Félegyházi Tej, Márka Üdítőitalgyártó, U és U: 500–500 millió forint állami támogatás

2021. 05. 11., 17:30

Három élelmiszeripari cég 2,6 milliárd forintos beruházásához 1,5 milliárd forinttal járul hozzá a kormány a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) még szabad forrásaiból – jelentette be Varga Mihály pénzügyminiszter a támogatási szerződések aláírása alkalmából tartott sajtótájékoztatón.

Varga Mihály hangsúlyozta: válság idején nem visszafogni, hanem ösztönözni kell a beruházásokat, a támogatásokat nem elvonni kell, hanem meg kell többszörözni. A kormány tavaly több mint 4000 milliárd forintot fordított beruházások támogatására, idén 6172 milliárd forintot, jövőre pedig 7308 milliárd forintot szánnak gazdaság-újraindítási célokra.

A magyar élelmiszeripar szereplői bíznak a jövőben, fejlesztenek, és ezzel hozzájárulnak a gazdaság újraindulásához. A Félegyházi Tej Kft. 820 millió forintos beruházását, a Márka Üdítőgyártó közel egymilliárd forintos beruházását, illetve az édességeket gyártó U és U Kft. több mint 830 millió forintos beruházását egyenként 500 millió forinttal támogatja a kormány. A három vállalkozás az első negyedévben meghirdetett, élelmiszeripari beruházásokat támogató GINOP- pályázat első három nyertese.

Varga Mihály elmondta: a GINOP forrásait a megváltozott gazdasági helyzethez igazították. A GINOP a 2014-2020 közötti uniós fejlesztéspolitikai időszak legnagyobb operatív programja, összesen 3000 milliárd forinttal segíti a kis- és közepes vállalkozásokat. (MTI)

A képen Varga Mihály pénzügyminiszter (b3), valamint Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. ügyvezetője (b), Vágóné Demeter Ildikó, a Félegyházi Tej Kft. ügyvezetője és Neumann Péter, az U és U Édesipari Termékgyártó Kft. ügyvezetője. (MTI/Koszticsák Szilárd)
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS