A domain is nagy üzlet

2019. 08. 02., 15:45

A legfontosabb tudnivalókat a Rackhost.hu szakértői foglalták össze.

Mi az a domain?

A domainek a honlapunk nevét takarják, azaz azt a címet, amelyet a címsorba beírva megjelenik a weboldalunk. Ebből kifolyólag minden névnek egyedinek kell lennie, hiszen ez lesz az, mely beazonosítja a honlapunkat. Tulajdonképpen az IP cím szöveges megfelelője, csak ebben a formában sokkal megjegyezhetőbb és még márkaértéket is jelenthet, ha jól választjuk meg a domain nevet.

Miért van rá szükség?

Ahhoz, hogy létrehozzunk egy weboldalt vagy webshopot, először is szükség van egy domain név regisztrációra, hiszen valahol meg kell, hogy jelenjen a tartalmunk, ránk kell, hogy tudjanak találni az érdeklődők. Így tehát a domain név a honlap alapvető feltétele, azaz mondhatnánk azt is, hogy „nincsen honlap domain nélkül”.

Hogyan lehet benne üzlet?

A domain neveket többféle módon is tudjuk hasznosítani.

  • Honlap készítés

Amennyiben létrehozunk egy weboldalt a domain néven, megsokszorozhatjuk a befektetett összeget. Hiszen csupán ezres nagyságrend egy domain név éves fenntartása, de a honlappal érdeklődők sokaságát érhetjük el, és szerezhetünk vele rengeteg ügyfelet, vagy partnert akár webshopként, online értékesítéssel foglalkozunk, akár a honlap segítségével sikerült őket a fizikai üzletünkbe vonzanunk.

  • Eladás

Azonban az is lehet, hogy a regisztrált domainünket egy későbbi időpontban valaki másnak továbbértékesítjük. Ez abban az esetben fordulhat elő, ha nagyon értékes, kulcsszavakat tartalmazó és könnyen megjegyezhető domain név van a tulajdonunkban. Gyakran előfordulhat, hogy valaki másnak pont erre van szüksége és az eredeti vételi ár többszöröséért megvásárolja tőlünk. Itthon is vannak példák nagy értékű domain adásvételekre, de külföldön, főként a .com domainek esetén millió dollár nagyságrendű tranzakciók is végbementek már.

Azonban mindkettőhöz –akár honlaphoz regisztráljuk, akár értékesíteni szeretnénk– fontos, hogy a domain nevünk megfelelő legyen. Nincs egy konkrét recept arra nézve, hogy milyen a jó domain név, de van néhány kritérium, melyeket betarva feltételezhetően jobb neveket találhatunk ki.

Milyen legyen a jó domain név?

  • Rövid

Ha a domain név rövid, akkor nagy valószínűséggel könnyebben megjegyzik az emberek és hamarabb elérhetjük a célközönséget.

  • Figyelemfelkeltő

Fontos, hogy kiemelkedjünk a konkurencia honlapjai közül és ne csak 1-1 karakter eltérés legyen a mi domain nevünk és az övék között. Minél figyelemfelkeltőbb és megjegyezhetőbb a választott név, annál jobb.

  • Tartalmaz kulcsszavat vagy brand nevet

Érdemes lehet mindkét verziót lefoglalni. Míg az első a keresőoptimalizálást segíti, addig a másik a márkaépítésben játszik jelentős szerepet.

Amennyiben van rá lehetőség, próbáljunk meg figyelni rá, hogy minél kevesebb idegen szót tartalmazzon a domain nevünk, hiszen azt megjegyezni is nehezebb, nem beszélve arról, hogy könnyen félreértik vagy elgépelik az érdeklődők, és véletlenül a konkurencia vagy más honlapjára találnak a miénk helyett.

Előfordul, hogy a fenti kritériumok alapján több lehetséges domain név ötlet is megfogalmazódik bennünk és nem tudunk dönteni. Nincs semmi probléma, lehetőség van átirányítani az egyik domaint a másikra, azaz egyszerre több nevet is használhatunk ugyanahhoz a weboldalhoz. Ezzel a stratégiával még több lehetséges ügyfelet érhetünk el. Vagy akár megtarthatjuk arra az esetre, ha valaki a későbbiekben igényt tartana rá és hajlandó lenne tőlünk megvásárolni.

Forrás: Rackhost.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS