Tanulj mások hibáiból, írj jó hirdetésszöveget!

Tanulj mások hibáiból, írj jó hirdetésszöveget!
2024. 01. 02., 06:00

Egy jó hirdetésszöveg félsiker, szép eredményeket hozhat, azonban a kivitelezése nem olyan egyszerű, mint gondolnád. Könnyű belecsúszni jó néhány hibába még akkor is, ha tapasztalt hirdető vagy.

A hirdetés szövegét jól megírni hosszadalmas és fáradságos munka, és nincs könnyű dolgod akkor sem, ha ismered a keresőóriás kulcsszavakkal, ajánlattétellel kapcsolatos feltételeit, ugyanis a hirdetészövegekkel kapcsolatban ilyenek nem állnak rendelkezésre. Akkor mégis hogy indulj neki? Tanulj a mások által elkövetett hibákból, megosztjuk veled a legtipikusabbakat!

A találati lista jelentősége

A Google találati listájának élén szerepelni egyet jelent a forgalomnövekedéssel, ezért valamennyi, az interneten jelen lévő vállalkozás célja minél előrébb kerülni rajta. Ezt szolgálja a keresőoptimalizálás, de fizetett hirdetésekkel is oda juthatsz, vedd igénybe a nagy tapasztalatokkal rendelkező Adlab PPC hirdetéskezelési szolgáltatását! És bár a statisztikák szerint többen kattintanak az organikus találatokra, azok a hirdetések is jól teljesítenek, amelyek a lista elé kerülnek. Ehhez azonban nem árt tisztában lenni pár dologgal. 

A fizetett hirdetés nagy lehetőség, hiszen ideális esetben hamar az oldal tetejére repítheti a weboldaladat, ezzel szemben a SEO-nak idő kell, nem hoz eredményt egyik napról a másikra. Rövid és hosszú távon is jó stratégia lehet hirdetni, ha másképp nem tudunk a lista élére kerülni.

Milyen hibákat ne kövess el?

A rendszer úgy van kitalálva, hogy a fizetett hirdetéseket megadott kulcsszavakra kell elkészíteni, és az általunk meghatározott áron tudunk hirdetni.

Az első hiba, amit elkövethetünk, a kulcsszóhalmozás. Bár korábban működött és jelentős forgalmat lehetett vele generálni, ma már büntet is érte a Google, ráadásul rontja a CTR-t, a minőségi mutatókat, így neked sem érdeked. Kulcsszavakra szükség van, hiszen ezek által érzi a célközönség, hogy releváns a tartalom, azonban nem mindegy, hogyan illeszted be azokat. Az erőltetett tartalom felett átsiklanak a potenciális vásárlók. A figyelem megragadásához választ kell adnod a kérdéseikre, a kulcsszavaknak értéket kell képviselnie.

Tipikus hiba, hogy nem az adott problémára vagy szükségletre ad választ a hirdetés. Ne a vállalkozásodat reklámozd, hanem adj megoldást, és ezért a választ a legláthatóbb helyen, a headlineban fogalmazd meg! Bár láthatatlanok, a hirdetésbővítményeknek (belső link, hívás, helyadat) komoly szerepe van, akár 10-15%-kal is növelhetik a CTR-t.

Maradj a jól bevált dolgoknál!

Minden hirdetés célja konverzió. Az, hogy ez vásárlás, hírlevél-feliratkozás vagy más, az online marketing stratégiádtól, a céljaidtól függ.

Azonban a jól működő szöveges hirdetéseknek pontos, jól bevált szerkezete van, amitől nem érdemes eltérni. A hatásos hirdetés reakciót vált ki a célközönségből, üzenetet közvetít, felszólítást (CTA) tartalmaz, és minden esetben a vevőre fókuszál.

Készíts többféle szövegváltozatot, szánj időt a hirdetésszövegek tesztelésére, optimalizálására!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS