Tavasszal egyesül a Budapest Bank és az MKB, a Takarék Csoport 2023-ban csatlakozik

2021. 11. 16., 08:35

A Magyar Bankholding tervei szerint 2022. március 31-én egyesül a bankcsoport két tagbankja, a Budapest Bank és az MKB Bank, ezzel megteremtve a bankcsoport egységes működésének alapját. A fuzionált bankok átmenetileg MKB Bank Nyrt. néven folytatják működésüket. A Takarék Csoport 2023 második negyedévében csatlakozik az egyesült bankhoz, addig a Magyar Bankholding a három bank folyamatos működési harmonizációját irányítja. Ezzel párhuzamosan a Bankholding teljessé vált menedzsmentje veszi át a tagbankok felsővezetésének felelősségi köreit, így a Magyar Bankholding csoport működése, irányítása egységes, ezáltal egyszerűbb és hatékonyabb lesz. A fúzióra vonatkozó terveket a tulajdonosok december közepén hagyják jóvá.

A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett MKB Bank november 15-én közzétette a társaság 2021. december 15-ére meghirdetett közgyűlésének előterjesztéseit, miután a Magyar Bankholding szakmai menedzsmentje a tulajdonosok elé terjesztette a Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarék Csoport egyesítésére, a magyar pénzügyi piacon meghatározó szerepet betöltő szuperbank létrehozására vonatkozó menetrendet.

Összeolvad a Budapest Bank és az MKB Bank

A tervek szerint 2022. március 31-ével megvalósul a hármas bankfúzió első jelentős lépése, a Budapest Bank és az MKB Bank egyesítése. A fúzió során az MKB Bankba olvad be a Budapest Bank. Az egyesült bank átmenetileg MKB Bank Nyrt. néven folytatja működését. A Takarék Csoport 2023 második negyedévében csatlakozik a fúzióhoz. Eközben folyamatosan zajlik az egységes banki működés kialakítása.

„Az elmúlt hónapok intenzív tervezési munkájának eredményeképpen megszületett a hármas bankfúzió menetrendje. Meggyőződésünk, hogy stratégiai terveink megvalósításával sikeresen teljesíthető a három bank egyesítése és transzformációja, amely nemzetközi szinten is egyedülálló szakmai feladatnak számít. Célunk Magyarország legmodernebb bankjának felépítése, amelynek alapértéke a stabilitás és megbízhatóság, amely ugyanakkor digitális megoldásaival radikálisan megváltoztatja a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyfélélményt” – nyilatkozta dr. Barna Zsolt, a Magyar Bankholding Zrt. Igazgatóságának elnöke.

Az egyesülés nem jelent változást a bankcsoport tulajdonosi szerkezetében, a fúziós folyamatban résztvevő bankok tulajdonosa továbbra is a Magyar Bankholding Zrt.

A Budapest Bank és az MKB Bank termékei és szolgáltatásai az ügyfelek számára a korábban megszokott felületeken és módon továbbra is elérhetőek maradnak. A 2022. március végi fúziót követően az ügyfelek továbbra is a honos bankfiókokban intézhetik a banki ügyeket. A Magyar Bankholding kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a fúziós folyamat lépései az ügyfelek számára zökkenőmentesen, a megszokott magas szolgáltatási szint mellett történjenek.

Jövőbe mutató név

A március 31-ével létrejövő egyesült bank átmenetileg MKB Bank Nyrt. név alatt fog működni. Az egységes pénzintézet végleges márkanevét és arculatát a tervek szerint 2023 elején vezetik be; ezek kidolgozása professzionális márkaalkotási folyamat keretében elindult. A cél egy olyan, az ügyfelek számára vonzó márka felépítése, amely átformálja a pénzintézetekről kialakult hagyományos képet, egységesít, és a jövőbe mutat.

Egységes szervezeti irányítási struktúra jön létre

November 15-től a Magyar Bankholding vezérigazgató-helyettesei és ügyvezető igazgatói a tagbankokban átveszik a szakmai és a munkajogi irányítást. Az év végéig megvalósuló egységes szervezeti irányítási struktúra a Magyar Bankholdingban és tagbankjaiban – ideértve a Takarékbank Zrt.-t és a Takarék Jelzálogbank Nyrt.-t is – egyértelmű vállalatirányítási rendszert hoz létre, ami elősegíti a tagbankok működési hatékonyságának javítását és egyszerűbbé teszi a társaságok irányítását.

A szuperbank két lépcsőben történő létrehozásáról szóló terv megvalósításához a bankcsoport tulajdonosainak jóváhagyása is szükséges, amelyre 2021. december 15-én kerül sor.

Gőzerővel zajlanak a digitális fejlesztések

A Magyar Bankholding stratégiájának kiemelt fontosságú eleme a digitális bankolás, amely nemzetközileg is élenjáró fintech megoldások bevezetését jelenti. Ennek megfelelően folyamatban van egy innovatív, a legmagasabb szintű felhasználói élményt nyújtó bankolási világ felépítése, amely először az ügyfelek napi bankolási igényeire ad megoldásokat. Az új banki világ 2022 második felétől fokozatosan lesz elérhető a meglévő és jövőbeli ügyfelek számára.

A bankcsoport technológiai transzformációját dr. Vinnai Balázs és Pecsenye Roland, a digitális banki szektor nemzetközi szinten elismert szakemberei irányítják. A fejlesztések célja, hogy a létrejövő univerzális nagybank Magyarország legmodernebb pénzügyi szolgáltatójává váljon, amihez rugalmas, gyors megoldásokat, egymással kombinálható termékeket vezet be.

Hosszú távú építkezés

A Magyar Bankholding tagbankok egyesítésére vonatkozó, márciusban elfogadott öt éves stratégiája alapján a három hitelintézet teljes működési fúziója 2023-ra valósul meg. A három tagbank integrációja – elsősorban annak komplexitása és mérete miatt – nem csak Magyarországon, de a régió és a kontinens pénzügyi piacán is egyedülállónak számít.

A bankcsoport jelenleg is Magyarország második legnagyobb piaci szereplője mérlegfőösszeg alapján, ezen felül a legnagyobb fiók- és ATM hálózattal is rendelkezik. Számos területen piacvezető, így a vállalati szegmensben, azon belül is a nemzetgazdasági szempontból kiemelten fontos mikro-, kis- és középvállalati szektor hitelezésében, valamint a lízing piacon. A bruttó hazai össztermék 4 százalékát adó agrárágazatot kiszolgáló üzletág szintén elsőszámú a piacon. A csoport erős pozícióval rendelkezik a privátbanki szektorban is.

„A Magyar Bankholding csoport a hazai pénzügyi szektor meghatározó szereplője, amely három külön-külön is rendkívül stabil bank erősségeit egyesíti. Az egyesülésekkel párhuzamosan kiemelt figyelmet fordítunk az ügyfeleink minőségi kiszolgálására és a mindennapi ügyintézés zökkenőmentességére, ami az üzleti sikerünk alapja. Kulcsszerepet vállalunk a koronavírus-járványt követő gazdasági helyreállításban is, piaci finanszírozási tevékenységünk és az államilag támogatott konstrukciók révén egyaránt” – értékelt Vida József, a Magyar Bankholding Zrt. vezérigazgatója.

Az épülő szuperbank rugalmas, nemzetközileg is élenjáró digitális megoldásokat vezet be, valamint épít a három külön-külön is erős, hazai kereskedelmi bank erősségeire, értékeire és legjobb gyakorlataira, így a tagbankok által felhalmozott sok évtizedes szakértelmére, vagy az ügyfelek magas minőségű kiszolgálása iránti elkötelezettségre. A létrejövő nagybank a teljes piaci spektrum és minden ügyfélszegmens kiszolgálását célozza, miközben jelentős hangsúlyt kap a lakossági, mikro-, kis- és középvállalati, valamint agrár ügyfeleinek nyújtandó új, modern, kedvező árazású termék- és szolgáltatási paletta.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS