Digit tényleg elveszi a munkát: a humanoid új vezérlőrendszert kapott

Digit tényleg elveszi a munkát: a humanoid új vezérlőrendszert kapott
2024. 04. 10., 14:10

Olyan nagy logisztikai cégek is foglalkoztatják már a raktáraikban az átlagos embermagasságú humanoid robotot, mint az Amazon vagy a GXO Logistics. A Digit most már felhőplatformmal együtt elérhető, ami még hatékonyabbá teszi.

Az RBR50 Robotikai Innovációs Díj Év Robotja elismerésével a zsebében indul hódító útjára az Agility Robotics raktári célú humanoidja. A kétlábú robot a gyártó közleménye szerint már olyan felhőalapú, automatizáló alkalmazással is rendelkezik, ami a végletekig megkönnyíti a felhasználók számára az eszköz telepítését és vezérlését. Az Agility Arc szoftvercsomaggal együtt Digit végképp' alkalmassá vált arra, hogy elvegye a kétkezi raktári munkát az emberektől. A kérdés csak az, hogy mikor és mennyire lesz elérhető a piacon.

Digit a tavalyi ProMAT kiállításon lopta el a show-t, amikor a cég bemutatta, hogy a robot hogyan képes a polcról levenni, majd szállítószalaghoz vinni és arra ráhelyezni a tárolóedényeket. Az amerikai Agility Robotics akkor elárulta, hogy a bemutató egy az egyben azonos mása a valós ügyfelek leggyakrabban előforduló felhasználási esetének, magyarán megvillantotta: a humanoid már akkor alkalmas volt az azonnali használatba vételre. Ezt követően két nagy (ha nem a létező legnagyobb) ügyfélnél, az Amazon és a GXO Logistics raktáraiban indult el a robot alkalmazása, egyelőre kísérleti projekt szintjén.

Digit 175 centiméter magas, a saját tömege 64,8, a teherbírása pedig akár 18 kilogramm. Ezekkel az adottságokkal – valamint azzal, hogy átalakítás nélkül bármilyen közegbe telepíthető, biztonságosan mozog emberek között és teljesen automatizált – rengeteg logisztikai szereplőnek lehet csábító alternatíva a képzettséget nem igénylő munkakörökben dolgozó humán erőforrásra.

A humanoid útja a legnagyobb raktárakba

2023 októberében az Amazon és az Agility közölte, hogy a humanoid az Amazon Seattle mellett található robotikai kutatási és fejlesztési létesítményében áll tesztelés alatt, és erősen monoton folyamatok teljesítésére fogták be. Decemberben aztán a GXO jelentette be, hogy Digit logisztikai feladatokat végez az egyik georgiai létesítményükben, ahol termékekkel teli tárolókat vesz le autonóm mobil robotokról (AMR) és helyez át szállítószalagokra. Az Agility ekkor árulta el, hogy a Digit a jövőben kommunikálni fog az AMR flottakezelővel, majd pár hónap után előállt a fentebb írt Agility Arc felhőplatformmal, amit a Manhattan Associates raktárkezelő rendszereket (WMS) szolgáltató céggel közösen fejlesztett ki.

„Az okos vállalatok a Digithez hasonló többcélú mobil manipulációs megoldásokat keresnek, hogy automatizálással keveredjenek ki a nagyon komoly munkaerőhiányból – írja az Agility Robotics közleményében Melonee Wise technológiai igazgató. Az Agility Arc lehetővé teszi a raktárkezelők számára, hogy a Digitet gyorsan és egyszerűen beillesszék a legkritikusabb munkafolyamatokba: a raktárakban, elosztóközpontokban és gyártóüzemekben történő ömlesztett anyagmozgatásra.”

 

Az Agility Arc a cég leírása szerint működési átláthatóságot biztosít üzemidőről, áteresztőképességről, incidensek között átlagosan eltelt időről vagy éppen a robotok állapotáról, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy megértsék, mi történik a munkacellában, és hogyan teljesít a Digit. A szoftvercsomag mindemellett szabványos iparági API-kat biztosít, hogy egyszerűsítse az integrációt meglévő raktárkezelő, raktárvégrehajtó vagy gyártásvégrehajtó rendszerekbe. A Software-as-a-Service modell és az iparági szintű felhőfunkciók kihasználásával az Agility Arc megszünteti az infrastruktúra kezelésével járó gondokat, és páratlan biztonságot, illetve skálázhatóságot biztosít – ígéri a gyártó.

Gábor János

Főoldali kép: Agility Robotics

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 18:05:00
Április 2-tól lehet beadni a támogatási kérelmeket új erdőtelepítési pályázatra, a Közös Agrárpolitika keretében megjelent felhívás keretösszege 64 milliárd forint.
2025-04-01 14:15:00
Végső bevezetési szakaszába lépett az Európai Unió importellenőrzési rendszere (Import Control System 2, ICS2), így 2025. április elsejétől az új vámkövetelmények kiterjednek a vasúti, közúti és tengeri, belvízi szállításra is. A figyelmetlen cégek a vámkezelés megtagadására és bírságokra is számíthatnak – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.
2025-04-01 12:05:00
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS