Ki lesz a Magyar Természettudományi Múzeum főigazgatója?

2019. 02. 21., 20:00

Pályázatot írt ki az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a Magyar Természettudományi Múzeum főigazgatói pozíciójára.

Az új főigazgató kiemelt szakmai feladatai közé fog tartozni egyebek mellett a 2020 és 2024 közötti időszakra vonatkozó középtávú stratégia kidolgozása és megvalósítása, a Ludovika épületének közös használatából fakadó folyamatos együttműködés a Nemzeti Közszolgálati Egyetemmel (NKE), valamint a múzeum nemzetközi hírű tudományos bázisintézményként pozícionálása – olvasható a kormany.hu portálon csütörtökön megjelent pályázati felhívásban.

A pályázatokat március 25-ig lehet benyújtani a minisztériumhoz. A feltételek közé tartozik a kiemelkedő szakirányú tudományos vagy szakmai tevékenység, legalább ötéves szakmai gyakorlat, valamint a vezetői gyakorlat megléte.

A főigazgatói megbízásról a pályázati határidő lejárta utáni 60 napon belül egy legalább öttagú szakmai bizottság javaslatát mérlegelve az emberi erőforrások minisztere dönt. A főigazgatói megbízatás augusztus 1-jétől tölthető be határozott időre, legfeljebb öt évig.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-07 18:07:00
A szakmai zsűri döntése alapján ezúttal az Audi, az IKEA, a Masterplast, a Richter, a Spar és a Tesco érdemelte ki az Effekt 2030 díjat, az Aldi és a Vodafone különdíjat nyert, a Körber pedig megszerezte a közönségdíjat. A nyertesek az Effekteam október 7-én megrendezett ESG konferenciájának keretében vehették át a szakmai elismeréseket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS