Mindegyik vállalkozás lehet egyedi!

Mindegyik vállalkozás lehet egyedi!
2024. 06. 10., 06:00

Az ügyfelek szeretik, ha egy vállalkozás különleges. Az egyedi designelemeket, a jellegzetes márkanevet sokkal hamarabb megjegyzik. Szívesebben is térnek vissza ezekhez a vállalkozásokhoz.

A különlegességre nem kell egy vagyont költeni. Ha nincs is kreatív ötlet a tarsolyban, akkor az internet világából lehet ihletet meríteni. Költséghatékonyan is egyedivé varázsolható egy vállalkozás arculata, csak egy kis utánajárás szükséges hozzá.

Nem csak a névválasztás és a logó lehet egyedülálló. A termékek csomagolását is személyre szabottá lehet tenni például egy logózott ragasztószalag segítségével. Jelentéktelennek tűnhet, de a termékhez ez is hozzáad, a vállalkozást pedig komolyabbá teszi, és értékét növeli.

A sokatmondó márkanév

A cég alapításakor a nevet gondosan kell kiválasztani. Ha nem is sikerült olyat adni a vállalkozásnak, ami márkaként használható, akkor sem szabad megijedni. A vállalkozás megnevezése nem annyira fontos, mint a termékeken feltüntetett név.

A márkanévnek sokatmondónak és megjegyezhetőnek kell lennie. Fontos, hogy legyen szó kitalált vagy létező kifejezésről, a vállalkozás tevékenységét tükrözze. Ezáltal az ügyfelek kevésbé fogják elfelejteni. Ha pedig csak a nevet jegyzik meg, akkor is asszociálni fognak a termékre, amin azt látták.

A legegyszerűbben úgy vághatunk bele megfelelő márkanév kiválasztásába, hogy papírra vetjük ötleteinket. Egy kis kreativitás és türelem szükséges ahhoz, hogy a tökéletes név kirajzolódjon. A vállalkozás arculatát és későbbi sikerességét tekintve ez az egyik legfontosabb lépés. A jó márkanév kiválasztása megalapozza a gördülékeny és hatékony marketingfolyamatokat.

A felejthetetlen logó

A nagyobb, világhírű márkák logóját szinte mindenki azonnal felismeri. Egy vállalkozásnak akkor van jó szimbóluma, ha valamennyire a márkanevet is tükrözi, vagy a tevékenységi kört sejteti. A színek határozottan tudnak segíteni a megjegyezhetőség növelésében.

A márkanévvel ellentétben a vállalkozás szimbólumát nem egyszerű rajztudás nélkül és mindennapi kreativitás segítségével megalkotni. Megtervezéséhez érdemes grafikust felkeresni. Sokszor ezeknek a szakembereknek még egy körülbelüli elképzelésre sincs szükségük, a saját kreativitásukat is szeretik belecsempészni a designba. Jelentősen megkönnyíthető a dolguk azonban, ha legalább egy olyan színt sikerül kiválasztani, aminek dominálni kellene a logóban.

A hab a tortán

A sokatmondó márkanév és a felejthetetlen logó egy vállalkozás egyediségének alapjai. A részletekről sem szabad azonban megfeledkezni. Többek között a csomagolóanyagokat és a különböző marketingeszközöket (pl. pólók) is különlegessé lehet tenni. A Logózott ragasztószalag oldala segítséget nyújt például a csomagolás kinézetének megfűszerezésében.

Ezek az apróságok fogják megkoronázni és emlékezetessé varázsolni a vásárlói élményt. A ráfordított összeg pedig gyorsan megtérül az ügyfelek elégedettségének köszönhetően.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS