Az induló tanévben is lehet pályázni a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címre

2020. 09. 01., 15:15

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium ötödszörre is meghirdeti a diákok gyakorlatban hasznosítható fogyasztóvédelmi ismereteinek megalapozását szolgáló pályázatát. A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címet eddig 77 oktatási intézmény érdemelte ki. Az új felhívásban kiemelt szerepet kapnak a digitalizációval összefüggő fogyasztóvédelmi ismeretek. A kiírás kifejezetten szorgalmazza az elismerést már elnyert iskolák együttműködéseit.

A 2016-ben indult pályázat általános célja, hogy elismerje azokat az oktatási intézményeket, amelyek érdemi intézkedésekkel, helyi programokkal, szemléletformálással segítik a diákokat a fogyasztóvédelmi ismeretek elsajátításában. A felhívás arra ösztönzi az iskolákat, hogy tudatos fogyasztókat neveljenek tanulóikból.

Mostanáig 25 általános iskola és 52 középiskola, köztük két külhoni magyar intézmény vált jogosulttá a kitüntető cím viselésére. A díjazottak között 17 szakképzési centrum 42 szakiskolája is szerepel. A pályázatnak köszönhetően kialakult együttműködésekben az intézmények közös programok megvalósításával regionális szinten is elősegítik a diákok fogyasztóvédelmi tudásának elmélyítését.

Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár kiemelte: „Az elmúlt tanév csaknem fele tantermen kívüli munkarendben valósult meg, a digitális készségek így minden eddiginél inkább a fiatalok mindennapi életének szerves részévé váltak. Az iskoláskorúak a reklámok kiemelt célcsoportjaként egyre gyakrabban vásárolnak is okoseszközeikkel, miközben hiányosak az ismereteik a fogyasztókat védő alapvető szabályokról. Az idei felhívásban új kategóriaként jelenik meg az e-kereskedelem annak érdekében, hogy széles körben megalapozza a diákok gyakorlati tudását az online fogyasztóvédelemben is.”

A pályázat a tanév ideje alatt bármikor benyújtható. A cím odaítélésének feltétele, hogy az iskola a kiírásban felsorolt tíz szempont (pl. a biztonságos internet és közösségi média használatra nevelés, reklámelemzés a megtévesztő hirdetések tükrében, vagy a fenntartható fogyasztás elterjesztése) közül legalább háromnak már megfeleljen, és további egy későbbi teljesítését vállalja. Az elbírálásnál előnyben részesülnek azok a pályázók, akik együttműködnek a kitüntető címmel már rendelkező intézménnyel. A pályázati dokumentáció a kormany.hu kormányzati honlap fogyasztóvédelmi aloldalán érhető el.

ITM Kommunikáció

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-29 09:10:00
2024 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,2 millió vendég közel 2,9 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 1,3, a vendégéjszakáké 4,7 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál; a csökkenés az ünnepekhez kötődő hosszú hétvégék idei áprilisi elmaradásával van kapcsolatban.
2024-05-29 09:00:27
Nehéz elvonatkoztatnom a csehszlovák múltamtól – még bőven szocializmus volt, mikor először kóstoltam Komáromban mogorva nagyapám mellett álldogálva a majonézes halsalátát, vagyis a treskát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Nehéz elvonatkoztatnom a csehszlovák múltamtól – még bőven szocializmus volt, mikor először kóstoltam Komáromban mogorva nagyapám mellett álldogálva a majonézes halsalátát, vagyis a treskát.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS