Munkavállalói élmény javítása digitális belső kommunikáció által

Munkavállalói élmény javítása digitális belső kommunikáció által
2023. 01. 02., 07:15

Napjainkban a szakképzett munkaerő megtartása egyre nagyobb kihívást jelent a cégek többségének. A pozitív munkakörülmények megteremtése létfontosságú ahhoz, hogy a munkavállalók elégedettek lehessenek. A dolgozói elkötelezettség szerepe jelentős a vállalatok sikerében.

Belső kommunikáció a jobb munkavállalói élményért

A felmérések szerint egy olyan munkahelyen, ahol jobb a munkavállalói élmény, egy magasabb elkötelezettségi értéket is láthatunk. Ennek következtében pedig javulás tapasztalható a vállalati növekedésben, valamint az ügyfélelégedettség is javulhat. A pozitívabb munkatapasztalat alapja a hatékony belső kommunikáció.

A CHEQ belső kommunikációs rendszer révén javítható a dolgozói elkötelezettség, hiszen a digitális csatornák kialakítása még gördülékenyebb információáramlást tesz lehetővé. Gondoljunk csak bele, hogy mindez mennyi előnnyel járhat: az azonnali mérhető üzenetküldés, a kétirányú információcsere, a titkosított dokumentumok küldése jelentősen megkönnyítik a mindennapokat. Ugyanakkor nem elegendő a digitális csatornák kiépítése, a tartalmakat a dolgozók igényeihez mérten érdemes kialakítani.

A multiplatform megoldásnak köszönhetően az információk az összes kollégához eljuttathatóak, akár okostelefont, akár laptopot tartanak épp maguknál.

Perszonalizáció a kommunikációban

A személyre szabott üzenetek célja, hogy hatékonyabban kommunikáljunk, a címzett nyelvén, a számára lényeges dologgal kapcsolatban. Amennyiben ismert a kollégák problémája és igényeik, az üzenetek tematizálhatóak. A legtöbben nem szeretnek az információs tengerben keresgélni, alapvető elvárás, hogy a szükséges információ könnyen és gyorsan elérhető legyen.

A vállalati belső kommunikáció új szintre emelésénél szem előtt kell tartani, hogy a dolgozók megismeréséhez adatokra lesz szükség. Ehhez nyújt segítséget a demográfia, melyet a marketingben a viselkedések, igények felderítésére és mélyebb megértésére használnak. Ilyen adat például a kor, a nem, melyek segítségével a munkaterület alapján különféle szegmensekre osztható fel a népesség. Könnyebbség, hogy vállalatok esetében ezek az adatok már eleve elérhetőek a munkavállalókkal kapcsolatban.

A HR osztállyal való együttműködés lehetőséget teremt a munkavállalói csoportok kialakítására a demográfiai adatok alapján, ez pedig utat nyit a kommunikációs stratégia finomhangolására.

Pulzusfelmérésekkel növelhető az elkötelezettség mértéke

Ezt a CHEQ funkciója lehetővé teszi, hiszen könnyedén összeállíthatunk kérdőíveket, melyek a véleménynyilvánítás és ötletgyűjtés eszközeiként növelhetik a dolgozói elégedettséget. Azáltal, hogy kifejezhetik véleményüket, és aktívan részt vehetnek a vállalat életében javaslataikkal, megbecsülve érezhetik magukat. Ez pedig megalapozza a jobb munkavállalói élményt, és ezzel összhangban a hosszabb távú elkötelezettséget is.

A vállalatok sikerének kulcsa a digitális belső kommunikáció, mely monitorozható, és személyre szabható. Használjuk hát ki az előnyöket!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 06., 22:06
A Nemzetgazdasági Minisztérium által kitűzött bérszintek eléréshez évi 6–7 százalékos reálbér-emelkedésre van szükség a következő három évben. Az elmúlt húsz évben átlagosan évi 3,3 százalékkal növekedett a bérek vásárlóereje – állapítja meg az Egyensúly Intézet 2024 októberi gazdasági gyorsjelentésében.
2024-11-07 15:07:00
Egy, a napokban kijött új törvényjavaslat alapján magánszemélyek adómentesen fogják tudni az általuk megalkotott szoftvert, szabadalmat vagy más szellemi alkotást vállalkozásuknak átadni. A várhatóan januártól hatályba lépő szabály – a tavaly elfogadott adóelőnyökkel együtt – remélhetőleg újabb lökést fog adni a start-upokba történő kockázati tőkebevonásoknak. A legfontosabb tudnivalókat Gondi Anilla, a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.
Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS