Te kinek írsz, amikor álláshirdetést fogalmazol meg?

Te kinek írsz, amikor álláshirdetést fogalmazol meg?
2022. 08. 02., 04:00

Ha a fuvarozás területén dolgozol, akkor pontos képed van arról, hogy mennyi betöltetlen sofőr állás van szerte az országban, és a fuvarozó cégeknek mennyire szoros küzdelmet kell folytatniuk egy-egy képzett és megbízható sofőrért. Igen, talán egyszerűbb meggyőzni a „kalandor” típusú sofőröket, de talán abban megegyezhetünk, hogy őket szíved szerint te is elkerülnéd.

Folyamatosan hirdetsz, és mégsem jön a várt eredmény? Ennek több oka is lehet, aminek ebben a cikkben próbálunk majd a végére járni, így biztosan kiváló álláshirdetéseket fogsz majd megfogalmazni, amint elolvastad a soforallas.com belföldi gépkocsivezetők toborzását segítő tanácsait. Egy-egy belföldi sofőr állás betöltése nem kis kihívás, lássuk is a részleteket!

Mire figyelj toborzáskor?

Alapvető toborzási hiba, hogy nagy fellengzősen csak magunkat fényezzük. Neked is volt már biztosan olyan álláshirdetésed, ami után ma már a fejedet fognád. Vagy esetleg van is még olyan hirdetésed, ami nem igazán teljesít jól valamilyen oknál fogva? Lehet, hogy el sem jutsz a sofőrökig?

Az egyik legfontosabb tudnivaló, amikor sofőröket keresel, hogy nagyon nagy a zaj, vagyis egy sofőr naponta több tucat hirdetéssel találkozik, amelyekben állást kínálnak neki. Nem könnyű kitűnni a tömegből, és észrevetetni magadat, valamint az általad kínált lehetőséget, ezért aztán rendkívül lényeges, hogy úgy állítsd össze a hirdetést, hogy az el is jusson a célközönségig, sőt, meg is tudd vele szólítani őket, hogy elgondolkozhassanak az ajánlatodon.

Válts nézőpontot!

Ahhoz azonban, hogy ezt elérd, elengedhetetlenül fontos, hogy nézőpontot válts, és ne magadról beszélj, ne a cégedet és annak sikereit fényezd, hanem a sofőr szemével nézve fogalmazd meg azt az álláshirdetésedben, hogy miért lesz neki jó, ha nálad fog dolgozni. Mit tudsz neki nyújtani, amit a konkurencia nem? Itt nem feltétlenül csak az anyagi javakra gondolunk, a megbecsülésnek sok egyéb más módja is van.

Ha ebbe a nézőpontba helyezed magad, máris látni fogod, miért leszel sokkal hitelesebb, ha hagyod, hogy a saját sofőrjeid mondják el, miért jó nálad dolgozni. Sőt, ha igazán kiemelkedőt szeretnél nyújtani, akkor lehetőséget biztosítasz a leendő sofőröknek arra, hogy a nálad dolgozókkal beszélgessenek. Ennél nagyobb őszinte gesztust nem is tudnál nyújtani a leendő munkavállalóid felé!

Mutasd meg, milyen a céged!

Végtelenül könnyű számadatok mögé bújni, de őszintén szólva a jövőbeni munkavállalókat teljesen más motiválja, ők azt szeretnék látni, hogy nekik miért lesz jó, ha a te cégedhez szerződnek sofőrként.

Így aztán a hirdetésekben arra kell törekedni, hogy minél jobban bemutasd azt, hogy a te céged mennyire becsüli meg a sofőröket, mit adtok a munkavállalóknak a megbízható, pontos munkáért cserébe, természetesen a fizetésen túl.

Ha sikerül a sofőr szemszögéből átfogalmazni a hirdetéseidet, akkor az már a siker felé vezető úton egy jókora lépést jelent! Légy más, mint a fuvarozó cégek döntő többsége, fókuszálj a sofőrökre, és meglátod, nem marad majd el az eredmény!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS