A járványhelyzet okozta kétéves szünet után újjáélesztett programsorozat a szomszédos országokkal és magyarlakta területeikkel fenntartott kapcsolatok erősítését célozza.
A magyarországi és határon túli egyesületek, alapítványok, önkormányzatok vagy intézményeik áprilisban nyújthatták be pályázataikat. A nyerteseket napokon belül értesítik a támogatási döntésekről. Az október végéig lezajló kerékpártúrák után szakmai beszámoló és utólagos elszámolás alapján fizetik majd ki a szervezőnként 2-500 ezer forintot.
A rendezvények több bejáratott útvonalat is kínálnak a bringás természetjáróknak, ezek közé tartozik a Harkáról Liszt Ferenc doborjáni szülőházához vezető vagy a Kiskunhalas-Szabadka túra. Bőven akad példa hosszabb kalandokra is, Borsod, Hajdú, Szabolcs megyéket és Dél-Szlovákiát összesen 600 kilométernyi csillagtúrákon járhatják be a vállalkozó kedvűek.
A Gömör-vidéken és a Bodrogközben három-három nap alatt barangolhatók be középkori templomok, várak, kastélyok, múzeumok. Kecskeméti iskolások egészen Aradig tekernek, egy Almáskarástól Debrecenig tartó túrán a tandembicikliket vezetők hátul ülő látássérült párjukkal igyekeznek szóban megosztani a tájak, látványosságok nyújtotta élményt.
Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedési államtitkára elmondta: „A biciklizést a minden korosztály számára biztonságos közlekedést garantáló hálózatfejlesztésekkel is igyekszünk népszerűsíteni. A kormány 2030-ra 15 ezer kilométerre növeli a kiépített és kijelölt kerékpáros útvonalak összes hosszát Magyarországon. Folyamatosan újítjuk meg a balatoni bringakört, megépül a Budapest-Balaton összeköttetés, Rajkától Százhalombattáig korszerűsítjük a Duna-menti nemzetközi kerékpárút hazai részét. A beruházásokkal a belföldi kerékpáros turizmust is élénkítjük: az elmúlt években adtuk át a Tisza-tavi kerékpárutat bezáró szakaszt, a Győr-Pannonhalma összeköttetést, Tokajban is készül a biciklis kör. A közösségi közlekedési szolgáltatók folyamatosan bővítik a kerékpárszállítási lehetőségeket járataikon. Erőfeszítéseink nem hiábavalók: a legutóbbi forgalomszámlálás szerint 2018 óta éves átlagban a Balatonnál 40 százalékkal, a Tisza-tónál több mint negyedével, az EuroVelo 11 magyar szakaszain ötödével többen kerekeznek.”
TIM
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.