Az induló tanévben is lehet pályázni a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címre

2020. 09. 01., 15:15

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium ötödszörre is meghirdeti a diákok gyakorlatban hasznosítható fogyasztóvédelmi ismereteinek megalapozását szolgáló pályázatát. A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címet eddig 77 oktatási intézmény érdemelte ki. Az új felhívásban kiemelt szerepet kapnak a digitalizációval összefüggő fogyasztóvédelmi ismeretek. A kiírás kifejezetten szorgalmazza az elismerést már elnyert iskolák együttműködéseit.

A 2016-ben indult pályázat általános célja, hogy elismerje azokat az oktatási intézményeket, amelyek érdemi intézkedésekkel, helyi programokkal, szemléletformálással segítik a diákokat a fogyasztóvédelmi ismeretek elsajátításában. A felhívás arra ösztönzi az iskolákat, hogy tudatos fogyasztókat neveljenek tanulóikból.

Mostanáig 25 általános iskola és 52 középiskola, köztük két külhoni magyar intézmény vált jogosulttá a kitüntető cím viselésére. A díjazottak között 17 szakképzési centrum 42 szakiskolája is szerepel. A pályázatnak köszönhetően kialakult együttműködésekben az intézmények közös programok megvalósításával regionális szinten is elősegítik a diákok fogyasztóvédelmi tudásának elmélyítését.

Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár kiemelte: „Az elmúlt tanév csaknem fele tantermen kívüli munkarendben valósult meg, a digitális készségek így minden eddiginél inkább a fiatalok mindennapi életének szerves részévé váltak. Az iskoláskorúak a reklámok kiemelt célcsoportjaként egyre gyakrabban vásárolnak is okoseszközeikkel, miközben hiányosak az ismereteik a fogyasztókat védő alapvető szabályokról. Az idei felhívásban új kategóriaként jelenik meg az e-kereskedelem annak érdekében, hogy széles körben megalapozza a diákok gyakorlati tudását az online fogyasztóvédelemben is.”

A pályázat a tanév ideje alatt bármikor benyújtható. A cím odaítélésének feltétele, hogy az iskola a kiírásban felsorolt tíz szempont (pl. a biztonságos internet és közösségi média használatra nevelés, reklámelemzés a megtévesztő hirdetések tükrében, vagy a fenntartható fogyasztás elterjesztése) közül legalább háromnak már megfeleljen, és további egy későbbi teljesítését vállalja. Az elbírálásnál előnyben részesülnek azok a pályázók, akik együttműködnek a kitüntető címmel már rendelkező intézménnyel. A pályázati dokumentáció a kormany.hu kormányzati honlap fogyasztóvédelmi aloldalán érhető el.

ITM Kommunikáció

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS