A marketing tíz törvénye, avagy a piac néha a fenekedbe harap

2018. 11. 15., 13:28

Hét év tapasztalatait foglalta össze a Fiatal Vállalkozók Hete budapesti rendezvényén Vavrek Balázs, a Kreatív Kontroll Kft. marketingvezetője.

A fiatalok gyakran úgy gondolják, „mindent tudok, nincs szükségem tankönyvekre” – kezdte előadását a Fiatal Vállalkozók Hete budapesti rendezvényén Vavrek Balázs, a Kreatív Kontroll Kft. marketingvezetője. „A marketing 10 törvénye” hét év tapasztalatát foglalja össze, hogy segítsen elkerülni a leggyakoribb buktatókat.

Időnként evezz új vizekre!

Mindenki a legjobb terméket, a legjobb ügyfélkört akarja a magáénak, amihez meg kell találni a megfelelő csatornát. Eközben helye van az újjal való kísérletezésnek is. Aki az Instagramot három éve kezdte használni, az időben lépett, ma viszont ez a csatorna már telített. „Ne várd meg, amíg a Forbes.com-on megjelenik a »Tíz új tipp, hogy…«, akkor ugyanis már késő lesz” – javasolta a szakember.

Nem minden kampány jön össze

„Akinek 100 százalékos az eredményessége, az vagy a harmadik kampányánál tart, vagy hazudik. Van olyan, amikor a fenekedbe harap a piac.” (Nem szó szerinti idézet – a szerk.) Ez nem veheti el a kedvünket – figyelmeztetett Vavrek Balázs.

A játékot árbevételre játsszák

Vannak persze kampányok, amelyeknek az a céljuk, hogy minél több emberhez eljussanak. Ez Ha azonban a nap végén nem csörög a kassza, akkor semmit sem érnek.

Az ügyfeled a hős

A kampányokban nem azt kell bemutatni, hogy „milyen fasza csávók vagyunk”. Ha egy fogorvos honlapján véres fogcsonkokat látunk, az akkor is elriaszt, ha egyébként szakértelemről tanúskodik. Mi a megoldást – a fájdalommentes mosolyt – szeretnénk látni.

Nem számít a véleményed

„Sok olyan hírlevelet küldtem már ki, ami nem tetszett – de én írtam.” Ezt az érzést le kell tudni nyelni – tanácsolta az előadó.

A negatív reklám nem reklám

Talán a negatív árbevétel is árbevétel? – tette fel a kérdést az előadó, hozzátéve: Donald Trump a szabályt erősítő kivétel, aki nagyon tudatosan használta a médiát.

Oszd el a kockázataidat!

Bármilyen jó a Facebook, máshol is meg kell jelenni.

Nem árat vásárolunk, hanem értéket

Érték lehet az idő is, vagy éppen a fájdalom megszűnése – a hangsúlyt mindig ere kell helyezni.

A sebesség mindent üt

Ebben a tekintetben a kis cégek előnyben vannak a nehézkes működésű multikkal szemben, amelyeknél egy kampány előkészítése hónapokig is eltarthat.

Hazudni tilos

Hosszú távon az őszinteség a kifizetődő stratégia, a vevő ma már nagyon gyorsan észreveszi, ha átverték. A marketing jó hírneve is csak ezen a módon szerezhető vissza.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 11. 10., 13:20
A stabil diplomáciai kapcsolatok kézzelfogható gazdasági előnyökhöz vezetnek, és tovább bővültek a két ország üzleti együttműködésének kulcsfontosságú területei – értékelte Joó István kormánybiztos az előző héten zajlott magyar-amerikai csúcstalálkozó eredményeit.
2025. 11. 09., 17:55
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelgették a személyi kölcsönöknél igényelhető összeg maximumait a bankok, így ma már öt szolgáltatónál is 15 millió forintnál húzódik a felső határ – hívja fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu. A limitek emelése nyomán a személyi kölcsön egyre többször lehet valós alternatíva a szabad felhasználású jelzáloghitelekkel szemben, bár utóbbiaknál sok esetben több tízmilliós összeget igényelnek az ügyfelek.

  Rovathírek: HIPA

A stabil diplomáciai kapcsolatok kézzelfogható gazdasági előnyökhöz vezetnek, és tovább bővültek a két ország üzleti együttműködésének kulcsfontosságú területei – értékelte Joó István kormánybiztos az előző héten zajlott magyar-amerikai csúcstalálkozó eredményeit.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Ha felhív bennünket egy kérdezőbiztos, már nem száz százalék, hogy élő személyhez van szerencsénk – még akkor sem, ha természetes hangon beszélget velünk –, hiszen megjelentek a mesterséges intelligenciával lebonyolított telefonos közvélemény-kutatások. A technológia hazai úttörője a Minerva Intézet, amelynek vezetője, Pohly Ferenc elárulta: bár csak nemrég jöttek létre, már több sikeres kutatás és rengeteg tapasztalat van a hátuk mögött. Az AI-kérdezőbiztos a valódi emberre megtévesztésig hasonló módon beszélget a résztvevőkkel, és a több ezredik hívásnál is tűpontosan, változatlan hangnemben hajtja végre az interjút. A módszer jelentősen alacsonyabb költséggel, mégis sok lehetőséggel és ugyanolyan pontossággal, hosszú távon pedig számos más alkalmazási lehetőséggel kecsegtet, a piackutatásoktól az időpont-egyeztetéseken át az egészségügyi előszűrő beszélgetésekig.
Tudatos otthonteremtési stratégia újabb állomásának tartja a jelentős kamatkedvezménnyel igényelhető Otthon Start bevezetését a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára. Panyi Miklós az „albérletből otthonba logika” mentén ajánlja a hitellehetőség kihasználását, és hangsúlyozza: olyan albérletárak alakultak ki, hogy a 3 százalékos kölcsön érdemi segítség, hiszen a fiatalok a lakhatás finanszírozása helyett ugyanannyiért, vagy kevesebbért kezdhetik el kifizetni a saját otthonukat. A politikus úgy látja, a program serkenti az új lakások építését is, ami közép-hosszútávon egyensúlyba hozhatja az ingatlanárak emelkedését.
2025. 10. 05., 22:05
epizód: 2025 / 20   |   hossz: 36:31
Az ingatlan.com mérései szerint az albérletszezon első hónapjában lassult a drágulás: országosan 1,1, Budapesten csak 0,7 százalékkal nőttek az árak, éves szinten pedig 7,5, illetve 7,2 százalékos az emelkedés. A kínálat négyéves csúcson van (több mint 18 ezer kiadó ingatlannal), ami egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a bérbeadók között. A fővárosban több kerületben csökkentek az albérletárak, vidéken pedig stagnálás, kisebb visszaesés, illetve felzárkózás is tapasztalható. A portál vezető gazdasági szakértője, Balogh László ebben az epizódban elárulja, hogy ez a jelenség hogyan áll összefüggésben az Otthon Start programmal, és milyen tendenciák jellemzik az átalakuló albérletpiacot.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS