Ennyi volt: a Honda és a Nissan közös bejelentést tett

Ennyi volt: a Honda és a Nissan közös bejelentést tett
Gábor János  |  2025. 02. 14., 12:20

Eldőlt, mi lesz a Honda és a Nissan fúziójának sorsa, amiben eredetileg a Mitsubishi is érdekelt lett volna. A tárgyalások eredményét külön közleményekben vázolták fel.

Mégsem jön létre a Honda, a Nissan és a Mitsubishi egyesülése, pedig ezzel a világ harmadik legnagyobb autógyártója jöhetett volna létre. A tárgyalások a kiadott sajtóközlemények alapján azért szakadhattak meg, mert a Honda leányvállalatként akarta tovább működtetni a Nissant, aminek feltételeit utóbbi nem fogadta el.

A három japán vállalat kijelentette, hogy ettől függetlenül továbbra is együtt fognak dolgozni szoftveralapú járművek és az elektromos autók fejlesztésén. A Nissan közben komoly átalakítást hajt végre, hogy hatékonyabbá tegye működését.

A Honda és a Nissan hangsúlyozta, hogy a szándéknyilatkozat aláírása után a vezetők folyamatosan egyeztettek az üzleti környezetről, az egyesülés céljairól és a vállalatok jövőbeni működéséről. A tárgyalások során a Honda egy olyan megoldást javasolt, amelyben ő az anyavállalat, a Nissan pedig – részvénycserével – leányvállalattá vált volna. Végül arra jutottak, hogy az autóipar és az autópiac gyors változásai miatt nem tudnának elég gyorsan és hatékonyan dönteni, ezért inkább megszüntetik a tárgyalásokat.

A Nissan egyik fő részvényese, a Renault 35,7 százalékos tulajdonnal rendelkezik a cégben, és szintén átalakítás alatt áll. Az összeolvadás elmaradása után felmerült, hogy a szerződéses gyártásra szakosodott, de eddig főként szórakoztatóelektronikai beszállítóként ismert, Apple- és Sony-partner Foxconn tesz ajánlatot a Nissanra – a Renault részesedésének megszerzésével. Ezeknek a tárgyalásoknak a részletei egyelőre nem ismertek.

Jelentős leépítés és költségcsökkentés jön a Nissan háza táján

Úgy tudni, hogy a Nissan következő lépése egy átfogó szerkezetátalakítás lesz, és idén 400 milliárd jennel (több mint ezermilliárd forinttal) csökkenti a működési költségeit. A vállalat célja, hogy kevesebb gyártással is nyereséges maradjon és 2026-ra a jelenlegi ötmillió helyett csak négymillió járművet gyártson világszerte – azt viszont, a kudarcos 2024-es esztendő után végre nyereséggel. Ezt számításaik szerint úgy tudják elérni, ha 20 százalékkal csökkentik a gyártási kapacitását és jelentős létszámleépítést hajtanak végre.

Ennek megfelelőan az amerikai és thaiföldi gyárakban összesen 5300 dolgozót bocsátanak el 2025 végéig, majd 2026-ra további 1200 főt küldenek el. A leépítések tehát összesen 6500 embert érintenek, és akkor még nem került szóba a brit gyáruk, amelynek jövőjéről később döntenek.

A Nissan a létszámkurtítások mellett a gyártási megoldásokon is spórol. 2025-ben bemutatják az első olyan autójukat, amely több modellcsalád számára tervezett, közös platformra épül. Az egyszerűbb tervezéssel rögtön 60 milliárd jent (kb. 150 milliárd forintot) tudnak megtakarítani. A költségek csökkentése érdekében a vállalat mérsékli az alkatrészek bonyolultságát is, illetve optimalizálja a gyártást, visszafogja a raktározási költségeket és egyszerűbbé teszi az pótalkatrész-ellátást. Mindezen felül piacra dobnak egy újgenerációs LEAF-et, valamint nagyobb figyelmet fordítanak az intelligens műszerfalak és a vezetéstámogató rendszerek fejlesztésére. A legújabb technológiáikat 2026-ig folyamatosan vezetik be.

Címlapkép: Nissan, Honda

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 12., 21:35
Drágulással nyitotta az évet az albérletpiac (is). Januárban országos átlagban az előző hónaphoz képest 1,7 százalékkal emelkedtek a bérleti díjak, Budapesten pedig 1,8 százalékos volt a növekedés. Éves szinten az országos mutató 9,4, a fővárosi pedig 9,5 százalékos emelkedést tükröz a KSH-ingatlan.com lakbérindexe szerint.
2025. 02. 12., 21:45
Ki választhatja, milyen nyomtatványon, milyen határidővel? Kell-e arányosítani, hogyan áll át a pénztárgép, mi a teendő a már kiállított számlákkal, nyugtákkal? A NAV honlapján már elérhetők a válaszok a legtöbbeket érintő kérdésekre, jó néhány speciális eset megvilágításával egyetemben.
2025. 02. 13., 16:10
Már az import hajtja a magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését – derül ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép riportjának legújabb kiadásából.
2025-02-14 15:25:00
A NAV-Mobil-letöltések száma „a házasság hetén” lépte át az egymilliót. A NAV-Mobillal bárhol és bármikor, pillanatok alatt ellenőrizhető többek között az adószámla, azaz, hogy van-e tartozás, esetleg túlfizetés a NAV-nál, de lekérdezhetők a foglalkoztatási adatok, egyszerűen és gyorsan befizethető a gépjárműadó, és ellenőrizhetők az üzleti partnerek adatai is. A NAV-Mobil elérhető a Google Play és az App Store áruházakban is.
2025-02-14 06:20:00
A Diligent megelőzi a dél-koreai Samsung SDI 2023-ban elindított 61,9 millió eurós projektjét, így immár az amerikai cég beruházása a HIPA által kezelt projektek közül a legnagyobb K+F befektetés.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.
2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.
Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS