Hangtechnikai eszközök beszerzésére pályázhattak az utazó cirkuszok

2020. 02. 05., 17:30

Hangtechnikai eszközök beszerzésére pályázhattak a zenekar nélküli utazó cirkuszok; a tendert az Emberi Erőforrások Minisztériumának Kultúráért Felelős Államtitkársága és a Nemzeti Artista- Előadó- és Cirkuszművészeti Központ Nonprofit Kft. közösen hirdette meg – közölte szerdán a Fővárosi Nagycirkusz.

A sikeresen pályázók a legmodernebb hangtechnikai eszközökből kialakított komplett hangrendszereket nyertek el, valamint azok szakszerű alkalmazását oktató 30 órás, intenzív tanfolyamon vettek részt. A stúdiumot a Cirkuszművészeti Központ intézményeinek oktatói és diákjai, az oktOpus Multimédia Intézet, valamint a Baross Imre Artistaképző valósították meg – olvasható a közleményben.

A pályázat célja az, hogy utazó cirkuszok a 2020-as cirkuszi szezonban jobb hangzásvilággal szolgálhassák ki produkcióikat, ezzel is emeljék a magyar cirkuszművészet szakmai színvonalát. A fejlesztés révén évenként újabb és újabb szakterületek (fénytechnika, szcenika) színvonalasabb működésére nyílik lehetőség.

A pályázatban és a hozzá kapcsolódó elméleti és gyakorlati oktatásban az alábbi utazó cirkuszok vettek részt: Eötvös Cirkusz, Susy Eötvös Cirkusz, Magyar Nemzetközi Utazó Nagycirkusz, Duna Cirkusz, Utazó Budapest Nagycirkusz, Calypso Cirkusz, Circus America, Exit Cirkusz, Hungária Nagycirkusz, Richter Ricardo Cirkusz, Magyar Klasszikus Nagycirkusz, valamint az Artistaművészek és Cirkuszi Dolgozók Szakszervezete.

A pályázók egyenként bruttó hatmillió forint értékű hangrendszerhez (hangsugárzóhoz, számítógépes bejátszóhoz és digitális dobpadhoz) jutottak hozzá a szoftverek, a hangkönyvtárak, valamint a szakmai oktatás mellett. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS