A domain is nagy üzlet

2019. 08. 02., 15:45

A legfontosabb tudnivalókat a Rackhost.hu szakértői foglalták össze.

Mi az a domain?

A domainek a honlapunk nevét takarják, azaz azt a címet, amelyet a címsorba beírva megjelenik a weboldalunk. Ebből kifolyólag minden névnek egyedinek kell lennie, hiszen ez lesz az, mely beazonosítja a honlapunkat. Tulajdonképpen az IP cím szöveges megfelelője, csak ebben a formában sokkal megjegyezhetőbb és még márkaértéket is jelenthet, ha jól választjuk meg a domain nevet.

Miért van rá szükség?

Ahhoz, hogy létrehozzunk egy weboldalt vagy webshopot, először is szükség van egy domain név regisztrációra, hiszen valahol meg kell, hogy jelenjen a tartalmunk, ránk kell, hogy tudjanak találni az érdeklődők. Így tehát a domain név a honlap alapvető feltétele, azaz mondhatnánk azt is, hogy „nincsen honlap domain nélkül”.

Hogyan lehet benne üzlet?

A domain neveket többféle módon is tudjuk hasznosítani.

  • Honlap készítés

Amennyiben létrehozunk egy weboldalt a domain néven, megsokszorozhatjuk a befektetett összeget. Hiszen csupán ezres nagyságrend egy domain név éves fenntartása, de a honlappal érdeklődők sokaságát érhetjük el, és szerezhetünk vele rengeteg ügyfelet, vagy partnert akár webshopként, online értékesítéssel foglalkozunk, akár a honlap segítségével sikerült őket a fizikai üzletünkbe vonzanunk.

  • Eladás

Azonban az is lehet, hogy a regisztrált domainünket egy későbbi időpontban valaki másnak továbbértékesítjük. Ez abban az esetben fordulhat elő, ha nagyon értékes, kulcsszavakat tartalmazó és könnyen megjegyezhető domain név van a tulajdonunkban. Gyakran előfordulhat, hogy valaki másnak pont erre van szüksége és az eredeti vételi ár többszöröséért megvásárolja tőlünk. Itthon is vannak példák nagy értékű domain adásvételekre, de külföldön, főként a .com domainek esetén millió dollár nagyságrendű tranzakciók is végbementek már.

Azonban mindkettőhöz –akár honlaphoz regisztráljuk, akár értékesíteni szeretnénk– fontos, hogy a domain nevünk megfelelő legyen. Nincs egy konkrét recept arra nézve, hogy milyen a jó domain név, de van néhány kritérium, melyeket betarva feltételezhetően jobb neveket találhatunk ki.

Milyen legyen a jó domain név?

  • Rövid

Ha a domain név rövid, akkor nagy valószínűséggel könnyebben megjegyzik az emberek és hamarabb elérhetjük a célközönséget.

  • Figyelemfelkeltő

Fontos, hogy kiemelkedjünk a konkurencia honlapjai közül és ne csak 1-1 karakter eltérés legyen a mi domain nevünk és az övék között. Minél figyelemfelkeltőbb és megjegyezhetőbb a választott név, annál jobb.

  • Tartalmaz kulcsszavat vagy brand nevet

Érdemes lehet mindkét verziót lefoglalni. Míg az első a keresőoptimalizálást segíti, addig a másik a márkaépítésben játszik jelentős szerepet.

Amennyiben van rá lehetőség, próbáljunk meg figyelni rá, hogy minél kevesebb idegen szót tartalmazzon a domain nevünk, hiszen azt megjegyezni is nehezebb, nem beszélve arról, hogy könnyen félreértik vagy elgépelik az érdeklődők, és véletlenül a konkurencia vagy más honlapjára találnak a miénk helyett.

Előfordul, hogy a fenti kritériumok alapján több lehetséges domain név ötlet is megfogalmazódik bennünk és nem tudunk dönteni. Nincs semmi probléma, lehetőség van átirányítani az egyik domaint a másikra, azaz egyszerre több nevet is használhatunk ugyanahhoz a weboldalhoz. Ezzel a stratégiával még több lehetséges ügyfelet érhetünk el. Vagy akár megtarthatjuk arra az esetre, ha valaki a későbbiekben igényt tartana rá és hajlandó lenne tőlünk megvásárolni.

Forrás: Rackhost.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS