Mesterséges intelligenciával teszi egyszerűvé a toborzást egy magyar startup

2019. 12. 04., 11:45

A szélsebesen változó munkaerőpiaci viszonyok és a fiatal generációk korábbiaktól gyökeresen eltérő igényei miatt a toborzás terén egyre nagyobb szükség van az innovatív, digitális megoldásokra.

A vállalatok bizonyos szakmákban szó szerint vadásznak a munkavállalókra, így az új munkaerő felvétele mind pénzben mind időben megnövekedett terhelést jelent a munkaadók számára.

Erre a problémára kínál megoldást a SimpleJob nevű startup. A magyar cég a már klasszikusnak nevezhető online álláskeresést és toborzást vegyíti a mesterséges intelligencia nyújtotta innovatív funkciókkal. A vállalkozás - melyben az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures is jelentős potenciált lát, hiszen több körben már összesen 150 millió forint kockázati tőkét fektetett a cégbe – egy olyan chatbot alkalmazással rukkolt elő, mely mind az álláskeresők, mind a munkaadók dolgát nagyban megkönnyíti.

„A SimpleJob által fejlesztett online chatbot alkalmazás kettős funkciót lát el. Egyrészt az álláskeresők számára jelentős segítség, hiszen bizonyos szakmákban, főként a fizikai munkák terén, még szakmai önéletrajzot sem kérünk tőlük, a teljes regisztrációs folyamatot kérdezz-felelek formában a chatbotunk végzi. A felhasználó észre sem veszi, hisz csak megválaszolt néhány kérdést, de a folyamat végére egy komplett szakmai profilt készítünk neki. Plusz az adatbázisunkban található nyitott pozíciók közül felkínáljuk a jelölt számára a testhezálló lehetőségeket. Ugyanakkor a munkaadók számára is jelentős értéket teremtünk, hiszen a magyar piacon elsőként a jelöltek profilozását differenciáltuk chatbottal, illetve az előszűrést és a jelentkezőkkel való kommunikációt is automatizáljuk az elkövetkezendő fél évben, mellyel rengeteg időt és költséget tudunk megspórolni a vállalati HR-osztályoknak” – hívta fel a figyelmet Lukács Beáta, a SimpleJob társalapító-ügyvezetője.

A SimpleJob chatbot megoldása a fentiek mellett kiválóan alkalmas a fiatal álláskeresők megszólítására, hiszen a tizen- és huszonévesek egyrészt egyértelműen az új, digitális megoldásokat keresik az álláskeresés terén is, másrészt esetükben kiemelt jelentőséget kap a közvetlen és egyszerű kommunikáció.

„Az egyértelmű trend, hogy az álláskeresőkkel már sokkal egyszerűbb egy állásinterjút chat-en leegyeztetni, véleményünk szerint elérkezett az idő, hogy ezt a toborzók is elfogadják, és éljenek a lehetőségekkel. A SimpleJob már azzal is egyedülálló, hogy kvázi közösségi oldalként mindkét fél jelen van a platformon, tehát a többi portáltól eltérően nem csak az álláshirdetések láthatók, de cégként belépve az álláskeresőknek is tudunk felkéréseket küldeni. A mostani chatbot integrációval pedig ténylegesen előremutató, nemzetközi trendeket követő állásportál lettünk” – tette hozzá Lukács Beáta.

A SimpleJob dinamikusan próbál reagálni a piaci igényekre. A cég tapasztalataiból jól látszik, hogy teljesen más minimum információra van szükség egy diákmunkára jelentkezőtől, mint például egy diplomás szellemi munkára jelentkezőtől. A cég által fejlesztett chatbot képes arra, hogy a különböző profilú jelöltekkel más-más stílusban kommunikáljon. Az EasyApply-nak nevezett funkcióval nem szükséges a jelölteknek dokumentumokat feltölteni vagy hosszú formanyomtatványokat kitölteni, egy csomagolói állásra való jelentkezés például ténylegesen csak három kérdés megválaszolását teszi szükségessé.

A SimpleJob megoldása nemcsak nagyvállalatokat képes kiszolgálni, az egyedi kishirdetőknek is egy olyan eszköz, amivel egy helyen tudják, nagyon egyszerűen kezelni a jelentkezőket. Az automatizációnak köszönhetően nem szükséges többé e-mailekben keresni az információkat, vagy egyesével válaszolni a jelölteknek.

A 2017-ben alapított SimpleJob idén már elérte átlagosan a napi 300 létrehozott álláskeresői profilt, így regisztrált felhasználóinak száma meghaladja a hatvanezret, míg már közel 1700 vállalati felhasználó is úgy döntött, hogy a SimpleJob platformján keres új munkavállalót. Jövőre már 100 ezres felhasználószámot, és 120 millió forintos árbevételt tervez a hamarosan nemzetközi piacokra lépő, dinamikusan növekvő magyar startup.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 12., 21:35
Drágulással nyitotta az évet az albérletpiac (is). Januárban országos átlagban az előző hónaphoz képest 1,7 százalékkal emelkedtek a bérleti díjak, Budapesten pedig 1,8 százalékos volt a növekedés. Éves szinten az országos mutató 9,4, a fővárosi pedig 9,5 százalékos emelkedést tükröz a KSH-ingatlan.com lakbérindexe szerint.
2025. 02. 12., 21:45
Ki választhatja, milyen nyomtatványon, milyen határidővel? Kell-e arányosítani, hogyan áll át a pénztárgép, mi a teendő a már kiállított számlákkal, nyugtákkal? A NAV honlapján már elérhetők a válaszok a legtöbbeket érintő kérdésekre, jó néhány speciális eset megvilágításával egyetemben.
2025. 02. 13., 16:10
Már az import hajtja a magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését – derül ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép riportjának legújabb kiadásából.
2025-02-14 06:20:00
A Diligent megelőzi a dél-koreai Samsung SDI 2023-ban elindított 61,9 millió eurós projektjét, így immár az amerikai cég beruházása a HIPA által kezelt projektek közül a legnagyobb K+F befektetés.

  Rovathírek: HIPA

A Diligent megelőzi a dél-koreai Samsung SDI 2023-ban elindított 61,9 millió eurós projektjét, így immár az amerikai cég beruházása a HIPA által kezelt projektek közül a legnagyobb K+F befektetés.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.
2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.
Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS