Digit tényleg elveszi a munkát: a humanoid új vezérlőrendszert kapott

Digit tényleg elveszi a munkát: a humanoid új vezérlőrendszert kapott
2024. 04. 10., 14:10

Olyan nagy logisztikai cégek is foglalkoztatják már a raktáraikban az átlagos embermagasságú humanoid robotot, mint az Amazon vagy a GXO Logistics. A Digit most már felhőplatformmal együtt elérhető, ami még hatékonyabbá teszi.

Az RBR50 Robotikai Innovációs Díj Év Robotja elismerésével a zsebében indul hódító útjára az Agility Robotics raktári célú humanoidja. A kétlábú robot a gyártó közleménye szerint már olyan felhőalapú, automatizáló alkalmazással is rendelkezik, ami a végletekig megkönnyíti a felhasználók számára az eszköz telepítését és vezérlését. Az Agility Arc szoftvercsomaggal együtt Digit végképp' alkalmassá vált arra, hogy elvegye a kétkezi raktári munkát az emberektől. A kérdés csak az, hogy mikor és mennyire lesz elérhető a piacon.

Digit a tavalyi ProMAT kiállításon lopta el a show-t, amikor a cég bemutatta, hogy a robot hogyan képes a polcról levenni, majd szállítószalaghoz vinni és arra ráhelyezni a tárolóedényeket. Az amerikai Agility Robotics akkor elárulta, hogy a bemutató egy az egyben azonos mása a valós ügyfelek leggyakrabban előforduló felhasználási esetének, magyarán megvillantotta: a humanoid már akkor alkalmas volt az azonnali használatba vételre. Ezt követően két nagy (ha nem a létező legnagyobb) ügyfélnél, az Amazon és a GXO Logistics raktáraiban indult el a robot alkalmazása, egyelőre kísérleti projekt szintjén.

Digit 175 centiméter magas, a saját tömege 64,8, a teherbírása pedig akár 18 kilogramm. Ezekkel az adottságokkal – valamint azzal, hogy átalakítás nélkül bármilyen közegbe telepíthető, biztonságosan mozog emberek között és teljesen automatizált – rengeteg logisztikai szereplőnek lehet csábító alternatíva a képzettséget nem igénylő munkakörökben dolgozó humán erőforrásra.

A humanoid útja a legnagyobb raktárakba

2023 októberében az Amazon és az Agility közölte, hogy a humanoid az Amazon Seattle mellett található robotikai kutatási és fejlesztési létesítményében áll tesztelés alatt, és erősen monoton folyamatok teljesítésére fogták be. Decemberben aztán a GXO jelentette be, hogy Digit logisztikai feladatokat végez az egyik georgiai létesítményükben, ahol termékekkel teli tárolókat vesz le autonóm mobil robotokról (AMR) és helyez át szállítószalagokra. Az Agility ekkor árulta el, hogy a Digit a jövőben kommunikálni fog az AMR flottakezelővel, majd pár hónap után előállt a fentebb írt Agility Arc felhőplatformmal, amit a Manhattan Associates raktárkezelő rendszereket (WMS) szolgáltató céggel közösen fejlesztett ki.

„Az okos vállalatok a Digithez hasonló többcélú mobil manipulációs megoldásokat keresnek, hogy automatizálással keveredjenek ki a nagyon komoly munkaerőhiányból – írja az Agility Robotics közleményében Melonee Wise technológiai igazgató. Az Agility Arc lehetővé teszi a raktárkezelők számára, hogy a Digitet gyorsan és egyszerűen beillesszék a legkritikusabb munkafolyamatokba: a raktárakban, elosztóközpontokban és gyártóüzemekben történő ömlesztett anyagmozgatásra.”

 

Az Agility Arc a cég leírása szerint működési átláthatóságot biztosít üzemidőről, áteresztőképességről, incidensek között átlagosan eltelt időről vagy éppen a robotok állapotáról, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy megértsék, mi történik a munkacellában, és hogyan teljesít a Digit. A szoftvercsomag mindemellett szabványos iparági API-kat biztosít, hogy egyszerűsítse az integrációt meglévő raktárkezelő, raktárvégrehajtó vagy gyártásvégrehajtó rendszerekbe. A Software-as-a-Service modell és az iparági szintű felhőfunkciók kihasználásával az Agility Arc megszünteti az infrastruktúra kezelésével járó gondokat, és páratlan biztonságot, illetve skálázhatóságot biztosít – ígéri a gyártó.

Gábor János

Főoldali kép: Agility Robotics

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 06., 15:06
Az előző hónaphoz képest a 95-ös benzin átlagára 7 forinttal, 605 forintra, a gázolajé 10 forinttal, 611 forintra csökkent augusztusban a statisztikai hivatal jelentése szerint; a benzin átlagára 7 forinttal a szomszédos országok átlagára alatt maradt, a gázolajé megegyezett a szomszédos országokéval.
2024. 09. 05., 19:05
Nyár végéig a Balatoni Hajózási Zrt. kompjai 1 millió 229 ezer, a személyhajók pedig 791 ezer utast szállítottak, a társaság így tavalyhoz képest már 2 hónappal korábban, augusztus végére elérte a 2 milliós utasszámot.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS