Több diák és nyugdíjas dolgozik az ünnepi időszakban

2018. 12. 19., 12:00

Az ünnepek előtti csúcsforgalomban jellemzően több diákot és nyugdíjast foglalkoztatnak a kiskereskedelmi áruházláncok.

A karácsonyt megelőző időszak a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. számára is főszezon, amelyben fokozódik a munkavállalók leterheltsége, ezért a cégnél megnő az igény a diákok és nyugdíjasok foglalkoztatására. Ilyenkor 400-500-zal több diák és nyugdíjas talál munkát a cégnél, mint az év más időszakaiban. Őket főként pénztárosként foglalkoztatják, de raktári és adminisztratív munkakörökben is számítanak rájuk.

Az Auchan Magyarország Kft. az MTI megkeresésére arról számolt be, hogy ilyenkor nemcsak a diákok és nyugdíjasok, de a kölcsönzött munkaerő száma is nő a cégnél. Náluk is leginkább a pénztárosi posztra, illetve árufeltöltői feladatokra várják a legtöbb plusz dolgozót. A legtöbb kölcsönzött munkavállaló a Budapesten és környékén működő áruházaikban dolgozik.

A Tesco-Global Áruházak Zrt.-nél az ünnepi forgalomban 30 százalékkal több vásárló érkezik az üzleteikbe, ezért is van szükség több dolgozóra. A már említetteken túl frissáru pultos feladatokat és az online házhozszállításban kiszállítói és áru összekészítői munkákra veszik fel leginkább a diákokat és nyugdíjasokat. Az új belépők, akár diákok, akár nyugdíjasok többféle foglalkoztatási forma közül választhatnak, így dolgozhatnak például teljes vagy részmunkaidőben, de jelentkezhetnek csak hétvégi munkavégzésre is. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-07 18:07:00
A szakmai zsűri döntése alapján ezúttal az Audi, az IKEA, a Masterplast, a Richter, a Spar és a Tesco érdemelte ki az Effekt 2030 díjat, az Aldi és a Vodafone különdíjat nyert, a Körber pedig megszerezte a közönségdíjat. A nyertesek az Effekteam október 7-én megrendezett ESG konferenciájának keretében vehették át a szakmai elismeréseket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS