Élelmiszeripari Beszállító-fejlesztési Program: 44 milliárd forintot igényeltek

2023. 11. 02., 12:22

Az Élelmiszeripari Beszállító-fejlesztési Program második felhívása 2023. szeptember 28-án került meghirdetésre, a vissza nem térítendő támogatás keretösszege 6 milliárd forint. A támogatás összege 300-500 millió forintot érhet el, a támogatási intenzitás pedig legfeljebb 70 százalékos lehet.

Az október 26-i beadási határidőig 114 pályázatot nyújtottak be, a pályázók több mint 44 milliárd forintot igényeltek. Ez azt jelenti, hogy több mint hétszeres érdeklődés mutatkozott a program iránt. A beadott fejlesztési tervekben bemutatott beruházások teljes összege megközelíti a 65 milliárd forintot.

Az Élelmiszeripari Beszállító-fejlesztési Program az új termékek létrehozatalát, a hozzáadott érték növekedését, új exportpiacokon való megjelenést, energia-megtakarítást vagy a megújuló energia arányának növelését célzó beruházásokat támogat. Az ország minden vármegyéjéből beérkezett pályázatok többek között gyártósorok telepítését, csomagológépek, robotok, hűtőrendszerek, sütőipari és más ipari eszközök beszerzését célozták meg.

A felhívásban szereplő szempontrendszer alapján bíráló bizottság tesz javaslatot a nyertes pályázatok körére, amelyre még novemberben sor kerülhet, így a legjobb fejlesztési tervet benyújtók idén támogatási szerződést kapnak. (GFM)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-10 10:10:10
A munkaviszony többféleképpen szűnhet meg. Lehet munkáltatói vagy munkavállalói felmondás, de a felek közös megegyezéssel is dönthetnek a munkakapcsolat végéről. Olyan is lehetséges, hogy felmondás közös megegyezéssel? Vagy itt már valami nem stimmel? – teszi fel (és válaszolja meg) a kérdést dr. Kocsis Ildikó ügyvéd, vitarendezési szakjogász.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS