhető vissza.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-22 10:05:00
A Közös Agrárpolitika Stratégiai Terven alapuló, európai uniós társfinanszírozással megvalósuló, a vidéki közösségeket segítő felhívások közül az első kettőt a Hévíz-Balaton-Zalai Dombhátak LEADER Egyesület és a Szatmári Síkság LEADER Egyesület tette közzé.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS