Új, 50 milliárdos GINOP-felhívásról lehet véleményt mondani

2020. 05. 03., 11:00

A gazdaságvédelmi akcióterv végrehajtásaként a tárca társadalmi vitára bocsátotta a magyar vállalkozások 97 százalékát kitevő mikro-, kis- és középvállalkozások (kkv) hatékonyságnövelő, munkahelymegtartó programját, amelyben első körben 50 milliárd forint támogatási keret áll rendelkezésre pályázat útján – jelentette be György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára.

A gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programban a mikro-, kis- és középvállalkozások modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztések támogatására május közepétől lehet majd pályázni a www.palyazat.gov.hu oldalon online, a vállalkozói információs portál (www.vali.ifka.hu) pedig segítséget nyújt a vállalkozások számára felmerülő kérdések esetén.

Első körben az 50 milliárd forint keretből olyan vállalkozásokat támogatnak, amelyek a 2020 áprilisi munkaerőlétszám legalább 90 százalékát megtartják a következő másfél évben. Az ennél az aránynál több munkaerőt megtartó, vagy új munkahelyeket létrehozó cégeket külön is „jutalmazzák” ebben a programban.

A támogatás összege vállalkozásonként 5 millió és 153,5 millió forint között változhat, amelyet az 5-249 fő közötti vállalkozások vehetnek igénybe. A pályázaton 9 főig munkavállalónként 1,5 millió forint, 49 főig 1 millió, 249 főig félmillió forint támogatást lehet igényelni.

Bérekre nem lehet költeni a támogatásból, de minden más hatékonyságnövelő tevékenységre igen.

Eszközök és gépek beszerzésére, automatizált termelési rendszerek, gyártási technológiák fejlesztésére legalább a támogatás 20 százalékát kell fordítani, ezen felül viszont nagy szabadság áll a vállalkozások rendelkezésére a támogatás felhasználásában. Költhetnek 50 százalékban digitalizációra, 50 százalékban energiahatékonyságra, 50 százalékban infrastrukturális, termelő ingatlanberuházásra, 20 százalékban képzésre, 20 százalékban szakértői szolgáltatásra, 20 százalékban technológiához kapcsolódó licensz vásárlásra, azaz általánosságban immateriális javakra, 10 százalékban bérleti díjra és forgóeszközre, 1 százalékban pedig akár rezsire is.

Magyarország minden régiójában, így Budapesten és Pest megyében is lehet majd a forrásra pályázni.

A támogatás intenzitása 70 százalékos lesz, vagyis minden 100 forint hatékonyságnövelő és munkahelymegtartó beruházáshoz 70 forint támogatást ad az állam. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS