Megéri állásportálon hirdetni?

Megéri állásportálon hirdetni?
2023. 04. 04., 07:00

A munkaadók számára a megfelelő alkalmazott felkutatása ugyanolyan nehéz, mint a jelentkezőknek rálelni a tökéletes állásra. Az utóbbi időben azonban megjelentek azok az állásportálok, amelyen mindkét fél nyugodtan böngészhet. Persze sokan megkérdőjelezik ezen felületek hatékonyságát. Megéri egyáltalán használni? Nem túl költséges?

A következő cikkben most tiszta vizet öntünk a pohárba, és utánajárunk annak, hogy mi az igazság.

Az állásportál a munkaadóknak is nagy segítség

Egyre több profi tervezésű álláskerső oldallal találkozhatunk az interneten, amelyek gyorsan és könnyen kezelhetők. Ám valamiért sokan mégsem biztosak abban, hogy ezt nekik találták ki, legalábbis a munkáltatók körében így van. Ezt sokszor anyagi okokra vezetik vissza. A https://ozdallas.hu/munkaado/arak oldalán bárki megtekintheti, hogy milyen költségekkel jár az ilyen portálon történő hirdetés.

Az igazság azonban az, hogy 2023-ban sokkal nagyobb segítséget nyújt bármelyik más internetes oldalnál. A siker titka a célzott keresés, mind a munkáltatói, mind az álláskeresői oldalon. A munkaadó is jól megszűrheti, hogy milyen területen szeretne alkalmazottat felvenni, de a pályázó szintén élhet a részletes keresési funkcióval.

A pályázóktól ugyanakkor lehetőség van videós válaszokat is bekérni. Ilyenkor a cég által előre feltett kérdésekre válaszolnak a jelöltek, és az önéletrajzuk mellé videóüzenetet ugyancsak csatolnak. Ezzel kiszűrhető minden olyan jelentkező, aki nem felel meg a követelményeknek.

A földrajzi célzás lehetőségei

A hirdetéseket többféle földrajzi célzással tehetjük közzé egy álláskereső oldalon. Nyilván ez esetben mindig a vállalkozásunk céljait kell szem előtt tartani.

A helyi célzással az adott község lakosait érhetjük el. Olyan esetben lesz jó ez a funkció nekünk, ha helyi pályázókat várunk, vagyis az adott környék lakosait szeretnénk foglalkoztatni.

Ha nagyban gondolkozunk, akkor dönthetünk a vármegyei vagy az országos célzás mellett. Ezek már sokkal több jelentkezőt hozhatnak nekünk.

Természetesen azt, hogy mit választunk az adott ajánlat tartalma szintén befolyásolhatja. Lássuk, pontosan hogyan!

Csomagok és ajánlatok

A helyi, megyei és országos hirdetés mellett valamennyi állásportálon további csomagok közül választhatunk. Ezek árban és kínálatban is eltérnek egymástól. Választhatunk a start, a business és az enterprise csomagok közül is.

De mit adnak nekünk ezek az ajánlatok? Bővített keresést és plusz hirdetési funkciókat. Biztosítanak kiemelést, automatikus előresorolást, egyedi megjelenést és plusz hirdetési felületeken történő közzétételt.

Annyi biztos, hogy viszonylag kedvezményes áron vehetjük igénybe ezeket a szolgáltatásokat, szóval érdemes kipróbálni, ha a többi toborzási módszer nem váltotta be a hozzájuk fűzött reményeket.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS