Családtagjainkért és az anyagiak miatt aggódunk leginkább a koronavírus kapcsán

2020. 07. 24., 09:15

A legnagyobb félelmünk a koronavírus kapcsán, hogy egy családtagunk megfertőződik – derül ki a CIB Bank kutatásából. A mintegy 4500 válaszadó közel fele jelölte meg, hogy tart ettől. Sokan félnek továbbá attól, hogy az egészségügyi rendszer nem tudja ellátni őket, illetve a pénzügyi problémák felmerülésétől és az állásuk elvesztésétől is. Pozitívum, hogy a válsághelyzet hatására a pénzügyekben is sokan tudatosabbak lettek, és nagyobb hangsúlyt terveznek fektetni a megtakarításra.

Alaposan átrendezte az emberek gondolatait és habitusát a koronavírus: többen foglalkoznak a járvány hatására az anyagi biztonságukkal, felértékelődött a megtakarítások és a befektetések jelentősége a gondolkodásban.

Nyomasztó faktorok: megbetegedés, pénzügyi gondok, munkanélkülivé válás

A legtöbben, a megkérdezettek 47 százaléka jelölte meg azt legnagyobb félelmének, hogy egy családtagja megfertőződik, és 32 százalék tart attól, hogy az egészségügyi ellátórendszer nem tudja megfelelően ellátni őt vagy a családját. A vírus elkapásától kevesebben, a válaszadók 24 százaléka tart.

A megkérdezettek több, mint fele jelezte, hogy vagy már csökkent, vagy számításai szerint csökkeni fog a bevétele a koronavírus gazdasági hatásai miatt, ezen belül 35 százalék azok aránya, akik már a saját pénztárcájukon érzik a krízis következményeit. Százból 38 ember mondta ugyanakkor, hogy változatlan bevétellel számol. Pozitívum, hogy minden harmadik válaszadó úgy nyilatkozott, hogy a járvány tanulságait levonva többet kíván takarékoskodni. Az öngondoskodásnak különösen nagy jelentősége van ebben a helyzetben, ezt mutatja az is, hogy a kérdőívet kitöltők több, mint negyven százaléka fél attól, hogy elveszti a munkáját vagy pénzügyi gondjai támadnak a vírus nyomán kialakuló krízis következtében.

A megkérdezettek fele a régi életét kéri vissza

Sokan kellemetlenségként, mások lehetőségként élték meg a korlátozásokat. Körülbelül fele arányban vannak azok, akik a régi életüket szeretnék visszakapni a járványhelyzet után és azok, akik tovább visznek valamit az „új normális” korba. Utóbbiak éppen, hogy többségben vannak (51 százalék-48 százalék). Csaknem kétharmaduk több dolgot intéz online a járvány hatására, 42 százalékuk mondta, hogy több figyelmet fordít az egészségére, és mintegy 40 százalék jelezte, hogy környezettudatosabban szeretne élni ezentúl. Sokan értékelték át, hogy mik az igazán fontos dolgok az életükben, ezt mutatja, hogy 34 százalék több időt tervez a családjával tölteni, 29 százalék többet sportolna, és a válaszadók ötöde tervez többet dolgozni otthoni munkavégzésben. A válaszadók 12 százaléka a főzésre is több időt fordít a járvány hatására.  

Online ügyintézés, több idő magunkra: amit szívesen továbbviszünk

Ami a koronavírus miatti korlátozásokat illeti, a több családdal együtt töltött időt (39 százalék), az online ügyintézés lehetőségét (28 százalék), az otthoni munkavégzést (18 százalék), a több szabadban eltöltött percet (17 százalék) és a kevesebb utazásra, közlekedésre fordított időt (15 százalék) emelték ki a legtöbben kvázi pozitívumként a vírus miatti korlátozások idejéből, de minden negyedik ember azt a véleményt képviselte, hogy a kijárási korlátozások kapcsán semmi pozitívumot nem talált.

A kutatás kitöltőinek fele gondolja úgy, hogy tehetünk azért, hogy ne alakuljon ki újabb pandémiás válság: közülük 61 százalék jelezte, hogy szerinte többet kell törődni a higiéniával, és majdnem ugyanennyien mondják, hogy nem szabad kizsákmányolni a természetet, és akkor nem kerülünk kapcsolatba veszélyes vírusokkal. 40 százalék szerint kerülni kell a tömeget és a zsúfolt helyeket, és csaknem minden harmadik válaszadó szerint kevesebb embernek kellene az otthonától távoli helyekre utaznia.

„Nagyon sok mindent tanultunk magunkról és a világról az elmúlt hónapokban, és bár a járványhelyzet még nem ért véget, de fontos, hogy már most levonjuk a következtetéseket, és a jövőre nézve felkészültebbek legyünk minden téren. Mi azt tanácsoljuk az ügyfeleinknek, hogy fordítsanak kiemelt figyelmet a megtakarításaik gyarapítására, ebben számos termékkel, szolgáltatással és tanáccsal tudjuk segíteni őket akár a bankfiókjaink látogatása nélkül, telefonon vagy digitális csatornáinkon” – mondta Vasas Norbert, a CIB Bank vagyonkezelési üzletágának vezetője.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.
2024-12-11 19:11:25
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetsége (DiákÉSZ), a Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezetek Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KÖZÉSZ), valamint az Országos Szövetkezeti Tanács (OSZT) közötti stratégiai megállapodás aláírására került sor december 11-én Budapesten a nyugdíjas foglalkoztatás országjáró fórumán.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS