Elkészült az első emeletes vasúti kocsiszekrény Szolnokon

Elkészült az első emeletes vasúti kocsiszekrény Szolnokon
2025. 01. 24., 15:40

A szolnoki Stadler alapításának tizenötödik évfordulóján leplezték le a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében készült első alumínium emeletes vasúti kocsiszekrényt. Az új technológia bevezetéséhez szükséges 45,2 millió eurós beruházást a svájci vállalat 2023-ban kezdte meg, amelynek eredményeként a szolnoki üzem a cégcsoport és az egész térség legnagyobb operációja a kocsiszekrénygyártás területén.

A Stadler több mint 80 éve gyárt vonatokat. A vasúti járművek gyártásában, karbantartásában és a vasúti jelzőtechnológiában megoldásokat kínáló vállalatcsoport központja a kelet-svájci Bussnangban található. A Stadler mintegy 14 500 alkalmazottat foglalkoztat gyártóbázisain, tervező központjaiban, valamint a karbantartással foglalkozó több mint 80 telephelyén.

A vállalatcsoport magyarországi története immár 15 éves múltra tekint vissza: a Stadler szolnoki gyárában a kezdetek óta összesen 5600 kocsiszekrényt állítottak elő, a szimbolikus 5000-es számot 2023 szeptemberében lépték át. A szolnoki kocsiszekrénnyel készülő vonatok 14 különböző országban közlekednek, köztük az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Olaszországban, Norvégiában, Németországban és Hollandiában. A Stadler Csoport eddig összesen 200 millió eurót fektetett a szolnoki gyárba, ami jól mutatja a magyar operáció súlyát és jelentőségét a vállalatcsoporton belül.

A magyarországi leányvállalat újabb mérföldkövet ünnepelhet, ugyanis bemutatták az első hazánkban készült két emeletes, alumínium kocsiszekrényt, amely a vállalat 2023-ban indított kapacitásbővítő beruházásának eredményeképpen készülhetett el. A gyártási technológia implementálása nagy jelentőséggel bír a magyar vasúti ipar történetében és jól demonstrálja a folyamatosan fejlődő üzem elmúlt 15 évben elért sikereit.

Az emeletes kocsiszekrény ünnepélyes bemutatóján a Stadler újabb magyarországi beruházást jelentett be a szolnoki üzemben. A fejlesztés egy speciális hegesztési technológia bevezetését tűzte ki célul, amellyel alacsonyabb lesz a nyersanyag- és energiafelhasználás, és a kevesebb hulladék és segédanyag még fenntarthatóbbá és versenyképesebbé teszi a gyártást.

A Stadler a magyarországi vasúti közlekedésben is megkerülhetetlen szereplő, a MÁV és a GYSEV fontos partnere. Gyártmányaiból közel kétszáz közlekedik a hazai vasútvonalakon, például a budapesti elővárosi közlekedésben.

A cikk megírásában az Üzletem.hu együttműködő partnere a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség volt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 03. 20., 15:20
Meghaladta a 10 milliárd forintot a sikeresen pályázók számára átutalt támogatások összege a gazdasági társaságok járműflottáinak zöldítését ösztönző kiíráson. Több mint 2300 cég kapott eddig átlagosan 3,8 millió forintot mintegy 2600 tisztán elektromos személyautó, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához – tájékoztatott az Energiaügyi Minisztérium.
2025-03-20 13:15:50
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) az Építési és Közlekedési Minisztérium és a Hungexpo Zrt. partnerségével szakmai konferenciát rendez a CONSTRUMA Nemzetközi építőipari szakkiállítás nyitó napján.
2025-03-20 10:05:00
Az EKD rendelet módosításának célja a magas hozzáadott értékű beruházások megvalósításának támogatása, a helyi beszállítókkal való együttműködés és a környezetterhelés csökkentése. Ezzel összhangban beruházási támogatás esetében bővül a támogatási döntés során figyelembe veendő szempontok köre, és átalakul a kötelezettségvállalások rendszere is – hívják fel a figyelmet a PwC Magyarország szakértői.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS