Egy csörlő ugyan mindenkinek jó választás, azoknak azonban kifejezetten elengedhetetlen, akik távoli, elhagyatott vidékre merészkednek. Mindegy, hogy a gépjármű terepjáró vagy éppen lakóautó, egy csörlő számos esetben bizonyul hasznosnak.
Ezekkel a készülékekkel ugyanis bármilyen nehéz tárgy megmozgatható, és persze autómentésre is tökéletesen alkalmasak!
Mire való a csörlő?
A csörlőt valahogy így definiálhatnánk egy enciklopédiában: olyan kézzel vagy motorral hajtott emelőgép, ami a kötelet egy dobra felcsavarva képes a kötél másik végén lévő terhet elhúzni vagy megemelni. Ez persze igen tankönyvi, a lényeget azonban elmondja: egy kötél, egy dob és egy motor együttese, amivel húzhatjuk az autót, nehéz tárgyakat és még sorolhatnánk.
Milyen csörlő típusok léteznek?
A csörlők legegyszerűbb - de mivel ez járműspecifikus, így egyben a legritkább - változatának a mechanikus csörlők számítanak. A meghajtásról a kardántengely gondoskodik, vagyis az ilyen csörlők csak olyan járműveken használhatók, ahol létezik gyári csörlőkihajtás a jármű sebességváltóján. Tipikusan ilyenek a katonai és az erdészeti járművek.
Az elektromos csörlők ugyan gyengébbek, mint a mechanikus verziók, mégis lényegesen elterjedtebbnek számítanak. Ennek oka, hogy bármilyen járműre könnyedén felszerelhetők, így azonnal használatba vehetők. Árban is lényegesen kedvezőbbek, mint a mechanikus darabok.
A Maconwinch hidraulikus csörlők a drágább változatnak számítanak az elektromos és mechanikus csörlőknél. Ez azonban azzal a pozitív tulajdonsággal jár együtt, hogy mindkét korábban ismertetett típusnál nagyobb erőkifejtésre képesek. További előnyük, hogy fokozatmentes működésre is képesek, valamint hosszú órákon át használhatók.
Ezeket mérlegelje, ha csörlőt vásárolna!
Egy csörlő esetében a legfontosabb mutató nem is lehet más, mint a teherbírás (a legtöbb gyártó ezt kilogrammban adja meg). Hogy pontosan milyen erős csörlőre van szükségünk, ahhoz mindenképp érdemes kikérni egy szakember tanácsát is. Egyáltalán nem mindegy ugyanis, hogy a megadott teherbírás hányadik felcsévélt kötélrétegre vonatkozik. Minden egyes réteg csökkenti az erőt, nagyjából húsz százalékkal.
Hogy egy életszerű példával világítsuk meg mindezt: Egy átlagos személyautó súlya nagyjából 1500 kg. A mozgatásához azonban egy kb. 5-6000 kilogrammos csörlőre van szükség. A gyártók által megadott maximális vonóerő ugyanis az alsó kötélsorra vonatkozik. A legfelső kötélsoron ellenben már csak 2250 kg a vonóereje egy 5500 kg-os vonóerejű csörlőnek.
Az élettartamra is ügyeljen!
Ahhoz, hogy a csörlő sokáig megbízható társunk legyen a bajban, érdemes a használat módján is elgondolkodnunk. Ha csak évente pár alkalommal alkalmazzuk majd, ráadásul mindig a gyártó által megadott értékeken belül, akkor biztosak lehetünk abban, hogy évtizedekig szolgál majd minket a csörlőnk. Ha nagyon ritkán használjuk , akkor is célszerű minimum kétévente elvégezni egy karbantartást az elektromos részek oxidációjának elkerülése miatt.
Folyamatos használat nem árt a csörlőnek, (sőt, inkább használ!) , de az alkatrészek kopása miatt egy-két évente teljes körű átvizsgálást és karbantartást ajánlott végezni!
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.