Munkavállalói élmény javítása digitális belső kommunikáció által

Munkavállalói élmény javítása digitális belső kommunikáció által
2023. 01. 02., 07:15

Napjainkban a szakképzett munkaerő megtartása egyre nagyobb kihívást jelent a cégek többségének. A pozitív munkakörülmények megteremtése létfontosságú ahhoz, hogy a munkavállalók elégedettek lehessenek. A dolgozói elkötelezettség szerepe jelentős a vállalatok sikerében.

Belső kommunikáció a jobb munkavállalói élményért

A felmérések szerint egy olyan munkahelyen, ahol jobb a munkavállalói élmény, egy magasabb elkötelezettségi értéket is láthatunk. Ennek következtében pedig javulás tapasztalható a vállalati növekedésben, valamint az ügyfélelégedettség is javulhat. A pozitívabb munkatapasztalat alapja a hatékony belső kommunikáció.

A CHEQ belső kommunikációs rendszer révén javítható a dolgozói elkötelezettség, hiszen a digitális csatornák kialakítása még gördülékenyebb információáramlást tesz lehetővé. Gondoljunk csak bele, hogy mindez mennyi előnnyel járhat: az azonnali mérhető üzenetküldés, a kétirányú információcsere, a titkosított dokumentumok küldése jelentősen megkönnyítik a mindennapokat. Ugyanakkor nem elegendő a digitális csatornák kiépítése, a tartalmakat a dolgozók igényeihez mérten érdemes kialakítani.

A multiplatform megoldásnak köszönhetően az információk az összes kollégához eljuttathatóak, akár okostelefont, akár laptopot tartanak épp maguknál.

Perszonalizáció a kommunikációban

A személyre szabott üzenetek célja, hogy hatékonyabban kommunikáljunk, a címzett nyelvén, a számára lényeges dologgal kapcsolatban. Amennyiben ismert a kollégák problémája és igényeik, az üzenetek tematizálhatóak. A legtöbben nem szeretnek az információs tengerben keresgélni, alapvető elvárás, hogy a szükséges információ könnyen és gyorsan elérhető legyen.

A vállalati belső kommunikáció új szintre emelésénél szem előtt kell tartani, hogy a dolgozók megismeréséhez adatokra lesz szükség. Ehhez nyújt segítséget a demográfia, melyet a marketingben a viselkedések, igények felderítésére és mélyebb megértésére használnak. Ilyen adat például a kor, a nem, melyek segítségével a munkaterület alapján különféle szegmensekre osztható fel a népesség. Könnyebbség, hogy vállalatok esetében ezek az adatok már eleve elérhetőek a munkavállalókkal kapcsolatban.

A HR osztállyal való együttműködés lehetőséget teremt a munkavállalói csoportok kialakítására a demográfiai adatok alapján, ez pedig utat nyit a kommunikációs stratégia finomhangolására.

Pulzusfelmérésekkel növelhető az elkötelezettség mértéke

Ezt a CHEQ funkciója lehetővé teszi, hiszen könnyedén összeállíthatunk kérdőíveket, melyek a véleménynyilvánítás és ötletgyűjtés eszközeiként növelhetik a dolgozói elégedettséget. Azáltal, hogy kifejezhetik véleményüket, és aktívan részt vehetnek a vállalat életében javaslataikkal, megbecsülve érezhetik magukat. Ez pedig megalapozza a jobb munkavállalói élményt, és ezzel összhangban a hosszabb távú elkötelezettséget is.

A vállalatok sikerének kulcsa a digitális belső kommunikáció, mely monitorozható, és személyre szabható. Használjuk hát ki az előnyöket!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS