A B2B marketing titkos fegyvere: a social proof

2019. 10. 19., 11:30

Minden vásárlói döntés, amivel egy új cég vagy szolgáltatás mellett tesszük le a voksunkat, a megelőlegezett bizalomra épül. Ez természetesen nemcsak a B2C szektorra igaz, hanem a B2B szegmensre egyaránt – végeredményben a vállalkozásokban is emberek hozzák meg a döntéseket. De hogyan érhetjük el, hogy az ügyfél legyőzze a bizalmatlanságát és átlendüljön a holtponton?

Eláruljuk a titkot: a social proofok környékén kell keresni a választ.

Bár elsőre kissé furcsának tűnhet a megállapítás, de ma a bizalom kultúrájában élünk. Végül is, bizalmi kapcsolatok tömkelege hatja át az egész életünket: amikor beszállsz egy taxiba, akkor a taxis igazolványa nyugtat meg afelől, hogy épségben és viszonylag gyorsan elszállít téged A pontból B-be. Esetleg pont egy olyan étterembe, amit a Facebookon olvasott biztató vásárlói értékelések miatt választottál?

De amikor új fodrászt keresel és a kiszemelted honlapján látod a kitűnő versenyeredményeit, a mesterfodrász szakvizsgáját, valamint az elégedett véleményeket, ezzel párhuzamosan a te bizalmi indexed is nőni fog iránta. Gyorsabban, bátrabban döntesz úgy, hogy teszel vele egy próbát, és már foglalod is az időpontot hozzá, hiszen ha ilyen sikeres, akkor biztosan jó előre be kell jelentkezni…

Nincs ez másképp akkor sem, ha a könyvedet szeretnéd kiadatni és a megfelelő nyomdára vadászol. Ekkor a nyomda által elnyert szakmai díjak, vagy az ismert, illetve számodra hiteles emberek náluk készült kiadványai erősíthetnek meg abban, hogy igen, neked erre a nyomdára van szükséged! Főleg akkor, ha még néhány érthetően megfogalmazott szakmai cikkben vagy esettanulmányban tovább növelik a hitelességüket.

Mert a B2B szegmensben is a bizalomra épül minden

A social proofok, vagyis a társadalmi bizonyítékok pedig a bizalomépítés és a biztonságérzet építőkövei. Ezek egyrészt a közösséghez tartozás érzését erősítik, másrészt tégláról téglára bontják le az ellenállásod falát és mielőbbi cselekvésre ösztönöznek. Ez lehet kapcsolatfelvétel, ajánlatkérés, megrendelés vagy akár egy kérdőív kitöltése is – attól függően, hogy mi a célod.

Hiszen, ha bizonyítva látod, hogy már hány embernek vált be az adott termék, illetve szolgáltatás, vagy mennyire megbízható az adott beszállító, akkor te is kevésbé fogsz tartani attól, hogy megégedet magad a tűzzel. Végül is, egy egész közösség nem tévedhet.

Ezt a kincset érő bizalmat és elkötelezettséget manapság a társadalmi bizonyítékokkal érheted el a legkönnyebben. Az egyik legerősebb ilyen social proof például a kendőzetlen, őszinte vásárlói vélemény – amiket egyébként még a B2B szegmens marketingesei – döntéshozói is elolvasnak.

Tudtad például, hogy a G2 Crowd és a Heinz Marketing közös tanulmánya szerint, a B2B szektor marketingszakembereinek 92 százaléka olvassa a vásárlói véleményeket egy-egy vásárlás vagy szerződéskötés előtt? És saját bevallásuk szerint egy ilyen őszinte értékelés nagyobb eséllyel billenti a mérleg nyelvét pozitív vagy negatív irányba a döntést illetően, mint a cég által kommunikált eredmények.

Úgyhogy ne hagyd ki a ziccert – használd a social proofokat!

Természetesen iparágfüggő, hogy az egyes szakterületeken mely social proofok működhetnek jobban. Mindazonáltal a legerősebb társadalmi bizonyíték, az ügyfelek – vásárlók visszajelzésének használata minden területen erősen ajánlott. Gyűjtsd és kérd őket akár automatizáltan, add meg a lehetőséget a partnereidnek, illetve az ügyfeleidnek az értékelésre.

Ha esetleg egy-egy negatív kommenttel is szembe találnád magad, azt is használd bátran, ne rejtsd el őket! Egyrészt a túlságosan tökéletes vállalkozás mindig gyanús. Másrészt, ha udvariasan és professzionálisan kezeled őket, akkor ez az olvasók számára csak újabb megerősítést jelent majd, hiszen nem söpörted szőnyeg alá a problémát.

Egyes esetekből később saját kutatást vagy esettanulmányt is készíthetsz, amik szintén remek bizalomnövelő eszközök. A kicsit szárazabb, de az ügyfelek számára releváns statisztikákat dobd fel színes infografikákkal, médiamegjelenésekkel, szakmai díjakkal, tanúsítványokkal, és máris újabb mérföldkövet értél el az ügyfélbizalom megszerzésének rögös útján.

Ha ezentúl te is profi módon szeretnéd gyűjteni az ügyfélértékeléseket, csatlakozz a BIX-hez. ITT mindent megtudhatsz róla!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS