A domain is nagy üzlet

2019. 08. 02., 15:45

A legfontosabb tudnivalókat a Rackhost.hu szakértői foglalták össze.

Mi az a domain?

A domainek a honlapunk nevét takarják, azaz azt a címet, amelyet a címsorba beírva megjelenik a weboldalunk. Ebből kifolyólag minden névnek egyedinek kell lennie, hiszen ez lesz az, mely beazonosítja a honlapunkat. Tulajdonképpen az IP cím szöveges megfelelője, csak ebben a formában sokkal megjegyezhetőbb és még márkaértéket is jelenthet, ha jól választjuk meg a domain nevet.

Miért van rá szükség?

Ahhoz, hogy létrehozzunk egy weboldalt vagy webshopot, először is szükség van egy domain név regisztrációra, hiszen valahol meg kell, hogy jelenjen a tartalmunk, ránk kell, hogy tudjanak találni az érdeklődők. Így tehát a domain név a honlap alapvető feltétele, azaz mondhatnánk azt is, hogy „nincsen honlap domain nélkül”.

Hogyan lehet benne üzlet?

A domain neveket többféle módon is tudjuk hasznosítani.

  • Honlap készítés

Amennyiben létrehozunk egy weboldalt a domain néven, megsokszorozhatjuk a befektetett összeget. Hiszen csupán ezres nagyságrend egy domain név éves fenntartása, de a honlappal érdeklődők sokaságát érhetjük el, és szerezhetünk vele rengeteg ügyfelet, vagy partnert akár webshopként, online értékesítéssel foglalkozunk, akár a honlap segítségével sikerült őket a fizikai üzletünkbe vonzanunk.

  • Eladás

Azonban az is lehet, hogy a regisztrált domainünket egy későbbi időpontban valaki másnak továbbértékesítjük. Ez abban az esetben fordulhat elő, ha nagyon értékes, kulcsszavakat tartalmazó és könnyen megjegyezhető domain név van a tulajdonunkban. Gyakran előfordulhat, hogy valaki másnak pont erre van szüksége és az eredeti vételi ár többszöröséért megvásárolja tőlünk. Itthon is vannak példák nagy értékű domain adásvételekre, de külföldön, főként a .com domainek esetén millió dollár nagyságrendű tranzakciók is végbementek már.

Azonban mindkettőhöz –akár honlaphoz regisztráljuk, akár értékesíteni szeretnénk– fontos, hogy a domain nevünk megfelelő legyen. Nincs egy konkrét recept arra nézve, hogy milyen a jó domain név, de van néhány kritérium, melyeket betarva feltételezhetően jobb neveket találhatunk ki.

Milyen legyen a jó domain név?

  • Rövid

Ha a domain név rövid, akkor nagy valószínűséggel könnyebben megjegyzik az emberek és hamarabb elérhetjük a célközönséget.

  • Figyelemfelkeltő

Fontos, hogy kiemelkedjünk a konkurencia honlapjai közül és ne csak 1-1 karakter eltérés legyen a mi domain nevünk és az övék között. Minél figyelemfelkeltőbb és megjegyezhetőbb a választott név, annál jobb.

  • Tartalmaz kulcsszavat vagy brand nevet

Érdemes lehet mindkét verziót lefoglalni. Míg az első a keresőoptimalizálást segíti, addig a másik a márkaépítésben játszik jelentős szerepet.

Amennyiben van rá lehetőség, próbáljunk meg figyelni rá, hogy minél kevesebb idegen szót tartalmazzon a domain nevünk, hiszen azt megjegyezni is nehezebb, nem beszélve arról, hogy könnyen félreértik vagy elgépelik az érdeklődők, és véletlenül a konkurencia vagy más honlapjára találnak a miénk helyett.

Előfordul, hogy a fenti kritériumok alapján több lehetséges domain név ötlet is megfogalmazódik bennünk és nem tudunk dönteni. Nincs semmi probléma, lehetőség van átirányítani az egyik domaint a másikra, azaz egyszerre több nevet is használhatunk ugyanahhoz a weboldalhoz. Ezzel a stratégiával még több lehetséges ügyfelet érhetünk el. Vagy akár megtarthatjuk arra az esetre, ha valaki a későbbiekben igényt tartana rá és hajlandó lenne tőlünk megvásárolni.

Forrás: Rackhost.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-06-24 17:57:13
A nagysebességű vasúti összeköttetések előkészítésének felgyorsításáról, összehangolásáról és az ukrán gabonaexport hathatósabb elősegítéséről állapodtak meg a visegrádi államok közlekedési miniszterhelyettesei, államtitkárai június 24-én, Budapesten.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.
2022. 05. 30., 12:00
epizód: 2022 / 5   |   hossz: 21:41
Mi vár a vendéglátóiparra a Covid-járvány végén és az ukrajnai háború közben? Miként lesznek a konkurensekből partnerek? Miért a 3. év a legkritikusabb az ágazatban? Hogyan lehet visszacsábítani a pályaelhagyókat? Hány főnök tud kiszabadulni a napi rutinból a hetenkénti feladatmegbeszélésre a csapattal? Bánhalmi Kata, a több ezer tagot számláló Piqniq Budapest szakmai szervezet társalapítója válaszol a kérdésekre.
Megfelelő helyére került a VOSZ-on belül az egészségügy kezelése – mondta dr. Fábián Lajos, az egészségügyi tagozat elnöke. Hol tart a munkában a tagozat hat szekciója? Miért lenne eretnek gondolat a magánkórházak bevonása az állami ellátásba, ha ezzel járna legjobban a beteg? Hogyan lehetne olcsóbb a páciensnek az üzleti alapon elvégzett műtét? Dr. Fábián Lajos a következő hónapok feladatairól is beszélt.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS