„Kerékpárral 7 határon át”: napokon belül értesítik a pályázat nyerteseit

2022. 06. 04., 11:25

A járványhelyzet okozta kétéves szünet után újjáélesztett programsorozat a szomszédos országokkal és magyarlakta területeikkel fenntartott kapcsolatok erősítését célozza.

A magyarországi és határon túli egyesületek, alapítványok, önkormányzatok vagy intézményeik áprilisban nyújthatták be pályázataikat. A nyerteseket napokon belül értesítik a támogatási döntésekről. Az október végéig lezajló kerékpártúrák után szakmai beszámoló és utólagos elszámolás alapján fizetik majd ki a szervezőnként 2-500 ezer forintot.

A rendezvények több bejáratott útvonalat is kínálnak a bringás természetjáróknak, ezek közé tartozik a Harkáról Liszt Ferenc doborjáni szülőházához vezető vagy a Kiskunhalas-Szabadka túra. Bőven akad példa hosszabb kalandokra is, Borsod, Hajdú, Szabolcs megyéket és Dél-Szlovákiát összesen 600 kilométernyi csillagtúrákon járhatják be a vállalkozó kedvűek.

A Gömör-vidéken és a Bodrogközben három-három nap alatt barangolhatók be középkori templomok, várak, kastélyok, múzeumok. Kecskeméti iskolások egészen Aradig tekernek, egy Almáskarástól Debrecenig tartó túrán a tandembicikliket vezetők hátul ülő látássérült párjukkal igyekeznek szóban megosztani a tájak, látványosságok nyújtotta élményt.

Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedési államtitkára elmondta: „A biciklizést a minden korosztály számára biztonságos közlekedést garantáló hálózatfejlesztésekkel is igyekszünk népszerűsíteni. A kormány 2030-ra 15 ezer kilométerre növeli a kiépített és kijelölt kerékpáros útvonalak összes hosszát Magyarországon. Folyamatosan újítjuk meg a balatoni bringakört, megépül a Budapest-Balaton összeköttetés, Rajkától Százhalombattáig korszerűsítjük a Duna-menti nemzetközi kerékpárút hazai részét. A beruházásokkal a belföldi kerékpáros turizmust is élénkítjük: az elmúlt években adtuk át a Tisza-tavi kerékpárutat bezáró szakaszt, a Győr-Pannonhalma összeköttetést, Tokajban is készül a biciklis kör. A közösségi közlekedési szolgáltatók folyamatosan bővítik a kerékpárszállítási lehetőségeket járataikon. Erőfeszítéseink nem hiábavalók: a legutóbbi forgalomszámlálás szerint 2018 óta éves átlagban a Balatonnál 40 százalékkal, a Tisza-tónál több mint negyedével, az EuroVelo 11 magyar szakaszain ötödével többen kerekeznek.”

TIM

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-03-02 15:10:41
Ugyanazon elbírálás alá esik a bányászat, a kereskedelem, a fogadás, a befektetés, valamint az ellenértékként történő szerzés is.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS