Mitől lesz profi egy weboldal?

Mitől lesz profi egy weboldal?
2023. 07. 03., 05:00

Manapság nap nap után születnek a szép, dizájnos weboldalak, de vajon a mutatós megjelenés mellett képesek ellátni funkciójukat is?

Egyesek talán úgy vélik, hogy maga a honlap is olyan, mint a kötelező gépjármű-biztosítás. Mindenkinek van, aki autóval rendelkezik, ugyanígy weboldala is van mindazoknak, akik vállalkozók. Ez a meglátás viszont nem helyes, hiszen a cél az lenne, hogy ne csak úgy „legyen”, hanem pénzt keressünk általa, vagyis betöltse az üzleti hivatását is.

Mitől lesz eredményes egy vállalkozás?

A profi weboldal készítés során szakértői segítséggel, üzleti fókuszú website-ot kaphatunk, például a 7Blog ügynökség csapatának közreműködésével.

Minden sikeres vállalkozás alapja egy olyan weboldal, amely képes ellátni funkcióját, vagyis nem csupán egy tetszetős váz, amelyben gyönyörködhetnek a látogatók, hanem aktívan hozzájárul az eladásokhoz, feliratkozók gyűjtéséhez, miközben oktat, szórakoztat és megragadja a figyelmet.

A vérprofi weboldal elengedhetetlen eleme a sikernek, bár itt is igaz, hogy nem lehet kizárólag a honlaptól várni mindent, hiszen csupán eszköz, amelyben rengeteg lehetőség rejlik, de helytelenül használva szintén nem érünk el célt vele.

Ismernünk kell a célcsoportunkat, a nyelvezetüket, igazodnunk kell stílusban is hozzájuk, például egy kismamáknak értékesítő weboldalon lehetőleg ne a fekete szín domináljon. Ahogyan egy férfiaknak szánt edzéstervet kínáló oldal se babarózsaszín árnyalatban pompázzon. Tehát az ütős weboldal megtervezése nem kis feladat, mivel külsejében, funkcióiban is hoznia kell az elvárt szintet.

Mi a célunk a website-tal?

Erre a kérdésre pontosan tudnunk kell a választ, ugyanis enélkül úgy állnánk neki a kivitelezésnek, mint tervrajz hiányában a házépítésnek. Először azt nézzük meg, hogy mit szeretnénk elérni általa, például közvetlen értékesítenénk valamilyen szolgáltatást, terméket, esetleg oktatóanyagokhoz biztosítanánk egy előfizetői rendszert, zárt felület révén?

Magazin stílusú oldalban gondolkodunk, amelyen hirdetések lennének elhelyezve? Teljesen más struktúra, más dizájn, eltérő funkciók szükségesek, ha egy szakértői egyoldalas opció megalkotása a cél, és akkor is, ha egy előfizetéses oktatói felületet hoznánk létre.

Elemezzük ki a célpiacot! Ismerjük a vásárló jelöltjeinket, az életkorukat, az érdeklődésüket, a viselkedésüket, a vásárlási szokásaikat, az általuk olvasott tartalmakat, szinte mindent. Azt is, hogy mikor szoktak aludni menni. Viccesen hangzik, bár ennek is van jelentősége, ha tudjuk, hogy mely órákban a legaktívabbak, akkorra időzíthetjük az emaileket például.

Nem is lehet egyetlen oldalban összefoglalni, hogy mi mindenre kell odafigyelni a weboldal kapcsán. Éppen ezért a legokosabb megoldás, ha profikra bízzuk a dolgot.

Szakértői támogatás

Amint meghatároztuk céljainkat, könnyebb lesz megálmodni azt is, hogy milyen funkciók beépítésére kell sort keríteni. Biztosak lehetünk benne, hogy egy veterán ügynökséggel nem csúszunk el a kezdeti buktatókon, hanem magabiztosan menetelhetünk előre.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-11-14 06:14:00
A ViDA (VAT in the Digital Age, Áfa a Digitális Korban) csomagot 2024. november 5-én fogadta el az ECOFIN. A javaslatot még szentesítenie kell az Európai Parlamentnek is, de ez már formalitásnak tekinthető. A VIDA egy 2025-től 2035-ig tartó implementációs szakasszal különböző digitális megoldásokat vezet be az EU közös áfa-rendszerébe. Az RSM Hungary szakértőjének összefoglalója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.
Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS