A B2B marketing titkos fegyvere: a social proof

2019. 10. 19., 11:30

Minden vásárlói döntés, amivel egy új cég vagy szolgáltatás mellett tesszük le a voksunkat, a megelőlegezett bizalomra épül. Ez természetesen nemcsak a B2C szektorra igaz, hanem a B2B szegmensre egyaránt – végeredményben a vállalkozásokban is emberek hozzák meg a döntéseket. De hogyan érhetjük el, hogy az ügyfél legyőzze a bizalmatlanságát és átlendüljön a holtponton?

Eláruljuk a titkot: a social proofok környékén kell keresni a választ.

Bár elsőre kissé furcsának tűnhet a megállapítás, de ma a bizalom kultúrájában élünk. Végül is, bizalmi kapcsolatok tömkelege hatja át az egész életünket: amikor beszállsz egy taxiba, akkor a taxis igazolványa nyugtat meg afelől, hogy épségben és viszonylag gyorsan elszállít téged A pontból B-be. Esetleg pont egy olyan étterembe, amit a Facebookon olvasott biztató vásárlói értékelések miatt választottál?

De amikor új fodrászt keresel és a kiszemelted honlapján látod a kitűnő versenyeredményeit, a mesterfodrász szakvizsgáját, valamint az elégedett véleményeket, ezzel párhuzamosan a te bizalmi indexed is nőni fog iránta. Gyorsabban, bátrabban döntesz úgy, hogy teszel vele egy próbát, és már foglalod is az időpontot hozzá, hiszen ha ilyen sikeres, akkor biztosan jó előre be kell jelentkezni…

Nincs ez másképp akkor sem, ha a könyvedet szeretnéd kiadatni és a megfelelő nyomdára vadászol. Ekkor a nyomda által elnyert szakmai díjak, vagy az ismert, illetve számodra hiteles emberek náluk készült kiadványai erősíthetnek meg abban, hogy igen, neked erre a nyomdára van szükséged! Főleg akkor, ha még néhány érthetően megfogalmazott szakmai cikkben vagy esettanulmányban tovább növelik a hitelességüket.

Mert a B2B szegmensben is a bizalomra épül minden

A social proofok, vagyis a társadalmi bizonyítékok pedig a bizalomépítés és a biztonságérzet építőkövei. Ezek egyrészt a közösséghez tartozás érzését erősítik, másrészt tégláról téglára bontják le az ellenállásod falát és mielőbbi cselekvésre ösztönöznek. Ez lehet kapcsolatfelvétel, ajánlatkérés, megrendelés vagy akár egy kérdőív kitöltése is – attól függően, hogy mi a célod.

Hiszen, ha bizonyítva látod, hogy már hány embernek vált be az adott termék, illetve szolgáltatás, vagy mennyire megbízható az adott beszállító, akkor te is kevésbé fogsz tartani attól, hogy megégedet magad a tűzzel. Végül is, egy egész közösség nem tévedhet.

Ezt a kincset érő bizalmat és elkötelezettséget manapság a társadalmi bizonyítékokkal érheted el a legkönnyebben. Az egyik legerősebb ilyen social proof például a kendőzetlen, őszinte vásárlói vélemény – amiket egyébként még a B2B szegmens marketingesei – döntéshozói is elolvasnak.

Tudtad például, hogy a G2 Crowd és a Heinz Marketing közös tanulmánya szerint, a B2B szektor marketingszakembereinek 92 százaléka olvassa a vásárlói véleményeket egy-egy vásárlás vagy szerződéskötés előtt? És saját bevallásuk szerint egy ilyen őszinte értékelés nagyobb eséllyel billenti a mérleg nyelvét pozitív vagy negatív irányba a döntést illetően, mint a cég által kommunikált eredmények.

Úgyhogy ne hagyd ki a ziccert – használd a social proofokat!

Természetesen iparágfüggő, hogy az egyes szakterületeken mely social proofok működhetnek jobban. Mindazonáltal a legerősebb társadalmi bizonyíték, az ügyfelek – vásárlók visszajelzésének használata minden területen erősen ajánlott. Gyűjtsd és kérd őket akár automatizáltan, add meg a lehetőséget a partnereidnek, illetve az ügyfeleidnek az értékelésre.

Ha esetleg egy-egy negatív kommenttel is szembe találnád magad, azt is használd bátran, ne rejtsd el őket! Egyrészt a túlságosan tökéletes vállalkozás mindig gyanús. Másrészt, ha udvariasan és professzionálisan kezeled őket, akkor ez az olvasók számára csak újabb megerősítést jelent majd, hiszen nem söpörted szőnyeg alá a problémát.

Egyes esetekből később saját kutatást vagy esettanulmányt is készíthetsz, amik szintén remek bizalomnövelő eszközök. A kicsit szárazabb, de az ügyfelek számára releváns statisztikákat dobd fel színes infografikákkal, médiamegjelenésekkel, szakmai díjakkal, tanúsítványokkal, és máris újabb mérföldkövet értél el az ügyfélbizalom megszerzésének rögös útján.

Ha ezentúl te is profi módon szeretnéd gyűjteni az ügyfélértékeléseket, csatlakozz a BIX-hez. ITT mindent megtudhatsz róla!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 21., 16:10
„Nem, éppen ellenkezőleg. A piaci tapasztalatok azt mutatják, hogy a vendégmunkások alkalmazásával több beruházás valósul meg és ezzel több (és jobb) munkahely jön létre a magyar munkavállalók számára! Ha viszont adminisztratív korlátozó intézkedésekkel tovább szűkül a vendégmunkások alkalmazásának a lehetősége, akkor magyar munkahelyek tömege veszhet el!” – A VOSZ szakértőinek cikke.
2025. 01. 23., 13:05
Idén havi 14 535 forint személyi kedvezmény jár a személyi jövedelemadóból azoknak, akik az igénybevétel időpontjában rendelkeznek a súlyos fogyatékosság minősítéséről szóló orvosi igazolással, vagy a rokkantsági járadékra, fogyatékossági támogatásra jogosító határozattal.
2025-01-23 18:15:00
Az utasbiztosítások negyedét kötik kimondottan síelésre, a november óta megkötött utasbiztosítások átlagos díja pedig közel 11 ezer forint volt. A legtöbben autóval mennek valamelyik síparadicsomba, az országok listáját pedig utcahosszal vezeti Ausztria – derült ki a Netrisk saját adataiból.
2025-01-23 17:20:00
Az elmúlt években Európában Magyarországon volt a legnagyobb a lakásárak emelkedése, amivel a bérleti díjak megugrása szorosan nem tartott lépést. Ugyan a kínálat növekedhet az albérletpiacon, de várhatóan 2025-ben sem torpan meg a bérleti díjak emelkedésének üteme, vagyis a bérlők még magasabb árakkal szembesülhetnek.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.
Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.

  Rovathírek: GUSTO

A SALT Budapest alapvető filozófiája a hagyományos magyar konyha újragondolása. Tóth Szilárd séf és csapata olyan régi recepteket és technikákat elevenít fel, amelyek évtizedekkel, sőt évszázadokkal ezelőtt jellemezték a magyar vidéki konyhát.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség és az ukrán hatóságok tájékoztatása alapján az elmúlt két hónapban sem csökkent az ukrán energia-infrastruktúrát ért támadások száma. A támadások közvetlenül nem érintik az ukrajnai atomerőművek nukleáris biztonságát, azonban megzavarhatják működésüket.