Vannak még kérdéseink az online vásárlással kapcsolatban

2021. 09. 21., 10:45

Legyen szó személyes vagy online fizetésről, 2021-ben nagy előre lépések történtek az elektronikus fizetés fejlődésében. A változások tudatosságot is igényelnek – erre hívja fel a figyelmet a Visa és az OTP Mobil közös kutatásában. Annak ellenére, hogy a felnőtt korú, bankkártyával rendelkező lakosság 96 százaléka vásárolt már online, a biztonságos fizetés és internetes csalások körül még mindig sok mítosz kering, derült ki a két cég friss, reprezentatív kutatásából.

A 18-60 év közötti bankkártyával rendelkező magyar lakosság véleményét reprezentáló kutatás eredményeiből kiderült, hogy a 60 év alatti magyar lakosság elsöprő többsége, közel kilenctizede használta már internetes vásárlásai alkalmával bankkártyáját.

A válaszadók 58 százaléka kizárólag bankkártyát használ ilyen esetben. A kitöltők 54 százaléka egyből megszokta az online vásárlásokat még biztonságosabbá tevő ügyfél-hitelesítés folyamatát, 45 százalék pedig sokkal biztonságosabbnak érzi az online fizetési folyamatot az új Európai Uniós irányelv bevezetése óta.

A megkérdezettek több mint fele már a rendelés után bankkártyával kiegyenlíti a számlát, és csupán egyharmaduk szeretne az utánvétes fizetéssel biztosra menni (legyen az akár készpénzes, akár bankkártyás fizetés). A készpénzes utánvéttel történő vásárlási szokás erősebben tartja magát a vidéki településeken, mint Budapesten: a vidéki válaszadók negyede, a budapestiek 13 százaléka használja az online vásárlásnál ezt a fizetési módot.

„A Visa célja az egyszerű és biztonságos online fizetési megoldások megteremtése a fogyasztók számára. Európában, több, mint 20 országban mértek 40százalék vagy afölötti növekedést az online vásárlások tekintetében (2021 júniusával való összevetés során). Néhány országban, mint például Magyarországon is, ez a növekedés majdnem elérte az 50 százalékot is. Ahogy egyre népszerűbbé válik az online kereskedelem, úgy mi is új technológiákat fejlesztünk, amelyek biztonságosan tárolják fogyasztóink adatait, így amikor visszatérnek egy oldalra, csupán egy kattintással vásárolhatnak, ezáltal gyorsabbá, egyszerűbbé és biztonságosabbá téve az online fizetést”nyilatkozta Kiss Ede, a Visa magyarországi igazgatója.

„Fontosnak tartjuk, hogy egyszerűbb, innovatívabb és biztonságosabb megoldásokkal szolgálhassunk ügyfeleinknek. Emellett ugyanolyan fontos, hogy a felhasználók tudatosan kezeljék pénzügyeiket és biztonságos, felelős döntéseket tudjanak meghozni az online kereskedelem sokszor buktatókkal teli útvesztőjében. Az OTP Mobil számára pedig fontos cél, hogy ebben támogassuk őket. Ezért is hívtuk életre a Visa-val karöltve edukációs kampányunkat”mondta az OTP Mobil Kft. ügyvezetője, Benyó Péter.

Vegyes élményeink vannak, de tudjuk-e mi a teendő probléma esetén?

Az átfogó, reprezentatív kutatás arra is rámutatott, hogy ugyan sokan élnek az internetes vásárlás lehetőségével, de azzal már kevesen vannak tisztában, hogy fennakadások esetén mi is a teendő.

Minden második kutatásban résztvevő személy tapasztalt már egy vagy akár több kellemetlenséget is internetes vásárlásai alkalmával. Ezek közül a leggyakrabban előforduló eset, hogy az ügyfél nem kapja meg a megrendelt terméket. Ez a válaszadók negyedével előfordult már, de szintén gyakori, hogy hibás termék érkezett meg hozzá. Egyes esetekben előfordult az is, hogy nem azt a terméket kapta, amit megrendelt, törött áruval pedig csak kevesebb mint 10 százalék szembesült internetes vásárlásai alkalmával.

Annak ellenére, hogy a lakosság 54 százalékát érintette már valamely probléma, véleményük megoszlik a teendőkkel kapcsolatban: 31 százalék szerint a hatóságokat, 29 százalék szerint a kártya kibocsátóját kell értesíteni az esetről, míg 27 százalék azt nyilatkozta, hogy az első lépés a kártya letiltása. A megkérdezettek 7 százaléka egyáltalán nem tudja mit kell tenni, ha például csalás áldozatául esik internetes vásárlás során. Az úgynevezett chargeback eljárás előnyeivel sincs mindenki tisztában.

A Visa azonban biztonságot is kínál azokra az esetekre a fogyasztónak, ha például hibás terméket kap és nem tudja visszaküldeni, vagy ha például törlik a repülőjáratát. Amennyiben a kártyatulajdonos nem tudja közvetlenül a kereskedővel megoldani a problémát, a Visa chargeback eljárás során segít az érintettnek és bankjának az eset kivizsgálásában, jogos panasz esetén pedig a kártalanításban.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS