Már ebben az évben lesznek lakosai annak a jövőbe mutató településnek, amit a Toyota alakít ki, többek között a legújabb mobilitási megoldások bevezetésével. Az itt élőkön tesztelik majd az innovációk működését egy közösségben.
A Toyota évek óta fejleszti a jövő városát, amely a mobilitás és a technológiai innovációk tesztközpontja lesz. A japán vállalat nemrég bejelentette, hogy az első lakók hamarosan beköltözhetnek a Fudzsi-hegy lábánál épülő településre - írja az Industry Week.
A Toyota hagyományosan a Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n (CES) jelenti be terveit, és a futurisztikus városról már évek óta csepegtetik az információkat a rendezvényen. Először a 2018-as CES-en, Akio Toyoda, a vállalat elnöke árulta el, hogy a Toyota „mobilitási vállalattá” akar válni, és túllépne a hagyományos autógyártás keretein. A cél az elektromos járművek, az autonóm technológiák és a mobilitási szolgáltatások fejlesztése. Két évvel később, ugyancsak a Las Vegas-i eseményen mutatták be „Woven City” tervét.
Ez egy kísérleti város, ahol az önvezető autók, az intelligens otthonok és a robotika fejlesztése zajlik. A település neve a Toyota eredeti tevékenységére, az automata szövőszékek gyártására utal.
„Idén megkezdjük az első lakók beköltözését, hogy fokozatosan életre keltsük Woven City-t. A lakosság létszáma idővel eléri a kétezer főt, köztük Toyota-alkalmazottakkal és családtagjaikkal, nyugdíjasokkal, kiskereskedőkkel, tudományos és ipari partnerekkel, vállalkozókkal, akadémikusokkal és természetesen a háziállataikkal” – közölte az idei CES-en Toyoda. Azóta kiderült, hogy a város négy fő kutatási területre koncentrál: az emberek, az áruk, az információ és az energia mobilitására.
A projekt üzleti modellje még nem teljesen tisztázott. Toyoda szerint a vállalat számára nem feltétlenül a nyereség a legfontosabb szempont, mire a projektet vezető Woven by Toyota vezérigazgatója, Hajime Kumabe azt mondta, „ezzel nem értünk egyet. A Woven City-n keresztül új értékeket szeretnénk teremteni, és egy új bevételi forrást kialakítani”.
A Woven City egy startupokat támogató akcelerációs programot biztosan működtet majd, ami segíthet új bevételi forrásokat teremteni a vállalatnak.
Hiroki Nakajima, a Toyota Motor alelnöke szerint a Woven City sokkal inkább „mobilitási tesztpálya” lesz, ami a fejlesztések gyorsítását segíti elő. Kumabe hozzátette: a Toyota már most is fejleszt technológiákat az önvezető autók pontosságának javítására, és a Woven by Toyota egy olyan környezetet teremt, ami kedvez ezeknek a járműveknek.
„Ebben a városban sok ember él majd, és az infrastruktúrát is jobban tudjuk ellenőrizni. Ha az autók, az emberek és az infrastruktúra összehangolt működését megvalósítjuk, elérhetjük a célunkat: a zéró közlekedési balesetet” – emelte ki az egyik legfontosabb szempontot.
A Woven City első szakasza körülbelül 50 ezer négyzetméter, vagyis nagyjából hét futballpálya méretű, míg a második szakasz, amely 2024 májusában kezdődött és 2025 végén zárul, megduplázza ezt a területet. A végleges város mérete a tervek szerint 708.000 négyzetméter, ami már 135 futballpályának felel meg, de nem csak a felszínen lesz mozgásban: a projekt föld alatti logisztikai rendszert is tartalmaz.
Címlapkép: Toyota Woven City
A beruházásösztönzésben is ki kell használni, hogy rendkívül Magyarország-barát az új washingtoni adminisztráció, és a legnagyobb amerikai cégeket is ösztönözni kell magyarországi befektetésekre – hívta fel a figyelmet Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A Paksi Atomerőmű 4. blokkja a február 9-én bekövetkezett védelmi működés miatti automatikus leterhelődést követően újra névleges teljesítményen üzemel – tájékoztatott az Országos Atomenergia Hivatal.